DISKUZE K ČLÁNKU Chystá se překvapivý odchod? "Nevím, jestli tady budu i příští rok," říká Hamilton
Podle Lewise Hamiltona není jisté, že bude i příští rok pokračovat ve Formuli 1. Prohlásil to při rozhovoru o budoucnosti šéfa Tota Wolffa v týmu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Chystá se překvapivý odchod? "Nevím, jestli tady budu i příští rok," říká Hamilton
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Situs
14:01 03.11.2020 88.102.38.XXXKdyž se zde tak diskutuje o šampionech a okolnostech kolem nich, narazil jsem dnes na tabulku kde se srovnává závodní skóre s parťákem a porovnání jejich vzájemné pozice v cíli (o kolik pozic byl v průměru lepší či horší). Možná se někdo taky rád koukne.
[odkaz na stránku]
( ...... autor upozornil na chybu u Rosberga kde při porovnání s Webberem uvedl špatné znaménko a má tam být -2,75 a celkově se to u něj mění na +0,81)
.... jinak to udělal nejen pro šampiony ale i pro všechny současné jezdce 2020 kdyby se někdo zajímal
[odkaz na stránku]-
-
jon
10:58 04.11.2020 90.176.154.XXXVypovídá to o tom, že Alain jako jediný z přehledu během své kariéry jel proti 5-ti mistrům světa (buď již korunovaným nebo titul získali později) a nevedl si úplně špatně. Jinak každý z jeho parťáků získal během kariéry nejedno pódium a pouze Johansson s Cheever nikdy nevyhráli alespoň jednu velkou cenu.
V jeho případě tedy ta statistika má trochu jinou váhu, než si ji vylepšovat vedle Kovalainenů (byť ten lopata jednu GP s velkou dávkou štěstí vyhrál), Liuzziů, Barrichellů (jakož i jiných domácích mazlíčků), Piquetů jr. a dalších.-
juras
12:27 04.11.2020 88.103.92.XXXNení to úplně přesný...ono se taky mění doba a vliv pilota na výsledek atd.
Ale v jádru s tím souhlasím (a to jsem Alaina Prosta v době kdy jezdil doslova nesnášel), taky to takhle vnímám...to že musel v jednom týmu jezdit proti tolika šampionům považuju za důležitý fakt, kromě toho si myslím že v roce 1986 vyhrál titul proti jednoznačně technicky lepším Williamsům...což se v historii zas tolikrát nestalo. -
odin
14:43 04.11.2020 77.240.103.XXXJá jsem spíše narážel na "podivnost" téhle statistiky. Možná jsem hloupej, ale chvíli mi trvalo, než jsem (snad) pochopil způsob, jak autor došel k výsledkům. Navíc si myslím, že statistika by měla být nějakým základním stylem obecně vypovídající i pro lidi, kteří se o F1 vůbec nezajímají. Tato statistika se mi zdá "zavádějící" právě proto, že nezohledňuje výkonnost stájových kolegů. Tady jsou uvedeny pouze držitelé titulů a současní piloti. Ale kdyby tu byly všichni piloti, kteří kdy jezdili v F1, tak věřím, že by se našlo pár pilotů, kteří měli za svoji kariéru dle těchto kritérií se všemi svými kolegy aktivní bilanci a přitom výsledky průměrné. To mi na tom prostě vadí, taková jakoby "statistická zbytečnost". Beru to jako doplňující pohled na kritéria dle kterých se tu snažíme hodnotit šampióny, což asi i situs tak zamýšlel, když to sem umístil. Ale rozhodně ne, jako něco vypovídajícího o výkonnosti toho, kterého z pilotů.
-
-
juras
12:32 04.11.2020 88.103.92.XXXJestli to není tým že Damon Hill toho roku několikrát vypadl ze závodu a přišel dokonce o vítězství...jen letmo si pamatuju že měl vlastně vyhrát na Silverstonu a na Hockenheimu...a v Portugalsku by dost pravděpodobně taky vyhrál nebýt té lapálie na startu (zůstal při zahájení zaváděcího kola na startu a nakonec musel startovat z posledního místa...přesto dojel nakonec třetí. -
Situs
12:49 04.11.2020 88.102.38.XXXVyhrát závodní "duel" někdy neznamená vyhrát tabulku Body byly hlavně za vítězství a v tom Prost Hilla převálcoval. To že pak jsi 12 nebo 8 už v tabulce nic neznamená ale v tomto případě to má vliv. Žádná statistika není plně vypovídající, ale vypovídá to že si Hill nevedl proti Prostovi zas tak špatně jak vypovídá skutečná tabulka. A co tato statistika především neobsahuje je co dokázal zrovna jezdec když ten druhý nedojel, to je totiž pro skutečný výsledek velmi podstatné a Hill nedojel o dost vícekrát.
.... já se na výsledky musel podívat, nedíval jsem se ještě tehdy.-
juras
13:15 04.11.2020 88.103.92.XXXProst Damona Hilla zválcoval? To mi právě nepřijde...spíš si myslím že ten optický pocit že Prost Damona Hilla převálcoval dělá fakt že zatímco Prost jel svou poslední sezónu (byl tedy zcela nepochybně jasně zkušenější, do Williamsu do dostal Renault který chtěl francouzského šampiona) Damon Hill jel první kompletní závodní rok v F1. A v první polovině roku podle toho svým způsobem oproti Prostovi hodně ztratil, v druhé polovině už byla jejich bilance velmi vyrovnaná...a to ještě Damon Hill vlastně kvůli poruchám přišel o výhru doma na Silverstonu a v Německu (na druhou stranu Prost přišel o vítězství na Monze). V Portugalsku ale stál (obrazně) na PP Damon Hill...a pokud by nenastal ten problém na startovním roštu velmi pravděpodobně by ten závod vyhrál.
Nevím jak přesně je ta statistika zpracovaná...kdoví jestli tam není chyba a Prost nemá být právě lepší než Damon Hill.
Nicméně podle mě byl Damon Hill Prostovi vyrovnaným kolegou...a nebýt to jeho první rok a pokud by Williams do souboje nezasahoval asi by to vypadalo jako mezi Damonem Hillem a Jacguesem Villeveuvem v roce 1996.
-
-
-
-
mi88ki
22:09 02.11.2020 86.49.99.XXXJe tu jedna zásadní věc, která se moc neuvádí. Když by Hamilton nejezdil za Mercedes, tak by tam ty tituly sbíral v pohodě téměř kdokoliv další, asi vyjma Albona. S kovidem teď určitě nebude peněz na rozhazování, tak proč platit někomu takové šílené peníze, když ho vlastně nepotřebují? A Hamilton zase nechce snížit výplatu, když je šampion. Já nevím jak správní rada ale pro mě by to byli jen zbytečně vyhozené desitky milionů, když to může vyhrát téměř kdokoliv jinej a ještě si zaplatit.-
Fanda.LH
22:14 02.11.2020 83.240.60.XXXTo je ten naivní pohled...
Když se podívám na top výkony Usaina Bolta, tak vidím, že včas vyběhne a pak přidává, přidává, drží a drží... "Nechápu", že jsou ostatní za ním tak pozadu... Problém je, že vidíš jen finální výkon, ale absolutně nevidíš tu cestu, která k němu vede... A tady je to podobné, byť Lewis je samozřejmě menší díl skládačky, protože F1 je týmový sport...-
-
jon
10:28 04.11.2020 90.176.154.XXXPromiň, ale tohle samé by se dalo říci o Ferrari v letech 2000-2004. A řeknu Ti rovnou, že je to totální hovadina. V roce 1999 mělo Ferrari rozhodně lepší balík než v roce 2003. Břídil s tím dokázal bojovat o titul, ale shořel jak papír. Jsem si jistý, že nebýt Schumiho zranění, má dnes 8 titulů.
Ono to totiž nejde dost dobře srovnávat. Jedna věc je být dvojka, od které se čeká dovezení co největšího počtu bodů aniž by to nějak ohrožovalo jedničku. Pokud je potřeba, jedničku podpořit obětováním vlastního výsledku. Ano, někdy se stane, že dvojka je zaříznutá a není jí dopřán životní výsledek, ale to už je dané celkovou výkonností pilota. Holt jedna vlaštovka jaro nedělá. Každopádně od dvojek se nikdy tolik neočekává, nemají rozhodné slovo ve vývoji a neleží na nich tlak očekávaných výsledků (do jisté míry samozřejmě). A pak tu máme ještě piloty, kteří září v menších stájích a po přechodu do přední stáje to je průšvih. Je opravdu veliký rozdíl se dotahovat na prvního a být tím prvním, který musí makat na tom, aby se tam udržel.
A přesně to je rozdíl mezi Massou, Bottasem, Irvinem, Barrichellem, Fisichellou, Webberem, Gaslym, Albonem, Couldhardem, ... a Lewisem, Alonsem, Schumim, Mikou, Vettelem, Buttonem, ... Dotahovat se na prvního je vždy jednodušší. Ten druhý ví, že je možné něco dokázat. Nehledě na fakt, že dvojka má možnost od jedničky "opisovat". Když potom všechno břímě lehne na toho slabšího, tak se může záhadně vytratit daleko více výkonnosti, než jen ten rozdíl mezi tím rychlejším a pomalejším.-
jumpman
15:50 04.11.2020 178.255.168.XXXsorry, ale tvé představy jsou lehce zkreslené. Je jasné, že ne každá dvojka má to, aby jela na titul, ale s tím 99 se trošku pleteš. Tam se irvine dostal na dostřel jen díky denisovi a bordelu u mcl. Denis totiž slíbil coulthardovi, že když bude v 98 dělat nosiče hakinenovi, tak v 99 bude jedničkou on, nestalo se a když si schumacher zlomil nohu, tak se chtěl prosadit a hakinen začal dělat chyby. Rozhodně ferrari nemělo lepší balík než mcl a je otázkou, jestli by podobné bezvládí na tu chvíli nastalo, ikdyby měli stále za soupeře schumachera a ne irvina.
Troufnu si tvrdit, že pokud by horner přitáhl uzdu vettelovi a ne weberovi, tak weber toho mistra dá taky. Stejně tak rosberg by bezproblémů dokázal dát hamiltonovi tituly, pokud by hamilton zůstal u mcl... -
odin
16:34 04.11.2020 77.240.103.XXXJone s tím prvním odstavcem nesouhlasím. Ten břídil po zranění Schumiho třikrát vyhrál a z devíti (pokud započítám i Anglii, kde už Schumi odstoupil a bylo jasné, že se jede na Irvina) závodů byl šestkrát na bedně. Ten břídil totiž v druhé polovině sezóny sbíral Schumacherovy body. A je velmi pravděpodobné, že kdyby se jelo od začátku sezóny na Irvina, tak má titul, protože by sbíral Schumiho body. Stejně tak souhlasím s tím, že kdyby se Schumi nezranil, má titul on.
Dále už souhlasím . Snad jen s doplněním, že jsi opomněl v případě dvojek zmínit zase jejich nevýhody. Např. že většnou jezdí s vyvíjeným autem pro jedničku a musí se přizpůsobit, dostávají alternativní strategie a to po celou sezónu a mnohdy jejich setupy a nastavení jsou sdílena s jedničkou, pokud se jeví jako lepší, ale naopak to bývá málokdy (pokud mohou jedničku ohrozit).
-
-
-
mi88ki
22:34 02.11.2020 86.49.99.XXXKdyby se Schumi v 99' zranil více a nemohl se vrátit a vývoj vozu šel tak jak šel, tak by Rubens udělal dva tituly. Kdyby se Lewis nedostal do Mercedesu, tak by se téměř nic nezměnilo a to je oč tu běží. U Mercedesu mají tak dominantní auto, že závodí jen mezi sebou, takže na jezdci až tak nezáleží. A to nechci snižovat jezdecké kvality Hamilton , které jsou někde na úrovni Buttona, Rosberga a Alonsa. Ale to že dosáhl takové dominance, je jen zásluha Mercedesu, jinak by byl jen jeden z favoritů a se srovnatelným vozem, bych věřil spíš Maxovi.
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek