PROHLÁŠENÍ po závodě: "Fyzicky náročné," shodují se jezdci

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka, 8. května 2022, 23:27 Google+

Jak hodnotí dnešní závod v Miami jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tým Red Bull slaví vítěství po závodě na Imole

Tým Red Bull slaví vítěství po závodě na Imole | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Byl to neuvěřitelný závod. Hodně fyzicky náročný, ale myslím, že jsme ho udělali napínavým až do konce. Jsem moc rád, že jsem tu v Miami vyhrál, byla to pro nás neskutečná neděle.

Sergio Pérez, 4. místo
Je to velké zklamání, ale alespoň jsme získali dost bodů. Tlačili jsme na Carlose, potom jsem měl problém s motorem kvůli selhání senzoru a ztratil jsem výkon, což ovlivnilo naši schopnost zaútočit. Byl jsem za ním o sekundu a potom došlo k problému a ztratil jsem asi třicet sekund během dvou kol, takže mě to potom ovlivnilo. Měli jsme rychlost na to být na pódiu, snažil jsem se co to šlo. Bylo také těžké zvládat pneumatiky. Ke konci jsem v zatáčkách ztrácel přilnavost. Šlápl jsem na to po restartu, ale neměl jsem přilnavost a nemohl jsem se dostat před Carlose. Hodně pracujeme na spolehlivosti a budeme se dál snažit jako tým. Je to smůla, ale zároveň jsem rád, že jsme dnes dojeli do cíle. V Barceloně chci být zpět v boji na špici.

Christian Horner, šéf týmu
Byl to opravdu taktický závod a dělali jsme, co jsme mohli. Měli jsme štěstí, že Ferrari nezajelo do boxů při safety caru. Max byl pod tlakem od Charlese, ale udržel si chladnou hlavu a neudělal chybu. Silnou roli tu dnes hrálo DRS a Max si dojel pro vítězství. Checo měl dnes smůlu kvůli problému se senzore, ztratil asi třicet koní a opravdu na to po zastávce v boxech šlápl, když jsme mu dali výhodu nových pneumatik. Bez toho mohl dojet druhý. Máme před námi pár zajímavých závodů, auto jede dobře, máme připraveny novinky a musíme ztratit  pár kilo, ale jsme rádi, jak to tento víkend dopadlo.


FERRARI

Charles Leclerc, 2. místo
Fyzicky to byl velmi náročný závod. Trošku jsme se na střední sadě trápili, v prvním stintu nás předjeli a potom už jsme si to neulehčili. Na tvrdých jsme byli velmi konkurenceschopní, ke konci jsem si myslel, že Maxe mou dostat, ale měli dnes výhodu a byli rychlejší. Musíme se dál snažit. Důležité budou novinky na voze a snad zvedneme laťku v příštích závodech. Byl to vzrušující začátek sezóny a to rádi vidíme.

Carlos Sainz, 3. místo
Už mi bylo lépe. Samozřejmě ta nehoda v pátek... bolel mě krk, ale zvládl jsem to a vybojoval jsem to. S Checem to v závěru na střední sadě bylo hodně náročné, ale zvládli jsme ho udržet za sebou, což je slušný výsledek. Nebylo to vůbec jednoduché. Bylo to těžké kvůli pneumatikám, horku, klouzalo to... dostali jsme myslím, co jsme si zasloužili a je to slušné třetí místo, z toho se můžeme odrazit.

Mattia Binotto, šéf týmu
Nemůžeme být úplně spokojen, protože i přes rychlost byli soupeři o pár desetin na kolo rychlejší. Když se podíváme na body, které si odvážíme, nemůžeme být příliš zklamání, vedeme oba šampionáty. Ale je jasné, že musíme odpovědět. Chceme to udělat a zbývá ještě dost závodů. Gratuluji oběma našim jezdcům, jeli skvěle. Charles tomu dal vše a Carlos napravil páteční potíže. Jel solidní závod, především to, jak za sebou udržel Péreze. Děkuji také americkým fanouškům za vřelé přijetí a organizátorům za neuvěřitelnou show.


MERCEDES

George Russell, 5. místo
Upřímně řečeno, mám smíšené pocity, protože na základě včerejších výkonů je dnešní výsledek dobrý, ale kdybyste v pátek řekli, že skončíme na pátém a šestém místě a tak daleko od vedoucího pilota, byl bych hodně zklamaný. Máme rychlé závodní auto, ale nemáme klíč k odemčení výkonu. A my nechápeme, proč tomu tak je - máme tedy co dělat. Když jsem ke konci závodu bojoval s týmovým kolegou, chtělo to projevit trochu respektu, víc prostoru než normálně. Bylo to poněkud komplikované, najel jsem si zeširoka, ale okruh je poměrně špinavý, takže jsem se dostal  za hranice trati a musel celý manévr zopakovat. Užil jsem si to a myslím, že mezi námi panuje patřičný respekt. Lewis měl dnes smůlu, protože jel na dvacet kol starých pneumatikách, pak toho opravdu moc nemůžete dělat. Závod to byl brutální - horko, byl jsem zpocený, oči mě pálily jak mi do nich tekl pot, takže bylo nutné najít způsob, jak se s tím vyrovnat.

Lewis Hamilton, 6. místo
Dnes jsme jako tým získali slušný bodový příděl, bereme je a kráčíme dál. Měl jsem smůlu v případě safety caru a pořád čekám na směnu osudu, ale do té doby budu pracovat tak tvrdě, jak jen budu moci. George odvedl skvělou práci v prvním stintu na tvrdé směsi - při zpětném pohledu byly tyto pneumatiky dnes pro závodění lepší - dokázal se posunout vpřed až ke konečnému umístění. Při našem souboji jsem si připadal jak sedící kachna, George si vedl skvěle a výsledek byl spravedlivý, protože na starých pneumatikách jsem toho moc dělat nemohl. Jízda na našich pozicích je pořád závodění, jen se na něj díváme trochu jinak. Trať je podle mě skvělá, ale nemyslím si, že šikana je ideální, nicméně to je jediné slabé místo tohoto okruhu.

Toto Wolff, šéf týmu
Dnes jsme maximalizovali náš bodový zisk - s výchozí pozicí Rusella jsme si mohli dovolit risk s dlouhým prvním stintem na tvrdé směsi. Jemu to vyšlo se safety carem, zatímco Lewis na něj doplatil. V závodě jsme byli třetí nejrychlejší, bohužel to neprokazujeme v kvalifikaci, naštěstí závodní tempo máme obecně lepší. Podíváme se na všechna vygenerovaná data tohoto víkendu, budeme pracovat na pátečních relacích, abychom lépe porozuměli poznatkům, které chceme přenést do Evropy


ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 7. místo
S výkonem jsem spokojený, zajel jsem dobrý závod, i když nám výjezd safety car nakonec příliš neprospěl. Zvládl jsem se vrátit na trať před Hamiltonem a páté místo bylo reálné, ale když SC vyjel na trať, rozdíly se smazaly a náskok před Mercedesy byl ten tam. Russell byl na čerstvých pneumatikách, takže bylo obtížné ho za sebou udržet. Snažil jsem se jít pozdě na brzdy, abych svou pozici uhájil, ale lehce jsem přestřelil brzdný bod a bohužel povaha této trati znamená, že jste jak na ledě, dostal jsem se za okraj a lehce ťukl do zdi. Měl jsem štěstí, že se na autě nic nerozbilo a mohl jsem pokračovat. Navzdory všemu vezeme pár solidních bodů, pro šampionát důležitých - ukázali jsme, že můžeme bojovat na stejné úrovni se středem startovního pole. Všechno je velmi těsné a způsob našeho dalšího vývoje bude pro udržení náskoku před konkurencí důležitý.

Guanyu Zhou, nedokončil
Je škoda, že jsem musel odstoupit, zrovna jsem se dostával do tempa, auto bylo dobře připravené a vše nasvědčovalo tomu, že dosáhnu slušného výsledku. Stále šetříme, v čem byl vlastně problém, jediné, co víme, že šlo o únik vody, ale bude nutné identifikovat příčiny a řešit je. Jsem pochopitelně zklamán, ale je to součást závodění. Mé krátké působení na trati nebylo špatné, posunul jsem se o tři místa a auto se chovalo hodně solidně. Nyní už se chci soustředit na další závod, změnit status a být tam, kde si zasloužím být. Abychom toho dosáhli, musíme vše během víkendu odpovědně poskládat.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Opět se ukázalo, jak velký pokrok jsme letos udělali, takže jsme vlastně ze sedmého místa trochu zklamaní, přestože to umístění je samo o sobě dobrým výsledkem. Dnes jsme byli opravdu hodně silní a většinu závodu jsme absolvovali na 5. příčce, za oběma Red Bully a Ferrari. Safety car pro nás nebyl výhodou, anuloval Valtteriho náskok před oběma Mercedesy. Přesto je zisk šesti bodů pozitivní a důležitý pro naše umístění v Poháru konstruktéru, i když víme, že máme prostor ke zlepšení. Bylo nepříjemné přijít o Guanyua hned na začátku kvůli úniku vody, cítil jsem, že by se také zapojil do bitvy o body. Musíme vyřešit problém, který ho zastavil a ujistit se, že příště budeme zase o něco silnější. Každý závod můžeme být konkurenceschopnější a naším cílem je pokračovat v úsilí, abychom příště dosáhli ještě většího úspěchu.


ALPINE

Esteban Ocon, 8. místo
To byl závod! Velké poděkování celému týmu za tvrdou práci po celou noc, kdy po mém velkém zkratu v sobotním tréninku dával moje rozbité auto dohromady. To jsou skutečné hvězdy závodního víkendu. Pro mě je skvělé odjíždět odsud s body po startu z posledního místa na startovním roštu a po tak náročném dni odcházím velice šťastný. Auto a strategie byly vynikající, zvládli jsme to dobře a stylově jsme završili první závodní víkend v Miami. Nyní musíme tuto dynamiku udržet i po návratu do Evropy.

Fernando Alonso, 12. místo (po druhé penalizaci)
Jsem rád, že jsem si dnes opět připsal body. V závodě jsem zvládl několik dobrých předjížděcích manévrů a získal pár pozic. Načasování safety caru bylo pro nás smolné, jiní zase měli štěstí. Bez toho bychom asi bojovali o sedmé či osmé místo. Pak jsem při předjíždění Gaslyho chyboval, byla to moje vina - omlouvám se. Celkově se domnívám, že naše rychlost byla dobrá. Panovalo velké horko a vlhko, takže to bylo fyzicky hodně náročné. Dnes bereme body a myslím, že jsme si je zasloužili.

Laurent Rossi, generální ředitel
S dnešním závodem jsme spokojeni, protože jsme předvedli dobrou snahu zachránit celý víkend. Z Miami odjíždíme s oběma vozy na bodech, což bylo po zklamání na Imole důležité. Zásluhu na tom má Esteban - odjel velmi dobrý závod a z chvostu startovního roštu pronikl do první desítky. Bez výjimečné práce jeho skupiny mechaniků by to nebylo možné, museli připravit po včerejší nehodě nový podvozek. Zisk bodů je spravedlivá odměna za úsilí každého z mechaniků. 

Také Fernando odjel solidní závod, zejména po startu, kdy se posunul do boje o body. Nakonec i s pětivteřinovou penalizací dobyl deváté místo, které po včerejší kvalifikaci rádi bereme. Miami se ukázalo jako výborná záležitost, jak trať tak i okolí, takže gratulujeme celé skupině promotérů za jejich tvrdou práci po celý týden. Musíme teď stavět na dnešních výsledcích a už se těšíme do Barcelony, kde to dobře známe. Jsme odhodlaní nastartovat bodovou šňůru i pro další závody.


WILLIAMS

Alex Albon, 9. místo
Dnes jsme našli rychlost, o které jsem byl po celý víkend přesvědčen, že ji máme. Včerejší kvalifikace byla těžká, takže jsme byli trochu mimo pozice, ale s dobrým výkonem, takže bylo možné získávat pozice - podařil se nám solidní pokrok. Také jsme měli štěstí, když se některé vozy před námi staly obětí incidentů, ale důležité je, že jsme se nacházeli v pozici, kdy jsme mohli těchto potíží co nejlépe využít, když k nim došlo. Také tým dnes odvedl velmi dobrou práci, zejména ve strategii, takže odjíždět z Miami s několika body je zvláštní pocit.

Nicholas Latifi, 14. místo
Bylo to velmi těžké odpoledne. Na jedné straně je velmi příjemné získat zásluhou Alexe body, zvláště poté, odkud jsme dnes startovali, ale já jsem měl příliš mnoho problémů. Dost mě brzdily a bylo obtížné je zvládnout, ať šlo o pneumatiky nebo ztrátu rychlosti - je třeba vše řádně prověřit. 

Dave Robson, vedoucí výkonu vozů
Dnes to byl závod o výdrži a trpělivosti - Alex využil příležitosti a po celý závod předváděl velmi dobrou rychlost, takže se mu podařil důležitý manévr, když předjel Ricciarda. Safety car nám do plánů příliš nezapadl, naštěstí Alex zachoval chladnou hlavu a pořád byl schopen se držet před oběma vozy Aston Martin, nicméně se mu nepodařilo zdolat Ocona. Jeho dobrý výkon mu vynesl odměnu v podobě druhého bodovaného umístění. Nicholas měl obtížnější strategii, startoval na tvrdé směsi a snažil se na trati vydržet co nejdéle. Od začátku však na bílých pláštích ztrácel tempo, všichni piloti startující na tvrdých pneu měli podobné problémy. Po přezutí na středně tvrdé se jeho rychlost zlepšila, ovšem měl další problémy s velkou spotřebou paliva. Ale i tak podal dobrý výkon. V Miami jsme zažili něco jako jízdu na horské dráze, neuspokojivá kvalifikace, poté dobré zotavení pro závod a odměna v podobě umístění v TOP 10.

ASTON MARTIN

Lance Stroll, 10, místo (po penalizaci Alonsa)

Celkově to bylo frustrující odpoledne. Nebylo zrovna výhodné startovat z boxové uličky, ale jakmile se závod rozjel, byli jsme schopní prokázat slušnou rychlost. Ovšem předjíždění bylo hodně obtížné, nicméně se nám podařilo učinit správná rozhodnutí a dostali jsme se na pozice, z nichž bylo možné dosáhnout TOP 10, zvláště když jsme se v režimu safety caru dostali do boxů. Mohl bych dosáhnout i na lepší umístění, ale moji snahu zhatil kontakt s Magnussenem po restartu.

Sebastian Vettel, kolize

Je škoda, že jsem víkend zakončil tímto způsobem, mohl jsem dopadnout mnohem lépe. Před závodem jsme se potýkali s teplotou paliva, takže z toho důvodu jsme startovali z boxové uličky. Po většinu závodu jsem byl v nějakém "vláčku" a předjíždění nebylo nijak snadné, většinou nepomohl ani systém DRS. Díky výjezdu SC jsem se posunul do první desítky, ale po kontaktu s Mickem Schumacherem jsme oba přišli o možné body.

Zástupce týmu vyjádření neposkytl.


AlphaTauri

Juki Cunoda, 12. místo
Z dnešního závodu jsem opravdu zklamaný. V prvním kole mi chyběla rychlost a předjelo mě několik vozů, z čehož jsem se po zbytek závodu nedokázal vyhrabat. Byli jsme spokojeni s chováním vozu po prvním tréninku a vybudovali si k němu důvěru, takže je nesmírně frustrující, že jsem dnes podal tak špatný výkon.

Pierre Gasly, nedokončil
Škoda dnešního závodu, až do kontaktu s Alonsem probíhal uspokojivě, ale došlo k poškození vozu. Ještě jsem to zkusil, ale nemohl jsem na trati zůstat, protože defekt byl příliš vážný, navíc když jsem mířil do boxů k opravě, kolidoval jsem s Norrisem. Můžeme si přesto všechno odnést z dnešního dne několik pozitiv, především dobrý start a rychlost vozu, ale z výsledku jsem pochopitelně zklamaný.

Jody Egginton, technický ředitel
Po tak slušné kvalifikaci je výsledek závodu pochopitelným zklamáním. Pierre dobře bojoval ve středu pole proti vozům Alpine, ale během předjíždějícího manévru ho trefil Alonso, potom i Stroll. Záhy měl kontakt s Norrisem; ten způsobil podstatně větší škodu, takže i přes pokus nakonec nezbylo nic jiného než ho stáhnout do depa. Juki se v prvním stintu trápil, takže jsme vsadili na časnou zastávku, ale tempo a vyvážení vozu ani potom nebylo konzistentní, takže bylo velmi obtížné dosáhnout nějakého pokroku. Musíme projít všechna data, abychom se dobrali příčin těchto problémů. Juki nakonec v posledním stintu na měkkých pneu zrychlil, ale už jsme neměli dost kol na to, abychom se posunuli dále dopředu, takže skončil mimo body. Než staneme v Barceloně, čeká nás velké množství práce. Musíme pochopit určité faktory stojící za dnešním výkonem, abychom se s naším balíčkem mohli posunout vpřed a vrátit se k zisku bodů.


MCLAREN

Daniel Ricciardo, 13. místo (po penalizaci)
Přišlo mi to jako příliš zmatený závod. Byly tam nějaké souboje a určitá zábava, ale připadalo mi, že jsem se víc bránil než útočil. Snažil jsem se ze všech si udržet svou pozici. Myslím, že stint na středních pneu jsem byl schopen hodně protáhnout, ale nejsem si jist, jestli jsem byl dost rychlý. Ale přišlo mi, že aspoň dokážu udržet pneumatiky při životě. S tvrdými gumami jsem se pral, abych vůbec byl schopen jet. Ke konci závodu se všechno spojilo dohromady, prostě nešlo držet krok s rychlejšími vozy. Tvrdě jsem bojoval a domníval se, že se blížím bodovaným příčkám, ale dnes to zkrátka nestačilo. Musíme pokračovat dál. 

Myslím, že okruh v Miami prokázal několik našich slabin. Mnoho dlouhých zatáček, spousta dlouhých rovinek, takže na tom je třeba zapracovat. Potom můžeme doufat, že nám bude Barcelona vyhovovat víc, už se tam těším. 

Lando Norris, havárie
Byl to těžký den, navíc jsem neskončil blízko pozic, o jakých jsem uvažoval. Kolize s Pierrem byla závodním incidentem, snad mi mohl nechat trochu víc prostoru, ale dost možná i já jemu, takže nakonec jsme se srazili. V konečném důsledku jsme zase nepřišli o nijak významné body, snad o jeden nebo dva, ale i takový přísun je potřebný. Je to tedy škoda, ale je třeba se ujistit, že se odrazíme od současných pozic a příště budeme lepší.

Andreas Seidl, šéf týmu
Pro tým je tato neděle zklamáním. Očekávali jsme náročný závod, protože trať a podmínky našim vozům opravdu nevyhovovaly. Bohužel jsme ztratili i šanci bojovat o jakýkoli bodový přísun po Landově kolizi s Gaslym. Danielova startovní pozice v zadní části pole a rychlost jeho vozu neumožnila, aby se dostal do první desítky, i když udělal vše, co bylo v jeho silách. Dnešní výsledek neodráží obrovské úsilí týmu, vynaložené jak zde na trati, tak v MTC společně s našimi kolegy z Mercedesu. Děkuji jim za vše, co pro nás v Miami udělali.

Bez ohledu na výsledek byla první Grand Prix Miami senzační. Užívali jsme si obrovskou podporu mnoha našich hostů, sponzorů, fanoušků i partnerů. Obrovský dav vytvořil neuvěřitelnou atmosféru - teď ale musíme zamířit domů, analyzovat, resetovat a připravit se na evropský dvojvíkend v Barceloně a Monaku. Naším jasným cílem je vrátit při první příležitosti náš úder.


HAAS

Mick Schumacher, 15. místo
Auto bylo dnes opravdu dobré, proto jsem dnes hodně rozčarovaný, že jsme se nedostali na lepší pozici - myslím, že jsem zajel nejlepší závod v dosavadní sezóně. Všichni jsme závodníci, všichni se snažíme, bylo neustále těžké udržet piloty na nových pneumatikách za mnou a je velmi nešťastné skončit závod takovým způsobem. Byl jsem na dobré cestě k získání bodů, ale asi si na ně ještě musím počkat. 

Kevin Magnussen, 16. místo
Prozatím to byl nejtěžší závod, jaký jsem letos jel - neuvěřitelné horko. Poslední stint jsem absolvoval s poškozeným křídlem, ale i s ním jsem se dostal na pozici, z níž jsem mohl bojovat o 10. příčku. Měl jsem na dosahu Alonsa s penalizací, ale dopadlo to, jak to je - usiloval jsem o všechno, co bylo v mých silách a nakonec jsme nezískali ani bod.

Günther Steiner, šéf týmu
Tento den jsme moc chtěli, vždyť to je jedna z našich domácích Grand Prix. Auta měla tempo, oba piloti předvedli dobrý výkon, ale zase nás stihla smůla. Je to smutné, když to vypadá na zisk bodů a potom odejdete s prázdnou. Mickův incident se Sebastianem byl bohužel jedním z důvodů. V posledním kole jsme museli zastavit Kevina kvůli poškození, které ho postihlo, když bojoval o návrat do první desítky. Po závodě, jako byl tento, se musíme z dané lekce poučit a aplikovat vše na naše další zlepšení. 

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: "Fyzicky náročné," shodují se jezdci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc během filmovacího dne (13. 5. 2022) v Monze

Odpoledne ve Španělsku nejrychlejší Leclerc před Mercedesy

Charles Leclerc s Ferrari F1-75

V 1. tréninku nejrychlejší obě Ferrari. Týmy nasadily nové balíky, debutovali De Vries a Vips

Carlos Sainz v Bahrajnu

Sainz se obává dlouhodobých zdravotních následků jízdy se současnými vozy F1

Fernando Alonso a Lewis Hamilton na tiskovce po závodě v Kataru

Alonso vítá Hamiltona ve svém světě a dodává, že auto je vždy klíčové

Max Verstappen se svou trofejí za první místo v Miami

Verstappen to má letos podle Wolffa vše snadnější, Leclercovi stoupající forma Red Bullu starosti nedělá

Max Verstappen a Charles Leclerc v závodě v Miami

Síla Red Bullu? Nečekali jsme ji, přiznává Horner. V Barceloně favorizuje Ferrari

Mick Schumacher v závodě v Miami

Novinky Haas nepřiveze ani do Barcelony. Kdy je tým nasadí?

Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Miami

"Našli jsme odpovědi na to, kudy se ve vývoji ubírat." Mercedes v Barceloně doufá v pokrok

Valtteri Bottas během závodu v Imole

Alfa Romeo očekává velký pokrok: rychle vylepšuje svůj simulátor, pro Barcelonu chystá novinky

George Russell s Mercedesem W13 v Imole

Když to začne skákat v zatáčkách: "Zabiják," hodnotí Russell letošní Mercedes W13

Průběžné pořadí šampionátu:

1. LECLERC, 2. VERSTAPPEN, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc a Carlos Sainz na pódiu po závodě v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Překvapený Verstappen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Když to začne skákat v zatáčkách: "Zabiják," hodnotí Russell letošní Mercedes W13

  2. "Našli jsme odpovědi na to, kudy se ve vývoji ubírat." Mercedes v Barceloně doufá v pokrok

  3. Sainz se obává dlouhodobých zdravotních následků jízdy se současnými vozy F1

  4. Alfa Romeo očekává velký pokrok: rychle vylepšuje svůj simulátor, pro Barcelonu chystá novinky

  5. Alonso vítá Hamiltona ve svém světě a dodává, že auto je vždy klíčové

  6. V 1. tréninku nejrychlejší obě Ferrari. Týmy nasadily nové balíky, debutovali De Vries a Vips

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud