Číňan sice po své pozdní zastávce zajel velmi rychlý čas, cílem však projel až jako šestnáctý se ztrátou 1:27 min na vítěze. Předčil i Alonsa, který se v závěru také odhodlal k přezutí, ve svém nejlepším pokusu na Zhou nicméně ztratil tisícinku sekundy. Jeho Alpina ale i tak v celkovém pořadí opět přeskočila McLaren a je čtvrtá.
Strategie
Velká cena Japonska se po dlouhém přerušení po úvodních 2 kolem změnila ve 40min sprinterský závod za mokrých podmínek, které určovaly strategie, jelikož safety car fáze vedla k tomu, že všichni nazuli pneumatiky do deště.
Piloti ale brzy začali přecházet na intemediálky, které byly podstatně rychlejší. Klíčové bylo hlídat si ty přední, ke konci začaly odcházet, proto se pět pilotů rozhodlo pro druhou zastávku. Ani Alonsovi, nejlepšímu z nich, však k vylepšení pozice nepomohly, byť cílem projel jen o 11 tisícin sekundy za Vettelem.