RED BULL
Max Verstappen, 1. místo
Měli jsme od startu dobrou rychlost, tlačil jsem na Charlese. A jet tady za někým, v tomto horku, pneumatiky se přehřívaly, takže jsem nemohl vůbec zaútočit a snažit se ho předjet, jen jednou... Snažili jsme se být v klidu, udržet se blízko.... Do boxů jsme zajeli brzy a potom jsme netušili, jak se závod vyvine. Auto dnes bylo rychlé. Samozřejmě pro Charlese je to smůla. Doufám, že je v pořádku. A po jeho odpadnutí, už jsem si jel jen svůj závod a udržoval pneumatiky. Boxová ulička je tu dlouhá, nemohl jsem jet opět do boxů, musel jsem vydržet. Pneumatiky se opotřebovávaly, takže jsem si je na konci jen hlídal.
MAX: "We just tried to stay calm and stay close. Unlucky for Charles, I hope he's okay. It was all about looking after the tyres until the end"#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/NXjimqZlis
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
Sergio Pérez, 4. místo
Je to velká škoda, co se s tím virtuálním safety carem stalo, dostal jsem zprávu, že skončí na výjezdu ze zatáčky devět, takže jsem s tím počítal, a na konec to neskončilo. A potom další zpráva, že konec bude v zatáčce dvanáct. A bylo to blízko. Vypadá to, že George dostal jiné zprávy a lépe se na restart připravil. Myslím, že je škoda, že virtuální safety car ovlivnil výsledek, abych pravdu řekl. Nemělo by to tak být, ale dnes se to stalo. Zprávy, které jsem dostal, byly špatné a něco se stalo, protože jsem byl informován o deváté zatáčce a byla to dvanáctá.
Christian Horner, šéf týmu
Checo se tento víkend trápil s pneumatikami a to více než v minulosti. A je to pro něj frustrující. Nakonec měl problém s informacemi ohledně safety caru, protože se ho nepodařilo vypnout a museli to restartovat. Hlídal si delta čas a George buď jel rychleji a nebo měl jiné informace. Možná. Musíme se na to podívat. Je to frustrující, protože si myslím, že jsme mohli mít dvojnásobné pódium. Nicméně důležité jsou dnes body do šampionátu.
MERCEDES
Lewis Hamilton, 2. místo
Byl to vlastně hodně náročný závod, protože mi nefungovala láhev s pitím, ale je to skvělý výsledek zvlášť, když vezmeme v úvahu, kolik jsme na ty vepředu tento týden ztráceli. Spolehlivost je jedna z věcí, ve kterých je tento tým naprosto úžasný, takže moc gratuluji. Bez nich bych na pódium nebyl. Vítězství a takovéto výsledky, to je o celkovém balíku. A samozřejmě nejsme tak rychlí jako ty první dva týmy, ale spolehlivost je jedním z klíčových prvků a jsem na náš co se spolehlivosti týče moc pyšný. Je to skvělý výsledek a George také odvedl skvělou práci, je to skvělé.
George Russell, 3. místo
Jsem neskutečně propocený. Byl to dlouhý a náročný závod. Rychlost byla dobrá, ale s restartem jsem se hodně natrápil. A Checo na mě tlačil, ale jsem rád, že jsem dojel do cíle. Viděl jsem, že se Checo trápí, kdy ho při jedné příležitosti dostal Sainz. Pro mě to bylo jasné, pravidla jsou jasná a jel jsem vnitřkem a jde to od přední pneumatiky po zadní, když jedete vnitřkem. Tak to bylo a nenechal mi moc dalšího prostoru, ale i tak jsem jel dál a dojel třetí. Dvě pódiová umístění pro Mercedes, to je skvělé.
Toto Wolff, šéf týmu
Musíme být dál skromní. Naše auto v současné chvíli není dost dobré, aby bojovali s těmi na čele. Jsem vždy trošku pesimistický, protože musím být. Chybí nám šest desetin nebo sedm na vedoucí, zatímco jsme si stabilizovali závod, Verstappen nám ujel a staral se o pneumatiky. Celkově je to skvělé týmové úsilí a jezdci odvedli skvělou práci. George byl chytrý a rychlý a Lewis je lev, který je tam vždy. Děláme v tuto chvíli v závodní den maximum.
FERRARI
Carlos Sainz, 5. místo
Byl to dobrý závod a posouvání polem jsem si užil. Hodně jsem předjížděl. Na tvrdých to bylo náročné, ale jakmile jsem přezul na středně-tvrdo sadu, rychlost se zlepšila a předjížděl jsem pěkně. Dal jsem do toho dnes vše a i tak jsem měl trošku smůlu s tou penalizací, nicméně zvládli jsme to a bojovali vepředu. Jako vždy vše pořádně projdeme a uvidíme, kde se můžeme zlepšit. Snad před letní pauzou ještě přivezeme lepší výsledky. Je to škoda i pro Charlese, jel dobrý závod. Dál se budeme snažit.
Charles Leclerc, nedokončil
Chyba, chyba.. Říkám, že jezdím nejlépe ve své kariéře, ale pokud budu dělat tyto chyby, potom je to k ničemu, abych jinak jezdil na vrcholu. Ztrácím příliš mnoho bodů. Sedm v Imole, 25 dnes, protože jsme dnes asi byli nejrychlejší auto na trati. Pokud ztratíme šampionát o 32 bodů na konci roku, budu vědět, kde to vzniklo. A ne to nepřijatelné. Musím tyto věci vyřešit. Nemyslím, že to bylo něco technického, prostě jsem ztratil zadní část vozu. Tak to bylo. Takto si titul nezasloužím.
A brutally honest assessment by Charles Leclerc on his championship chances 😔💔#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/57dzh8oHaJ
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
Mattia Binotto, šéf týmu
Byla to jen chyba, stává se to. Stejně, jako problémy se spolehlivostí. Myslím, že co jsem řekl Charlesovi bylo, že si zbytečně přiděláváme problémy, ale v budoucnu si to užijeme a otočíme to. Byla to jezdecká chyba. Ty řeči ohledně plynu byly když zařadil zpátečku a snažil se dostat zpět z bariér. Rozhodně jsou věci, kde se můžeme zlepšit a kde se můžeme poučit a krok za krokem jdeme kupředu a zlepšujeme se. Opět jsme dnes prokázali, že jsme nejrychlejší auto a konkurenceschopné a musíme otočit stránku, než pojedeme do Maďarska. Tam to může být double, proč ne? Musíme se prostě a jednoduše soustředit na další výsledek.
ALPINE
Esteban Ocon, 8. místo
Dnes bylo cílem získat body s oběma vozy, a to se nám podařilo! Jsem spokojený se svým dnešním závodem a bylo skvělé jet před domácími fanoušky, kteří byli celý víkend neuvěřitelní, takže jim děkuji za veškerou podporu. V tom horku to bylo těžké a závodění na trati jsem si užil s několika těsnými bitvami. Nyní jsme čtvrtí v poháru konstruktérů, takže odjíždíme s velmi pozitivním pocitem a motivací si tuto pozici udržet. Doufám, že příští rok budeme závodit ve Francii, protože nic není jako domácí Grand Prix. Děkuji všem fanouškům!
Fernando Alonso, 6. místo
Jsem spokojený s naším dnešním závodem. Z naší strany to bylo dobře zvládnuté a dobře jsme zvládali tempo i pneumatiky. Tento víkend jsme museli zapracovat na spoustě věcí, pokud jde o vyvážení vozu, ale skončili jsme těsně za prvními pěti pozicemi, takže nakonec velmi solidní závod a další body pro nás. Měl jsem dobrý začátek, vyšplhal jsem se na páté místo, ale pak jsme klesli na šesté místo a možná jsme se v závodě vrátili k normální pozici. Ukazuje to, že když budeme mít čistý víkend, jako je tento, můžeme skončit na prvních šesti pozicích. Doufejme, že si udržíme tuto úroveň konzistence během druhé poloviny sezóny a budeme pokračovat v našem tempu.
Laurent Rossi, výkonný ředitel
Velmi nás těší, že jsme s oběma vozy v našem domácím závodě bodovali a nyní jsme na čtvrtém místě v poháru konstruktérů a musím říct, že je to zasloužené. Bylo skvělé dnes závodit na okruhu Paul Ricard před tak vášnivými domácími fanoušky, takže jim děkujeme za fantastickou podporu po celý víkend. Na trati jsme věděli, že dnes máme velkou šanci zabodovat s oběma vozy. Potřebovali jsme dobrý start, čehož jsme dosáhli, a dobře odvedené závody ze strany týmu i jezdců. Fernando odvedl skvělou práci, když se na startu dostal přes Landa [Norrise] a odtamtud zvládl svůj závod skvěle a získal osm bodů na šestém místě.
Esteban měl také skvělý start, ale dostal časovou penalizaci za kolizi v prvním kole s Jukim [Cunodou]. Musel držet hlavu skloněnou, aby získal zpět výhodu, kterou získal, a jeho trpělivost a rozhodnost byly klíčem k předjetí druhého McLarenu Daniela [Ricciarda] na osmé místo. Nyní je náš cíl jasný. Musíme udělat vše, co je v našich silách, abychom zůstali na čtvrtém místě v poháru konstruktérů. Nebude to snadné, ale musíme pokračovat ve vylepšování a po zbytek sezóny dát dohromady silné závodní víkendy – jako jsme to udělali tento víkend doma ve Francii.
MCLAREN
Lando Norris, 7. místo
Náročné odpoledne. Trochu jsme bojovali s degradací pneumatik a tempo nebylo takové, jaké jsme potřebovali. Ale takový scénář jsme očekávali, takže nešlo o překvapení. Získali jsme slušné body a novinky fungovaly. Dál budeme pracovat na jejich optimalizaci. Za týden se pokusíme udělat další pokrok. Děkuji celému týmu na okruhu i v továrně za usilovnou práci.
Daniel Ricciardo, 9. místo
Jsou to body, i když jen za deváté místo. Na začátku jsem měl dobré tempo, chtěl jsem z něj vytěžit maximum, ale od poloviny závodu to bylo z mé strany jen trápení. Nemohl jsem se držet Landa a Alpine. Díky týmu za snahu a přinášení vylepšení.
Andrea Stella, závodní ředitel
Dnes jsme maximalizovali naše možnosti. Lando a Daniel odjeli velmi dobrý závod. Balíček vylepšení fungoval a my si z Francie odvážíme spoustu pozitiv. Děkuji všem v továrně za jejich nasazení. Nyní budeme analyzovat data, abychom z našeho aktualizovaného vozu dostali maximum. Poté nás čeká ještě jeden závod před letní pauzou - v Maďarsku.
ASTON MARTIN
Lance Stroll, 10. místo
Dnes jsme měli skvělé první kolo, které udělalo náš závod skvělým. Málem jsem dostal [Estebana] Ocona v 9. zatáčce, ale bylo důležité mít tak dobrý start. Cítil jsem, že v závěrečných fázích mám určitou dynamiku, abych mohl chytit [Daniela] Ricciarda. Pokračujeme v našem trendu být v neděli konkurenceschopnější. V posledním kole jsem měl problém na výjezdu, protože jsem měl problémy s pneumatikami. Se Sebastianem to byl dobrý boj, ale nejdůležitější bylo dnes přivézt bod pro tým.
Sebastian Vettel, 11. místo
Moje odpoledne bylo frustrující. Celý závod jsem byl v provozu – ale to člověk očekává, když začíná ve středu pole. A pokud jde o strategii, nemyslím si, že by tam tým mohl udělat mnohem víc. Je jasné, že potřebujeme větší přilnavost. V závodě to nebylo tak špatné – auta před námi nemizela – a po tomto víkendu také autu trochu více rozumíme. Měl jsem šanci předjet Lance v posledním kole; byl jsem o něco rychlejší, ale nebojujeme o jeden bod – je to stejný výsledek pro tým. Nezáleží na tom.
Mike Krack, šéf týmu
Rozhodli jsme se pro strategii jedné zastávky pro oba jezdce, ale nechtěli jsme riskovat, že během období Safety Caru, vyvolaného nehodou [Charlese] Leclerca, zdržíme naše jezdce, protože boxová ulička byla v tu chvíli extrémně ucpaná a my bychom museli Sebastiana držet příliš dlouho. Navzdory degradaci zadní pneumatiky v poslední třetině závodu si Lance vedl dobře, když se udržel na 10. místě, a získal tak těžce vydřený bod, Sebastian byl těsně za ním. Dvojité bodové umístění by bylo skvělé, ale nestalo se tak. I tak bylo naše závodní tempo slušné a spolehlivost dobrá, a to je pevný základ pro pokračování na Hungaroringu – okruhu, o kterém si myslíme, že by mohl vyhovovat našemu autu lépe než Paul Ricard. V neposlední řadě chci jménem celého našeho týmu vyjádřit naši nejhlubší soustrast rodině a přátelům 18letého Jakea Pedleyho, jednoho z našich učňů, který tragicky přišel o život při dopravní nehodě v úterý.
ALPHATAURI
Pierre Gasly, 12. místo
Snažil jsem se probojovat zpět na body a jediné, co se mi podařilo, je dvanácté místo, což zjevně není to, co bychom si přáli. Fanoušci a diváci udělali ze závodu speciální výkon, vykouzlili mi velký úsměv na tváři, proto jsem nesmírně zklamaný z toho, co jsem předvedl. Kdybych věděl, v čem je problém a co bychom měli změnit, ale auto bylo přetáčivé a trpělo nedostatkem přilnavosti, zejména v rychlých zatáčkách. Zkoušel jsem všechno, co se dalo, měnil závodní stopu, ale nestalo se nic, co by fungovalo. Samozřejmě nechci dělat ukvapené závěry, ale na základě dnešní rychlosti musíme udělat analýzu, proč pátek proběhl tak dobře a od té doby jsme se trápili. Skončil jsem tři vteřiny za TOP 10, takže nejsme od bodů tak daleko, ale za tyhle pozice už se body nedávají. Nyní se musíme pokusit chování nového balíčku pochopit. Asi to bude nějakou dobu trvat, ale střed pole je hodně vyrovnaný, takže musíme najít řešení. Do dalšího závodu zbývá jen pár dní, musíme se jako tým opět sjednotit, abychom vše vyřešili a posunuli se o značný krok vpřed.
Juki Cunoda, odstoupil
Po kolizi na začátku jsem utrpěl značné poškození a to se každým kolem zhoršovalo. Díval jsem se na tu situaci opakovaně, určitě jsem Oconovi nechal dost místa, ale ztratil kontrolu nad vozem. Mně to zničilo celý závod a pět vteřin penalizace mu asi tolik neublížilo, když mohl pokračovat a dokonce získat body. Vím, že v závodech se takové věci stávají, ale je to škoda, zejména po tak dobré kvalifikaci. Nejsem nadšený i kvůli týmu, lidem v továrně, že to skončilo po vší té práci takhle. Po značném upgrade jsme žádné body nezískali, ale zároveň se domnívám, že jsem tento víkend udělal to nejlepší, co bylo možné. Navzdory dobré kvalifikaci je nakonec hlavní závod, kde se rozdávají body, takže jsem dost nešťastný. Mohl jsem dojet kolem osmého místa, ale už se stalo, takže se určitě musíme vrátit silnější v Maďarsku. Máme dobré auto, takže pozitiva přetrvávají.
Guillaume Dezoteux, vedoucí oddělení výkonů vozidel
Bohužel opouštíme Paul Ricard bez bodu. Jukiho závod skončil vlastně hned poté, co ho trefil Ocon. Snažil se pokračovat, ale vůz byl vážně poškozen a Juki nebyl schopen dohnat startovní pole, proto nezbývalo nic jiného než ho stáhnout. Co se Pierre týče, víme, že není jednoduché začínat zezadu, proto jsme se pokusili zvolit strategii s tvrdými pneumatikami. První polovina závodu vypadala dobře, ale ve 28. kole při útoku na Albona udělal Pierre chybu a ta ho stála několik míst. Měl dobrou rychlost, znovu získával ztracenou půdu pod nohama, ale nestačilo to, aby zdolal oba piloty Aston Martin. Po slibném pátku se nám nepodařilo přetavit zlepšení vozů v body, což je zklamáním, ale vidíme pozitivní signály pro budoucí závody. Všechna data před Maďarskem budeme analyzovat, abychom dále vylepšili nastavení aerodynamického balíčku. Budeme dále bojovat!
ALFA ROMEO
Valtteri Bottas, 14. místo
Byl to opravdu dlouhý závod, jenž mě stál mnoho potu, ale bez pořádného výsledku. Samozřejmě se z každého závodu můžete nějak poučit, takže právě to si dnes musíme odnést. Na startu jsem ztratil mnoho míst a tím se všechno ztížilo, navíc naše závodní rychlost nebyla taková, jakou jsme očekávali, i když na středně tvrdých pneumatikách se vůz hodně zlepšil. Doufejme, že některé aktualizace, které budeme mít v Budapešti, nám pomohou, pracujeme na nich opravdu hodně tvrdě. Abychom udrželi kontakt s týmy v Poháru konstruktérů, musíme přidat nějaký výkon navíc, ale jsem si jistý, že to dokážeme.
Guanyu Zhou, odstoupil
Asi patnáct nebo deset kol před koncem jsem začal mít potíže s pohonnou jednotkou. Snažil jsem se něco přepnout, ale nakonec pro mě závod skončil. Byl to technický problém, který musíme před Budapeští vyšetřit, abychom se vyhnuli opakování této situace. Kromě toho se závod nevyvíjel podle našich představ, celou dobu jsem se trápil. Co se týče kontaktu s Mickem, bránil jsem vnitřek trati v zatáčce 11, snažil se posunout na vnějšek, ale v jedné chvíli se pro mě zatáčka stala příliš malá. Myslím, že je těžké posoudit vinu, ale nakonec to víc ovlivnilo můj závod. Bohužel se takové věci stávají, je třeba to hodit za hlavu. Rozhodně to tady nebyl náš den, na nějž bychom rádi vzpomínali, ale už je třeba přejít myšlenkami na další závod, nový víkend a vrátit se obnovenou konkurenceschopnosti na místo, kam patříme.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Před závodem jsme si byli jisti, že můžeme proměnit naše pozice na roštu v bodovaná umístění, ale bohužel dnešní odpoledne dopadlo jinak. Valtteri musel uhnout ze stopy a vyhýbal se nějakým nepředvídatelným situacím, takže jsme se na konci prvního kola ocitli na konci startovního pole - a odtud se do první desítky šplhá hodně problematicky. Rychlost byla slušná, což po zastávce v boxech na volné trati dokázal Zhou - ale nestačila na dorovnání odstupu. Nakonec jsme měli v cíli jeden vůz mimo body, druhé mimo hru kvůli pohonné jednotce, což není výsledek, v nějž jsme doufali. Ale je tu příležitost k nápravě hned v Maďarsku. Dnes provedeme analýzu, abychom pochopili, co se stalo, zejména protože očekáváme, že povětrnostní podmínky budou příští týden hodně podobné.
WILLIAMS
Alexander Albon, 13. místo
Dnes to bylo náročné, ale užil jsem si to. Po většinu závodu jsme bojovali a byli jsme blízko bodům. Trošku chyběla rychlost a opotřebovávali jsme pneumatiky tím, že jsme jeli blízko za někým a tak jsem na konci začal ztrácet. Musíme se podívat na data a snad se příští víkend zlepšíme, protože v kvalifikaci jsme byli rychlí. Podíváme se na to a uvidíme, co do Maďarska zvládneme.
Nicholas Latifi, nedokončil
Je tu hodně poizitiv. Rychlost byla konkurenceschopná, zvlášť ve špinavém vzduchu a bojoval jsem proti autům, kterým jsem celý rok ještě nečelil, což bylo pěkné. Rozhodně si nemyslím, že ten incident s Kevinem byla moje chyba. Spíš to byl závodní incident. Byla to škoda, protože jsme jeli dobře a lépe, než by se čekalo a byli jsme v tu chvíli rychlí. Být výš v kvalifikaci by bylo znát, ale je pěkné zase závodit. Jsem si jistý, že ta rychlost z novinek nás nasměrovala a nakopla a teď pořádně začneme.
Dave Robson, šéf výkonnosti vozu
Horko znamenalo náročný závod a všichni to museli zvládnout a řešit pneumatiky. Safety car vyjel v lákavou chvíli, ale byl z toho dlouhý stint v závěru. Naše auta byla blízko a tak jsme zajeli do boxů zároveň, Nicky jel kolo navíc, což znamenalo, že neměl tu výhodu zastávky za safety carem a oba ale jeli skvěle. Bohužel Nicky musel odstoupit kvůli poškození auta a defektu pneumatik. Alex bojoval až do cíle a zvládl palivo a pneumatiky proti rychlejším autům, ale nebyl schopen bojovat o body. Bylo dobré zajet více závodních kol s novinkami na voze a všechna posbíraná data a zpětná vazba nám v následujících závodech pomůže.
HAAS
Mick Schumacher, 15. místo
Začátek na středně tvrdých pneumatikách byl obtížný, auto nefungovalo tak dobře, jak jsme si představovali. Věděli jsme, že to bude těžké, takže jsem stavěl poměrně brzy (10. kolo), ale bohužel poté přišel safety car, což prakticky pro všechny znamenalo zastávku zdarma. S pitlane, jako je tady, je rozdíl hodně velký, takže jsem se propadl hodně dozadu, pak jsem měl navíc kontakt se Zhouem. Celkově to dnes bylo složité, ale ponaučili jsme se z určitých okolností a doufáme, že víkend v Budapešti bude lepší.
Kevin Magnussen, odstoupil po kolizi
Dal jsem do závodu maximum, hodně se snažil, předvedl několik dobrých manévrů, ale postupně byla degradace pneumatik příliš velká. Na začátku stintů bylo auto skvělé a fantastické tempo potvrzovalo náš včerejší kvalifikační výkon, proto jsem se po startu dostal na dvanácté místo. Ale ono nadměrné opotřebení, pro nějž nemáme vysvětlení, mi neumožnilo více zabojovat.
Günther Steiner, šéf týmu
Všechno se vyvíjelo podle plánu, dokud nevyjel safety car - pak už to šlo jenom z kopce. Strategický tým byl ve své předpovědi skvělý, pneumatiky se totiž chovaly přesně podle toho, co odhadl. Ale vyjel safety car a protože jsme měnili pneumatiky brzy, museli jsme pokračovat, zatímco všechna ostatní auta měla zastávku zadarmo, tak co se potom dá dělat. Ale auto bylo opět rychlé, jen je třeba se znovu sebrat a doufat, že nás nepostihne další smůla - už ani nežádám, abychom měli štěstí.