Kvalifikace v Japonsku začala červenou vlajkou, skončila Hamiltonovým triumfem a fiaskem Ferrari

Robert RoBertino Pavelka, 6. října 2018, 09:10 Google+

Nejistá povětrnostní situace nad Suzukou na klidu pilotům nepřidala. Zamračené nebe a poměrně silný vítr znamenal pro zúčastněné neponechat nic náhodě. Nebylo totiž vůbec jisté, zda se nebude opakovat situace z třetího tréninku.

Počet komentářů:  39 komentářů (Poslední 06.10. 18:19) Napište svůj názor
Sebastian Vettel zajel špatnou kvalifikaci, porazil ho i Pierre Gasly

Sebastian Vettel zajel špatnou kvalifikaci, porazil ho i Pierre Gasly | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Leccos napovídaly i podmínky nad okruhem: vzduch 26 °C, trať byla jen o stupínek teplejší, vlhkost vzduchu dosáhla 85 % a vítr skutečně foukal hodně silně - 17,6 km/h. Ačkoliv predikce naznačovaly, že by hlavní mraky měly Suzuku minout, vyloučit se nedalo nic.

Q1 - 18 minut:

První na trať vyjel Vandoorne následovaný Grosjeanem a tito dva také zajeli první výsledky - 1:32,170 resp. 1:30,504. Z "velké šestky" stanovili srovnatelné výkony Vettel (1:29,049) a Räikkönen (1:29,631). Záhy se však ukázalo, že Hamilton je nadále v dobrém rozpoložení - 1:28,702 ho pohodlně usadilo do čela, ačkoliv byl poněkud široký v zatáčce Spoon. Vzápětí v zatáčce 11 vykroužil Vettel hodiny a ve stejné chvíli mezi zatáčkami 7 a 8, tedy zhruba na obdobném místě jako ve třetím tréninku Hülkenberg, nezvládl svůj Sauber Ericsson a po průjezdu únikovou zónou narazil zádí do bariéry a po přetočení urazil i přední kolo svého vozu. Hodiny ukazovaly 9:47 minut odjetých z Q1 a následoala tříminutová pauza. Jen poznamenejme, že piloti bez výjimky nasadili superměkké pneu.

Po ní už špička zůstala v boxech, zato Hülkenberg na opraveném voze usiloval o postup, ale nemohl si být ničím jist. Čtyři minuty před koncem Q1 už bylo jasné, že špička zůstane v boxech, všichni ohrožení vyrazili do boje. Situaci hodlalo komplikovat i několik kapek, ale nakonec zásadně dění na trati neovlivnily. Výborně zajel Leclerc, jenž si časem 1:29,706 vybojoval průběžné 6. místo, vysoko se vyšplhal i Grosjean (1:29,724), takže odsunuli do pozadí Ricciarda. Hülkenberg nakonec úsilí mechaniků nezúročil a byl prvním nepostupujícím.

Do Q2 nepostoupili: Hülkenberg, Sirotkin, Alonso, Vandoorne, Ericsson

Q2 - 15 minut:

První čas vykroužil Räikkönen - 1:28,595, ale vzápětí ho zdolala dvojice Mercedesů - Hamilton (1:28,017) byl pomalejší než Bottas (1:27,987). Před týmového kolegu se vklínil ještě Vettel (1:27,279), zatímco trable nastaly u Red Bullu, Ricciarda mechanici zkoušeli v boxové uličce roztlačit, ale nakonec ho vrátili do garáže, Verstappen si stěžoval také, ale stihl zajet čas 1:28,249. Piloti většinou brázdili Suzuku na červeně označených pneumatikách, jen Mercedes a Haas si dovolili risk a nasadili měkkou směs - a jenom Magnussen díky deštíku v závěru neuspěl.

Ricciardo nakonec z vozu vystoupil a další potíže s pohonnou jednotkou ho opět stály cenné umístění. V závěru Q2 opět začalo krápat, na což doplatil především Leclerc, jenž mezi zatáčkami 9 a 10 chytil parádní hodiny. V tu chvíli už bylo jasné, že časy zlepšit nepůjde, takže závěr Q2 už doběhl v absolutním klidu.

Do Q3 nepostoupili: Leclerc, Magnussen, Sainz jr., Stroll, Ricciardo

Q3 - 12 minut:

Před poslední částí poněkud klesla intenzita větru, zato logicky stoupla vlhkost vzduchu. U Ferrari nasadili pneumatiky do přechodných podmínek, což byla zásadní chyba. Trať byla v té chvíli ještě suchá a Räikkönen i Vettel museli po jednom kole do boxů k výměně. A čas je potom tlačil, Vettel navíc chytil smyk a proto zaostal o téměř pět vteřin. Bottas tahal tentokrát za kratší konec, byl pomalejší než v Q2.

Druhé pokusy už byly jen symbolické - Hamilton i Bottas s obtížemi projeli první zatáčku a poté své jízdy vzdali, zoufalý Vettel marně plul tratí a před podjezdem dokonce vyjel mimo trať. Rozhodly tedy první minuty poslední části kvalifikace a nepovedený poker Ferrari.

GP Japonska (Suzuka International Racing)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:27,760
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:28,059
3. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:29,057
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:29,521
5. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:29,761
6. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:30,023
7. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:30,093
8. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:30,126
9. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:32,192
10. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:37,229
11. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:29,864
12. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:30,226
13. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:30,490
14. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:30,714
15. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racingbez času
16. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:30,361
17. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:30,372
18. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:30,573
19. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:31,041
20. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:31,213

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kvalifikace v Japonsku začala červenou vlajkou, skončila Hamiltonovým triumfem a fiaskem Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 06.10.2018 18:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 39 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher bude příští rok závodit s týmem Prema ve Formuli 2, zamíří v roce 2020 ještě výše?

Mercedes mladému Schumacherovi věří: Má na to, aby v F1 uspěl

Robert Kubica při posezónních testech v Abú Zabí

Kubica si pochvaluje načasování změn pro rok 2019. Splní očekávání? "Vůbec se toho nebojím," ujišťuje

Carlos Sainz během testování pneumatik v Abú Zabí

Nový mladý lídr McLarenu podobnou rivalitu jako s Verstappenem nečeká, cítí se být silný

Sebastian Vettel během posledních testů v Abú Zabí

Ferrari musí podle Vettela řešit svou rychlost v "příliš mnoha závodech"

Kimi Räikkönen je po prvním testu se Sauberem spokojen

Räikkönen: Sauber má vše potřebné pro to, aby v roce 2019 postavil skvělé auto

Pohonná jednotka Mercedesu

Vývoj nové pohonné jednotky Mercedesu neprobíhá podle plánu, přiznává Wolff

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg způsobil předčasný konec posledního tréninku

Poslední trénink v Japonsku opět vyhrál Hamilton, bitvu ukončila červená vlajka

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vývoj nové pohonné jednotky Mercedesu neprobíhá podle plánu, přiznává Wolff

  2. Ferrari musí podle Vettela řešit svou rychlost v "příliš mnoha závodech"

  3. Nový mladý lídr McLarenu podobnou rivalitu jako s Verstappenem nečeká, cítí se být silný

  4. "Mých nejlepších závodů s McLarenem si nikdo ani nevšimnul," stěžuje si Vandoorne

  5. Kubica si pochvaluje načasování změn pro rok 2019. Splní očekávání? "Vůbec se toho nebojím," ujišťuje

  6. Mercedes mladému Schumacherovi věří: Má na to, aby v F1 uspěl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud