Sainz popisuje, jak přizpůsobuje svůj jízdní styl vozu Ferrari. A s čím se trápí Ricciardo?

Petr Hlawiczka, 3. června 2021, 07:00 Google+

Carlos Sainz si užívá výzvu v podobě zvládnutí nového vozu Ferrari poté, co před letošní sezónou přišel z McLarenu, kde se nyní trápí Daniel Ricciardo. Jak moc musí piloti měnit svůj jízdní styl?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 03.06. 09:15) Napište svůj názor
Carlos Sainz s Ferrari během kvalifikace na GP Španělska

Carlos Sainz s Ferrari během kvalifikace na GP Španělska | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V Maranellu letos vystřídal čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, o jehož služby již Scuderia neměla zájem. Sainz se hodně snaží zvládnou odlišné vlastnosti rudého vozu, již v Monaku předminulý víkend to s ním dotáhl na stříbrnou příčku.

Jeho letošní auto se přitom dost liší od vlastnosti McLarenu, do něhož usedával loni: "Můj jízdní styl a způsob, jakým zatáčím, jak rychle projíždím zatáčky v různých místech a druzích zatáček se velmi liší od minulého roku."

Změna jízdního stylu není jednoduchá, u McLarenu si naopak letos těžce zvyká Daniel Ricciardo. "Hodně se musím přemáhat, abych měl otevřenou mysl a jako jezdec se přizpůsoboval. A vlastně mi to přijde i jako celkem dobrá zábava," pokračuje Sainz.

img-responsive

Carlos Sainz musí po přechodu z McLarenu hodně měnit svůj jízdní styl | foto: Scuderia Ferrari

Rozdíly mezi McLarenem a Ferrari ale nechce detailněji rozebírat: "Jde o něco, co si nechám pro sebe a pro svůj tým. Samozřejmě se McLarenu mohl trochu změnit i díky pohonné jednotce Mercedesu. Obzvlášť letos vypadají hodně dobře na rovinkách - v této oblasti jsou velmi, velmi silní," popisuje jezdec Ferrari.

"Z pohledu jízdy a vyvážení nezáleží na tom, jda jde o pomalou, středně-rychlou nebo rychlou část. Jde o úplně jiná auta a já toho musím docela dost měnit a přizpůsobovat se. Znám rozdíly, ale nechci vám je prozrazovat," říká Sainz.

My vám ale něco prozradit můžeme: vůz McLarenu se liší tím, že pro maximalizaci rotace musí pilot zůstávat lehce na brzdě i v nájezdu do zatáčky - otočení volantem a stisk brzdového pedálu se pro co nejrychlejší průjezd musí překrývat, zatímco u Ferrari je výhodnější dříve uvolnit brzdový pedál, na což ostatně i u dalších soupeřů lépe reagují pneumatiky Pirelli.

img-responsive

Lando Norris s Carlosem Sainzem loni v Brazílii | foto: McLaren

"Daniel, z toho, co jsem zatím viděl, chce auto, které mu opravdu sedí o něco více. Carlos byl dobrý v jízdě s autem, které nebylo vždy tak příjemné. Byl v tom velmi dobrý," hodnotí své týmové kolegy Lando Norris z McLarenu.

"Je to jedna z věcí, kterou jsem teď poznal. Daniel je velmi rychlý, když má auto postavené kolem sebe a všechno sedí. Ale jakmile se objeví pár problémů nebo ztratíte trochu důvěry, jak to je u většiny pilotů, tak se trápíte o něco více. Nemyslím si, že by to platilo jen pro něj. Zkrátka někteří piloti s tím bojují více než o statní - jde o tu jistotu," dodává Norris.

Vytisknout

Diskuze: Sainz popisuje, jak přizpůsobuje svůj jízdní styl vozu Ferrari. A s čím se trápí Ricciardo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 03.06.2021 09:15 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso v domácí Barceloně

"Ve Francii pro mě začne nový šampionát," doufá tápající Alonso

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud