DISKUZE K ČLÁNKU Chystá se překvapivý odchod? "Nevím, jestli tady budu i příští rok," říká Hamilton

Podle Lewise Hamiltona není jisté, že bude i příští rok pokračovat ve Formuli 1. Prohlásil to při rozhovoru o budoucnosti šéfa Tota Wolffa v týmu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Chystá se překvapivý odchod? "Nevím, jestli tady budu i příští rok," říká Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 252, poslední 04.11.2020 22:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 02.11.2020 11:42
Já osobně LH a MS sronávat nebudu, kdo je lepší a… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 02.11.2020 12:08
Možná si Schumiho kariéru nepamatuješ tak dobře,… »
» Mansell_fan (Hlasovali 5 lidé) 02.11.2020 14:21
On vlastně ani nemůže odejít. Titul by získal… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Schumi se sice nevrátil do současné éry kyselin, ale přecejen se byť za malou chvíli vozy změnily hodně.
              Čudlíky na volontu mu dělaly ze života peklo a nejednou ho jejích štelování dostalo až do stavu beztíže kd se dzyndzykům věnoval více než je zdrávo a díky nepozornosti skákal soupeřům na záda.
              Ale co Schumimu skutečně nesedlo byly gumy. Celou svou kariéru byl zvyklý na extra kvalitu a najednou jezdil na koláčích ze kterých každým metrem odpadala drobenka.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Já jsem první, který tvrdí, že se Schumi vrátil do zcela jiné F1. 03 Jenom těch rozdílů vidím mnohem více. Ale zareaguji pouze na tebou uváděné dva. Ano musel se přizpůsobovat "vyspělejším" technologiím, ale také za skákání soupeřům na záda dostával penalizace. Což v jeho první kariéře bylo nemyslitelné. Tehdá ho klidně prohlásili vítězem závodu, aniž by projel cílem.
                A podobné je to i s těmi gumami. Schumi byl zvyklý na gumy jemu na míru (kdo ví o kolik rychlejší oproti ostatním). A najednou dostal stejné, jako všichni. Já dovedu pochopit, že mu nevyhovovala nucená péče o jejich fungování, že mu to ubíralo nějaký čas na kolo. Na druhou stranu, na tom byli všichni piloti stejně a každému péče o pneu ubírala nějaký čas. Dnes už snad každý, kdo se o F1 zajímá ví, že v pneumatikách se skrývá jistá časová výhoda. A teď si představ, že v dobách Schumiho, kdy se stejně tankovalo, čili se zastávkou se počítalo, dostal Schumi od Bridgestone speciálně vyvinuté pneu "přímo na míru" (dejme tomu o nějaký ten stupeň měkčí, které vydrží půl-třičtvrtě závodu, ale také o nějakou tu desetinu sec. rychlejší) a ostatní dostali super tvrdé, které vydrží celý závod, ale jsou také pomalejší. K výměně se běžně zajíždělo, protože tankování a lehčí auta představovaly nezanedbatelnou výhodu. Byly to rovné podmínky? Však také proto McLaren a Williams, když chtěli být konkurenceschopní, zatáhli do F1 Michelin a začala "válka pneumatik", která vyvrcholila GP USA 2005.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  2005 byla katastrofa. A vůbec bych neukazoval prstem na Michelin, ale především na FIA, která odmítla použít mozek a alespoň pro tenhle závod výměnu pneu i ve chvíli, kdy nemá vůz defekt. Bylo to neskutečně hloupé pravidlo, na které doplatila F1 v celé Emerice. Bridge měli štěstí, že dodávali gumy do jiné série těsně před F1 a vlastně náhodou zjistili že nový asfalt se chová jako šmirgl.

                  Když zakázali tankování, tak jsem byl docela rád. I kdyby tým nechtěl, tak dát oboum jezdcům rovnocennou pozici nešlo a to mi vadilo i když to dávalo mému oblíbenému jezdce výhodu.

                  Co říci na to, že Schumimu počítali vjezd do boxů jako průjezd cílovou čárou mě sice neskutečně štvalo, ale nepřekvapilo. Jak by taky mohlo, když si FIA ohýbala pravidla podle toho co se jim hodilo do krámu. Samozřejmě za výrazné pomoci Bernarda. Jak jinak si taky neodebrání titulu týmu který prokazatelně jezdil se zakázanou elektronikou, ktará vůz stavěla do jiného světa.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • juras

                    juras

                    88.103.92.XXX
                    Já mám na rok 1994 takový názor...že tam bylo příliš nejasností a podle mě i účelových rozhodnutí...a na druhou stranu nepotrestaných věcí.
                    Takže podle mě by bylo bývalo správné tituly neudělit...pochopím že by se příznivci Michaela a Benettonu oprávněně zlobili že by měl titul po těch účelových trestech získat Hill...ale oni by měli pochopit že technicky nelegální Benneton a zcela úmyslná kolize v Adelaide zas brání tomu věnovat titul Michaelovi.
                    Jde na na vrub FIA...ta ten rok sprasila co mohla...a jak špatně rok začala, tak ho i skončila. O tři roky později diskvalifikovali Michaela po posledním závodě za naprosto stejný manévr jako v posledním závodě 1994 (a myslím že nikdo neprotestoval, protože to bylo víc než jasné)..zjevně se tedy stala v roce 1994 křivda.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      Já už jsem ve svém příspěvku, kde se vyjadřuji k sezóně 1994 měl napsáno, že bych tu sezónu nejraději škrtnoul celou. Ale pak jsem to smáznul, abych nejitřil emoce. Tak jsem rád, že to někdo cítí podobně. 03

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • juras

                        juras

                        88.103.92.XXX
                        Tak rok 1994 vždy jitřil emoce když ještě Michael závodil a okamžitě se toho chytli jeho věrní fanoušci a s nasazenými růžovými brýlemi vždy do roztrhání těla hájili svého oblíbence.
                        Tak jak čas utíká...piloti končí své kariéry...s tím pak souvisí i to že oni horlivci přecházejí na nové "koně"...a s odstupem let když se tohle začne probírat je diskuze už mnohem klidnější a věcnější.
                        Já rok 1994 vnímám hodně citlivě...smrt Ayrtona Senny je pro mě dodnes příliš velké sousto. Tím chci říct že podle mě pro pamětníky těch časů je tahle tragédie stále živá a bolestivá. Úplně stejně se mě i po 38 letech těžce vzpomíná na Gillese Villeneuva.
                        Sennu jsem osobně vůbec rád neměl...sice je to pojem a jeho smrt z něj udělala "nesmrtelného hrdinu", ale mě se tehdy hnusily jeho praktiky, pro mě byl tehdy ztělesněním závodníka který chce vyhrávat "za každou cenu". Ale jeho smrt mě zasáhla...protože nejsem člověk který by někomu přál něco špatného jen proto že ze sportovního hlediska je jeho počínání unfair.

                        Takže já to mám tak že sezóna 1994 pro mě skončila v Imole, havárií Senny v Tamburellu. Pak to pokračovalo jako fraška a bylo to korunováno v Adelaide.

                        No a co, že kdyby v tom roce nevyhlásili šampiona byla by narušena tradice a já nevím jaké možné argumenty by mohli zaznít...sezóna byla ztracená už v Imole. Prostě i z úcty k Senovi a Rolandovi...a kvůli všem těm zmatkům, nesrovnalostem, podezřením z podvodů...to měli udělat...šampiona nevyhlásit.

                        Jen tak namátkou, v Italský fotbalový lize jeden rok objevili korupci napříč celou ligou...a jednoduše vzhledem k tomu že věrohodnost celé soutěže utrpěla zásadní ránu...prostě mistra nevyhlásili...záleželo jim na té věrohodnosti a podle mě dobře udělali.
                        F1 tohle nedokázala...

                        Kdysi když jsem se hádal s fanoušky Michaela o jeho jasné vině a úmyslnosti kolize v Adelaide...jedním z často omílaných jejich argumentem bylo...proč Williams nepodal protest? A já aniž jsem přesně znal pozadí vysvětloval jsem to tím že patrně nechtěli vyhrát šampionát u zeleného stolu...
                        No a pak, pár let nato v jednom z velkých rozhovorů které čas od času poskytl Frank s Patrikem (tehdy pro F Racing) na podobnou otázku odpověděli že po Adelaide je samozřejmě napadlo protestovat (protože to vnímali jako naprosto nezpochybnitelné provinění Michaela)...ale s ohledem na celou sezónu plnou zamtků a nejasností...a z úcty k mrtvému Sennovi žádný protest nepodali. Podle nich by nemohli mít radost z titulu získaného od zeleného stolu.

                        Co se týče té změny po čase...já to mám podobně jako v případě Ayrtona Senny stejné s Michaelem. Ani jeho jsem nijak rád neměl (měl stejný problém jako Ayrton...chtěl vyhrávat za každou cenu). Ale je mi upřímně líto co se mu stalo a jeho osud je možná ještě těžší než ten Ayrtonův.
                        ...

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.103.XXX
                          Krásně napsáno. Podepisuji v plném rozsahu. Jen doplním o nuance mého vnímání Sennovy smrti.
                          Nepatřím k lidem, kteří by přáli smrt svým nepřátelům, natož sportovcům, kterým nefandím, nebo jako v případě Senny fandím proti nim. Přesto mě jeho smrt nezasáhla tak citlivě v porovnání s úmrtími mnohých jiných pilotů F1. (Cevert, Depailler, Peterson, Pryce, Villeneuve, nebo třebas Chapman). Spíše jsem děkoval Bohu, že s sebou nevzal ještě někoho jiného. Protože jeho style závodění a přehnanou mírou rizika, si o něco takového koledoval prakticky celou jeho závodní kariéru. A jak jsem napsal jinde, riskoval nejen svůj život, ale též životy svých soupeřů.
                          Je fakt, že ten první květnový víkend v Imole byl jak z horroru. Barrichello měl namále, Ratzenberger a Senna už tolik štěstí neměli. Kolikrát jsem si říkal, jak by ta sezóna dopadla, kdyby ji Senna mohl odjet celou.
                          Co se týká Schumiho, tak s tebou souhlasím ještě více. Dokonce hodně dobře znám někoho, kdo přežil svoji smrt a je upoután na vozík. Není na tom zdaleka tak špatně, jako Michael a řekl, že ho neměli zachraňovat. Jsou to citlivé věci, které sem moc nepatří.
                          Tak mě napadlo, zda by někdo z diskuzkutujících nechtěl přijet příští rok (nejspíše na jaře) na sraz. Pokud by někdo měl zájem, napište mi pozdrav na můj e-mail: odin5@volny.cz pošlu info oč se jedná, kdo jezdí, jak to probíhá atd.(Neotravuji nikoho žádnými maily, ani diskuzí mimo fórum, jen jednou za rok příjde pozvánka). 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                • Kaša

                  Kaša

                  82.142.123.XXX
                  Pamatuju si výrok myslím někoho od Jordanu (možná samotného Eddího) že když jednou a náhodou při testech dostali gumy pro Ferrari tak podstatně zrychlily .... snad o 1s, možná víc.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Myslím, že si to pamatuješ velmi přesně. Týmy se navzájem sledují a hodnotí výkonnost svých soupeřů a také hledají příčiny té výkonnosti. Jordan byl asi první, kdo o tom promluvil, ale jak Williams, tak McLaren to museli vědět dávno. A proto také především Williams a později se přidal též McLaren hledali jiného dodavatele pneumatik, když chtěli být konkurenceschopní s Ferrari. Jde o to, že Schumi vítězil díky technické převaze a podobným zvýhodněním což je podle mne srovnatelné s dnešní převahou Mercedesu díky níž vítězí zase Hamilton. Nemíním zpochybňovat kvality ani Schumiho, ani Hamiltona, ale zároveň si nemyslím, že to měl jeden z nich podstatně lehčí.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Samo že by měl titul Bottas. A myslím, že zaslouženě.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    194.228.96.XXX
    GRAHAM

    Osobní sponzoři... Nikde není psáno, že tým nechá jezdci zpeněžit co má na sobě... S touhle variantou ani nepočítám... Vidím to spíše jinak... Hlavní sponzor týmu má zájem na tom, aby za tým jezdil Hamilton, protože Hamilton je hodně sledovaný a na jeho kombinéze, tak bude více vidět, než třeba na kombinéze Russella...

    Tak se dohodne s Mercedesem, že bude část jeho platu nad strop hradit přímo on prostřednictvím sponzoringu samotného jezdce...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Pro mě jsou top platy sportovců celkové přemrštěné...v některých sportech...jsou zas sportovci kteří možná podávají ještě hodnotnější výkony než ti předplacení...a berou za to jen zlomek těch peněz.

      To že se i v F1 začali zaobírat nějakými stropy co se financí týče je doklad toho že ta situace není zdravá.

      Když to vezmu na náklady celych týmu...co kdyby až na ty 3 top týmy všichni v F1 skončili? Byla by ještě nějaká F1? Nebo myslíš že by zůstala prestiž F1 stejná kdyby v ní jezdilo 6 Mercedesu, 6 Redbullu a 6 Ferrari?

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.213.XXX
      Všechno půjde , když se bude chtít a někdo bude mhouřit oko. To nerozporuji.....jen na to nebude nárok a nebude jednoduché když někde ho odmítnou, tak jinde to bokem n apohodu ( podvodem) dostane. Prostě se změní zvyky....a jezdci nebudou přepláceni.
      Ono jde hlavně o to, aby týmy byly finančně v pohodě a aby F1 byla zisková dlouhodobě a co nejméně zavislá na odchodech viz Honda, finančních krizích, teď koronáč, na motorářích, automobilkách.....prostě štabní kůltura. Je to běh do nekonečna.... a dle toho se to můsí nastavit. 11

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        Ty to stavíš pomalu tak, že problém např. Williamsu, Haasu apod. je ten, že přeplácí své piloty resp. je k tomu nucen... Přitom je to naopak... Malé týmy si za místo nechají platit a své piloty přeplácí Mercedes, RB, Ferrari, kde to je fakt jen kapka v moři...

        Opravdu si nemyslím, že se cokoli změní... Ferrari bude chtít Maxe, Max bude mít u RB maximum... Co udělá Ferrari ? Nabídne mu kontrakt se Shellem např. Rázem to bude třeba 20+20... Další věc je, že spousta věcí není o okamžitých penězích... Jeden z hlavních důvodů proč LH neodešel k Ferrari je ten... Že mu Mercedes slíbil, že zůstane jejich ambasadorem tzn. až skončí špatně se mít rozhodně nebude...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.213.XXX
          F1 někdo vlastní.....a ten to chce nastavit jinak.Dlouhodobě ziskové a aby nemusel řešit výkyvy v bussinesu automobilek a další věcí. Já o voze a ty řešíš kozu.....žiješ v minulosti a já řeším budoucnost. A ten vlastník díky tomu že se bude šetřit, bude také třeba méně vyplácet, aby se mu ta velká investice vrátila. Jde o stabilitu....li si myslíš že si pak týmy nedupnou, že jako teda vyplata velká nebude , tak to se mejlíš.....v hospodách se před pár lety taky hulilo a podívej dneska. 13

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    86.49.245.XXX
    Tohle je zajímavé, tak dle vícero zdrojů z Německa tvrdí, že vedení Mercedesu nehodlá podporovat taovéto jednání Hamiltona ohledně vyjednávání o vyšším platu, když samotná automobilka i s divizemi hodlá jít šetřící cestou, s tím, že každý pilot je nahraditelný je argument vedení Mercedesu .. no a Toto už prý balí kufry a těší se až se bude schovávat za Strolla u Astonu, takže může být zajímavá rošáda

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama