Sainz popisuje, jak přizpůsobuje svůj jízdní styl vozu Ferrari. A s čím se trápí Ricciardo?

PH, 3. června 2021, 09:00 Google+

Carlos Sainz si užívá výzvu v podobě zvládnutí nového vozu Ferrari poté, co před letošní sezónou přišel z McLarenu, kde se nyní trápí Daniel Ricciardo. Jak moc musí piloti měnit svůj jízdní styl?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 03.06. 09:15) Napište svůj názor
Carlos Sainz s Ferrari během kvalifikace na GP Španělska

Carlos Sainz s Ferrari během kvalifikace na GP Španělska | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V Maranellu letos vystřídal čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, o jehož služby již Scuderia neměla zájem. Sainz se hodně snaží zvládnou odlišné vlastnosti rudého vozu, již v Monaku předminulý víkend to s ním dotáhl na stříbrnou příčku.

Jeho letošní auto se přitom dost liší od vlastnosti McLarenu, do něhož usedával loni: "Můj jízdní styl a způsob, jakým zatáčím, jak rychle projíždím zatáčky v různých místech a druzích zatáček se velmi liší od minulého roku."

Změna jízdního stylu není jednoduchá, u McLarenu si naopak letos těžce zvyká Daniel Ricciardo. "Hodně se musím přemáhat, abych měl otevřenou mysl a jako jezdec se přizpůsoboval. A vlastně mi to přijde i jako celkem dobrá zábava," pokračuje Sainz.

img-responsive

Carlos Sainz musí po přechodu z McLarenu hodně měnit svůj jízdní styl | foto: Scuderia Ferrari

Rozdíly mezi McLarenem a Ferrari ale nechce detailněji rozebírat: "Jde o něco, co si nechám pro sebe a pro svůj tým. Samozřejmě se McLarenu mohl trochu změnit i díky pohonné jednotce Mercedesu. Obzvlášť letos vypadají hodně dobře na rovinkách - v této oblasti jsou velmi, velmi silní," popisuje jezdec Ferrari.

"Z pohledu jízdy a vyvážení nezáleží na tom, jda jde o pomalou, středně-rychlou nebo rychlou část. Jde o úplně jiná auta a já toho musím docela dost měnit a přizpůsobovat se. Znám rozdíly, ale nechci vám je prozrazovat," říká Sainz.

My vám ale něco prozradit můžeme: vůz McLarenu se liší tím, že pro maximalizaci rotace musí pilot zůstávat lehce na brzdě i v nájezdu do zatáčky - otočení volantem a stisk brzdového pedálu se pro co nejrychlejší průjezd musí překrývat, zatímco u Ferrari je výhodnější dříve uvolnit brzdový pedál, na což ostatně i u dalších soupeřů lépe reagují pneumatiky Pirelli.

img-responsive

Lando Norris s Carlosem Sainzem loni v Brazílii | foto: McLaren

"Daniel, z toho, co jsem zatím viděl, chce auto, které mu opravdu sedí o něco více. Carlos byl dobrý v jízdě s autem, které nebylo vždy tak příjemné. Byl v tom velmi dobrý," hodnotí své týmové kolegy Lando Norris z McLarenu.

"Je to jedna z věcí, kterou jsem teď poznal. Daniel je velmi rychlý, když má auto postavené kolem sebe a všechno sedí. Ale jakmile se objeví pár problémů nebo ztratíte trochu důvěry, jak to je u většiny pilotů, tak se trápíte o něco více. Nemyslím si, že by to platilo jen pro něj. Zkrátka někteří piloti s tím bojují více než o statní - jde o tu jistotu," dodává Norris.

Vytisknout

Diskuze: Sainz popisuje, jak přizpůsobuje svůj jízdní styl vozu Ferrari. A s čím se trápí Ricciardo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 03.06.2021 09:15 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen stíhaný Lewisem Hamiltonem

Red Bull nechápe komentáře Mercedesu týkající se výkonu motoru Hondy

Valtteri Bottas s Mercedesem W12

Wolff je rád, že frustrovaný Bottas nahlas řekl svůj názor. Za jednozastávkovou strategií si ale stojí

Max Verstappen a Lewis Hamilton - závod ve Francii

Rosberg kritizuje Hamiltona: Byl moc měkký

Carlos Sainz s Ferrari SF21

Ferrari je katastrofálním výsledkem zaskočeno. Jak Sainz vysvětluje ztrátu rychlosti a propad v šampionátu?

Max Verstappen s Red Bullem

Nejrychlejší kola patřila Red Bullům, Max o bod blíže k titulu?

Valtteri Bottas si zase trochu znepřátelil vedení týmu...

Bottas si nemyslí, že by jeho výroky do rádia zašly příliš daleko

Max Verstappen si upevnil své postavení v průběžné klasifikaci (ilustrační foto)

GP FRANCIE: Strategické mistrovství a bojovný Verstappen dovedly Red Bull k vítězství

Max Verstappen slaví své první vítězství v Monaku

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen strategii věřil

Lewis Hamilton považuje druhé místo za stávajících okolností za dobré (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Navzdory porážce nevládl u Mercedesu velký smutek

Mich Schumacher sice poprvé postoupil do Q2, ale poté havaroval

KVALIFIKACE: Verstappen odstartuje s Mercedesy v zádech (+ VIDEO)

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso v domácí Barceloně

"Ve Francii pro mě začne nový šampionát," doufá tápající Alonso

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Wolff je rád, že frustrovaný Bottas nahlas řekl svůj názor. Za jednozastávkovou strategií si ale stojí

  2. Rosberg kritizuje Hamiltona: Byl moc měkký

  3. Ferrari je katastrofálním výsledkem zaskočeno. Jak Sainz vysvětluje ztrátu rychlosti a propad v šampionátu?

  4. Nejrychlejší kola patřila Red Bullům, Max o bod blíže k titulu?

  5. Bottas si nemyslí, že by jeho výroky do rádia zašly příliš daleko

  6. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen strategii věřil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud