DISKUZE K ČLÁNKU Chystá se překvapivý odchod? "Nevím, jestli tady budu i příští rok," říká Hamilton

Podle Lewise Hamiltona není jisté, že bude i příští rok pokračovat ve Formuli 1. Prohlásil to při rozhovoru o budoucnosti šéfa Tota Wolffa v týmu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Chystá se překvapivý odchod? "Nevím, jestli tady budu i příští rok," říká Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 252, poslední 04.11.2020 22:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 02.11.2020 11:42
Já osobně LH a MS sronávat nebudu, kdo je lepší a… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 02.11.2020 12:08
Možná si Schumiho kariéru nepamatuješ tak dobře,… »
» Mansell_fan (Hlasovali 5 lidé) 02.11.2020 14:21
On vlastně ani nemůže odejít. Titul by získal… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
Krásně napsáno. Podepisuji v plném rozsahu. Jen doplním o nuance mého vnímání Sennovy smrti.
Nepatřím k lidem, kteří by přáli smrt svým nepřátelům, natož sportovcům, kterým nefandím, nebo jako v případě Senny fandím proti nim. Přesto mě jeho smrt nezasáhla tak citlivě v porovnání s úmrtími mnohých jiných pilotů F1. (Cevert, Depailler, Peterson, Pryce, Villeneuve, nebo třebas Chapman). Spíše jsem děkoval Bohu, že s sebou nevzal ještě někoho jiného. Protože jeho style závodění a přehnanou mírou rizika, si o něco takového koledoval prakticky celou jeho závodní kariéru. A jak jsem napsal jinde, riskoval nejen svůj život, ale též životy svých soupeřů.
Je fakt, že ten první květnový víkend v Imole byl jak z horroru. Barrichello měl namále, Ratzenberger a Senna už tolik štěstí neměli. Kolikrát jsem si říkal, jak by ta sezóna dopadla, kdyby ji Senna mohl odjet celou.
Co se týká Schumiho, tak s tebou souhlasím ještě více. Dokonce hodně dobře znám někoho, kdo přežil svoji smrt a je upoután na vozík. Není na tom zdaleka tak špatně, jako Michael a řekl, že ho neměli zachraňovat. Jsou to citlivé věci, které sem moc nepatří.
Tak mě napadlo, zda by někdo z diskuzkutujících nechtěl přijet příští rok (nejspíše na jaře) na sraz. Pokud by někdo měl zájem, napište mi pozdrav na můj e-mail: odin5@volny.cz pošlu info oč se jedná, kdo jezdí, jak to probíhá atd.(Neotravuji nikoho žádnými maily, ani diskuzí mimo fórum, jen jednou za rok příjde pozvánka). 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

86.49.99.XXX
Jenže ty koukáš jen na výsledky, já si ty sezóny pamatuji. Mezi Ferrari a McLarenem rozhodla spíš lepší spolehlivost a následně odchod Hakkinena, než lepší vůz. A až na vyjímky prostě Barryk nestíhal.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Tak rok 1994 vždy jitřil emoce když ještě Michael závodil a okamžitě se toho chytli jeho věrní fanoušci a s nasazenými růžovými brýlemi vždy do roztrhání těla hájili svého oblíbence.
Tak jak čas utíká...piloti končí své kariéry...s tím pak souvisí i to že oni horlivci přecházejí na nové "koně"...a s odstupem let když se tohle začne probírat je diskuze už mnohem klidnější a věcnější.
Já rok 1994 vnímám hodně citlivě...smrt Ayrtona Senny je pro mě dodnes příliš velké sousto. Tím chci říct že podle mě pro pamětníky těch časů je tahle tragédie stále živá a bolestivá. Úplně stejně se mě i po 38 letech těžce vzpomíná na Gillese Villeneuva.
Sennu jsem osobně vůbec rád neměl...sice je to pojem a jeho smrt z něj udělala "nesmrtelného hrdinu", ale mě se tehdy hnusily jeho praktiky, pro mě byl tehdy ztělesněním závodníka který chce vyhrávat "za každou cenu". Ale jeho smrt mě zasáhla...protože nejsem člověk který by někomu přál něco špatného jen proto že ze sportovního hlediska je jeho počínání unfair.

Takže já to mám tak že sezóna 1994 pro mě skončila v Imole, havárií Senny v Tamburellu. Pak to pokračovalo jako fraška a bylo to korunováno v Adelaide.

No a co, že kdyby v tom roce nevyhlásili šampiona byla by narušena tradice a já nevím jaké možné argumenty by mohli zaznít...sezóna byla ztracená už v Imole. Prostě i z úcty k Senovi a Rolandovi...a kvůli všem těm zmatkům, nesrovnalostem, podezřením z podvodů...to měli udělat...šampiona nevyhlásit.

Jen tak namátkou, v Italský fotbalový lize jeden rok objevili korupci napříč celou ligou...a jednoduše vzhledem k tomu že věrohodnost celé soutěže utrpěla zásadní ránu...prostě mistra nevyhlásili...záleželo jim na té věrohodnosti a podle mě dobře udělali.
F1 tohle nedokázala...

Kdysi když jsem se hádal s fanoušky Michaela o jeho jasné vině a úmyslnosti kolize v Adelaide...jedním z často omílaných jejich argumentem bylo...proč Williams nepodal protest? A já aniž jsem přesně znal pozadí vysvětloval jsem to tím že patrně nechtěli vyhrát šampionát u zeleného stolu...
No a pak, pár let nato v jednom z velkých rozhovorů které čas od času poskytl Frank s Patrikem (tehdy pro F Racing) na podobnou otázku odpověděli že po Adelaide je samozřejmě napadlo protestovat (protože to vnímali jako naprosto nezpochybnitelné provinění Michaela)...ale s ohledem na celou sezónu plnou zamtků a nejasností...a z úcty k mrtvému Sennovi žádný protest nepodali. Podle nich by nemohli mít radost z titulu získaného od zeleného stolu.

Co se týče té změny po čase...já to mám podobně jako v případě Ayrtona Senny stejné s Michaelem. Ani jeho jsem nijak rád neměl (měl stejný problém jako Ayrton...chtěl vyhrávat za každou cenu). Ale je mi upřímně líto co se mu stalo a jeho osud je možná ještě těžší než ten Ayrtonův.
...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Jone s tím prvním odstavcem nesouhlasím. Ten břídil po zranění Schumiho třikrát vyhrál a z devíti (pokud započítám i Anglii, kde už Schumi odstoupil a bylo jasné, že se jede na Irvina) závodů byl šestkrát na bedně. Ten břídil totiž v druhé polovině sezóny sbíral Schumacherovy body. A je velmi pravděpodobné, že kdyby se jelo od začátku sezóny na Irvina, tak má titul, protože by sbíral Schumiho body. Stejně tak souhlasím s tím, že kdyby se Schumi nezranil, má titul on.
Dále už souhlasím . Snad jen s doplněním, že jsi opomněl v případě dvojek zmínit zase jejich nevýhody. Např. že většnou jezdí s vyvíjeným autem pro jedničku a musí se přizpůsobit, dostávají alternativní strategie a to po celou sezónu a mnohdy jejich setupy a nastavení jsou sdílena s jedničkou, pokud se jeví jako lepší, ale naopak to bývá málokdy (pokud mohou jedničku ohrozit).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Myslím, že si to pamatuješ velmi přesně. Týmy se navzájem sledují a hodnotí výkonnost svých soupeřů a také hledají příčiny té výkonnosti. Jordan byl asi první, kdo o tom promluvil, ale jak Williams, tak McLaren to museli vědět dávno. A proto také především Williams a později se přidal též McLaren hledali jiného dodavatele pneumatik, když chtěli být konkurenceschopní s Ferrari. Jde o to, že Schumi vítězil díky technické převaze a podobným zvýhodněním což je podle mne srovnatelné s dnešní převahou Mercedesu díky níž vítězí zase Hamilton. Nemíním zpochybňovat kvality ani Schumiho, ani Hamiltona, ale zároveň si nemyslím, že to měl jeden z nich podstatně lehčí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
sorry, ale tvé představy jsou lehce zkreslené. Je jasné, že ne každá dvojka má to, aby jela na titul, ale s tím 99 se trošku pleteš. Tam se irvine dostal na dostřel jen díky denisovi a bordelu u mcl. Denis totiž slíbil coulthardovi, že když bude v 98 dělat nosiče hakinenovi, tak v 99 bude jedničkou on, nestalo se a když si schumacher zlomil nohu, tak se chtěl prosadit a hakinen začal dělat chyby. Rozhodně ferrari nemělo lepší balík než mcl a je otázkou, jestli by podobné bezvládí na tu chvíli nastalo, ikdyby měli stále za soupeře schumachera a ne irvina.
Troufnu si tvrdit, že pokud by horner přitáhl uzdu vettelovi a ne weberovi, tak weber toho mistra dá taky. Stejně tak rosberg by bezproblémů dokázal dát hamiltonovi tituly, pokud by hamilton zůstal u mcl...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Já už jsem ve svém příspěvku, kde se vyjadřuji k sezóně 1994 měl napsáno, že bych tu sezónu nejraději škrtnoul celou. Ale pak jsem to smáznul, abych nejitřil emoce. Tak jsem rád, že to někdo cítí podobně. 03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Já jsem spíše narážel na "podivnost" téhle statistiky. Možná jsem hloupej, ale chvíli mi trvalo, než jsem (snad) pochopil způsob, jak autor došel k výsledkům. Navíc si myslím, že statistika by měla být nějakým základním stylem obecně vypovídající i pro lidi, kteří se o F1 vůbec nezajímají. Tato statistika se mi zdá "zavádějící" právě proto, že nezohledňuje výkonnost stájových kolegů. Tady jsou uvedeny pouze držitelé titulů a současní piloti. Ale kdyby tu byly všichni piloti, kteří kdy jezdili v F1, tak věřím, že by se našlo pár pilotů, kteří měli za svoji kariéru dle těchto kritérií se všemi svými kolegy aktivní bilanci a přitom výsledky průměrné. To mi na tom prostě vadí, taková jakoby "statistická zbytečnost". Beru to jako doplňující pohled na kritéria dle kterých se tu snažíme hodnotit šampióny, což asi i situs tak zamýšlel, když to sem umístil. Ale rozhodně ne, jako něco vypovídajícího o výkonnosti toho, kterého z pilotů. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
"Zválcoval" jsem vztahoval jen k vítězstvím, jenž bylo silně bodováno.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Tady jsou taky zajímavé statistiky "head to head"...

Doufám že můžu vložit odkaz...je to web věnující se statistikám.

https://www.f1-facts.com/

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Prost Damona Hilla zválcoval? To mi právě nepřijde...spíš si myslím že ten optický pocit že Prost Damona Hilla převálcoval dělá fakt že zatímco Prost jel svou poslední sezónu (byl tedy zcela nepochybně jasně zkušenější, do Williamsu do dostal Renault který chtěl francouzského šampiona) Damon Hill jel první kompletní závodní rok v F1. A v první polovině roku podle toho svým způsobem oproti Prostovi hodně ztratil, v druhé polovině už byla jejich bilance velmi vyrovnaná...a to ještě Damon Hill vlastně kvůli poruchám přišel o výhru doma na Silverstonu a v Německu (na druhou stranu Prost přišel o vítězství na Monze). V Portugalsku ale stál (obrazně) na PP Damon Hill...a pokud by nenastal ten problém na startovním roštu velmi pravděpodobně by ten závod vyhrál.
Nevím jak přesně je ta statistika zpracovaná...kdoví jestli tam není chyba a Prost nemá být právě lepší než Damon Hill.
Nicméně podle mě byl Damon Hill Prostovi vyrovnaným kolegou...a nebýt to jeho první rok a pokud by Williams do souboje nezasahoval asi by to vypadalo jako mezi Damonem Hillem a Jacguesem Villeveuvem v roce 1996.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Já mám na rok 1994 takový názor...že tam bylo příliš nejasností a podle mě i účelových rozhodnutí...a na druhou stranu nepotrestaných věcí.
Takže podle mě by bylo bývalo správné tituly neudělit...pochopím že by se příznivci Michaela a Benettonu oprávněně zlobili že by měl titul po těch účelových trestech získat Hill...ale oni by měli pochopit že technicky nelegální Benneton a zcela úmyslná kolize v Adelaide zas brání tomu věnovat titul Michaelovi.
Jde na na vrub FIA...ta ten rok sprasila co mohla...a jak špatně rok začala, tak ho i skončila. O tři roky později diskvalifikovali Michaela po posledním závodě za naprosto stejný manévr jako v posledním závodě 1994 (a myslím že nikdo neprotestoval, protože to bylo víc než jasné)..zjevně se tedy stala v roce 1994 křivda.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Vyhrát závodní "duel" někdy neznamená vyhrát tabulku 11 Body byly hlavně za vítězství a v tom Prost Hilla převálcoval. To že pak jsi 12 nebo 8 už v tabulce nic neznamená ale v tomto případě to má vliv. Žádná statistika není plně vypovídající, ale vypovídá to že si Hill nevedl proti Prostovi zas tak špatně jak vypovídá skutečná tabulka. A co tato statistika především neobsahuje je co dokázal zrovna jezdec když ten druhý nedojel, to je totiž pro skutečný výsledek velmi podstatné a Hill nedojel o dost vícekrát.

.... já se na výsledky musel podívat, nedíval jsem se ještě tehdy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Jestli to není tým že Damon Hill toho roku několikrát vypadl ze závodu a přišel dokonce o vítězství...jen letmo si pamatuju že měl vlastně vyhrát na Silverstonu a na Hockenheimu...a v Portugalsku by dost pravděpodobně taky vyhrál nebýt té lapálie na startu (zůstal při zahájení zaváděcího kola na startu a nakonec musel startovat z posledního místa...přesto dojel nakonec třetí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Není to úplně přesný...ono se taky mění doba a vliv pilota na výsledek atd.

Ale v jádru s tím souhlasím (a to jsem Alaina Prosta v době kdy jezdil doslova nesnášel), taky to takhle vnímám...to že musel v jednom týmu jezdit proti tolika šampionům považuju za důležitý fakt, kromě toho si myslím že v roce 1986 vyhrál titul proti jednoznačně technicky lepším Williamsům...což se v historii zas tolikrát nestalo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
01
Díky...

Jestli jsem dobře viděl tak Lauda a Alonso s týmovým kolegou nikdy neprohráli...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Hele já si pamtuju jak byly McLareny v roce 1984 novináři označovány jako "vozy z jiné planety"...a to vyloženě dominovaly vlastně jen jeden rok, rok na to (1985) už Prost bojoval prakticky až do závěru o titul s Alboretem na Ferrari...a McLaren už spíš vyhrál hlavně díky spolehlivosti protože rychlostně bylo prakticky na stejné úrovni Ferrari a v druhé polovině předčil McLaren rychlostně Williams.

Souhlasím že na minulou dominanci se zapomíná...obvzlášť když je aktuální nějaká další dominance. Vždyť kdo z nás (fanoušků) teď řeší Cettela a jeho dominanci s Redbullem? A jak nám v době kdy vyhrávali titul za titulem ležel v žaludku (přirozeně některým).

Příznivci Michaela a Ferrari v době kdy byli na vrcholu byli velmi arogantní a nechtěli slyšet kritiku...to samé v případě Redbullu a Vettela...a nyní je to to samé...objektivita prostě chybí.

Ale statistiky nelžou...dominance Mercedesu je největší jaká kdy v F1 byla...a od dob Michaela ve Ferrari je tady problém s tím že tým který je nahoře si zvolí lídra...a ten slíže smetánku a získává titul za titulem...aniž by dostal šanci někdo další. U Mercedesu budiž k dobru to že dali možnost NIco Rosbergovi...ale mě přijde že Bottase podepsali proto že už od začátku počítali že bude plnit roli dvojky...ten šanci na titul v Mercedesu na normálních podmínek nikdy neměl.
Přitom pro renomé Mercedesu by nejspíš mohlo být lepší aby se v jeho barvách stali šampiony Hamilton, Nico Rosberg, Bottas a klidně někdo další...Mercedes by pak mohl poukazovat na to že s jeho autem dokáží vyhrávat různí piloti. I když ono se to tady začalo směřovat na to překonávání statistik...to je jasný...proto Hamilton a nic než Hamilton (Rosberg odešel protože moc dobře věděl že ziskem titulu vyčerpal přízeň a dál se pojede na Hamiltona).

Hlavně to neber jako snižování Hamiltona...on je jak jsem napsal jedinečnej a jeden z nejlepších v historii...jen je třeba vidět i to další...svět není černobílý.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Podle mě je to naprostá hloupost...srovnávat Bolta s Hamiltonem.
Bolt má podíl na výsledku 95 %, Hamilton má podíl na výsledku těžko říct kolik, ale určitě to bude výrazně pod 50 %...já bych klidně řekl že přesně opačně pouhých 5 %.
A to z jednoduchého důvodu...Hamilton nemá vliv na to jaký mu tým postaví auto (není žádnej konstruktér a dnešní monoposty vznikají pod rukama konstruktérského týmu který čítá desítky lidí), testovaní je omezené, takže v testech defakto tým zjistí jestli mu auto funguje a jestli konstruktéři odvedli dobrou práci, vliv pilota prakticky žádný, no a co se týče samotného závodění, pilot vleze do kokpitu a jeho úloha je řídit a poslouchat co mu z boxu nařídí. Takže jak velký vliv má pilot na výsledek? Pokud je tedy talentovaný a věnuje se přesně tomu co se po něm chce... a dokáže plnit přesně pokyny?
Boltovi tretry můžou (jak bylo konstatováno v jinám příspěvku) k výsledky výrazně přispět...ale mezi špičkovými tretrami nepochybně nebude tak velký rozdíl jako mezi Mercedesem a Williamsem, ne?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
To máš pravdu...ale když se na startu sejdou Bolt a jeho nevětší konkurenti...všichni mají ty špičkové body a nikdo ty s Decathlonu... 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Jen bych chtěl dodat k tomu Boltovi. Tretry na míru umí docela zásadně zlepšit čas, především pak na krátkých sprintech.
Daleko větší podíl tam má samozřejmě ta fyzička, ale v tretrách z Decathlonu by to určitě nebyla taková hitparáda. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama