Kvalifikace v Japonsku začala červenou vlajkou, skončila Hamiltonovým triumfem a fiaskem Ferrari

Robert RoBertino Pavelka, 6. října 2018, 09:10 Google+

Nejistá povětrnostní situace nad Suzukou na klidu pilotům nepřidala. Zamračené nebe a poměrně silný vítr znamenal pro zúčastněné neponechat nic náhodě. Nebylo totiž vůbec jisté, zda se nebude opakovat situace z třetího tréninku.

Počet komentářů:  39 komentářů (Poslední 06.10. 18:19) Napište svůj názor
Sebastian Vettel zajel špatnou kvalifikaci, porazil ho i Pierre Gasly

Sebastian Vettel zajel špatnou kvalifikaci, porazil ho i Pierre Gasly | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Leccos napovídaly i podmínky nad okruhem: vzduch 26 °C, trať byla jen o stupínek teplejší, vlhkost vzduchu dosáhla 85 % a vítr skutečně foukal hodně silně - 17,6 km/h. Ačkoliv predikce naznačovaly, že by hlavní mraky měly Suzuku minout, vyloučit se nedalo nic.

Q1 - 18 minut:

První na trať vyjel Vandoorne následovaný Grosjeanem a tito dva také zajeli první výsledky - 1:32,170 resp. 1:30,504. Z "velké šestky" stanovili srovnatelné výkony Vettel (1:29,049) a Räikkönen (1:29,631). Záhy se však ukázalo, že Hamilton je nadále v dobrém rozpoložení - 1:28,702 ho pohodlně usadilo do čela, ačkoliv byl poněkud široký v zatáčce Spoon. Vzápětí v zatáčce 11 vykroužil Vettel hodiny a ve stejné chvíli mezi zatáčkami 7 a 8, tedy zhruba na obdobném místě jako ve třetím tréninku Hülkenberg, nezvládl svůj Sauber Ericsson a po průjezdu únikovou zónou narazil zádí do bariéry a po přetočení urazil i přední kolo svého vozu. Hodiny ukazovaly 9:47 minut odjetých z Q1 a následoala tříminutová pauza. Jen poznamenejme, že piloti bez výjimky nasadili superměkké pneu.

Po ní už špička zůstala v boxech, zato Hülkenberg na opraveném voze usiloval o postup, ale nemohl si být ničím jist. Čtyři minuty před koncem Q1 už bylo jasné, že špička zůstane v boxech, všichni ohrožení vyrazili do boje. Situaci hodlalo komplikovat i několik kapek, ale nakonec zásadně dění na trati neovlivnily. Výborně zajel Leclerc, jenž si časem 1:29,706 vybojoval průběžné 6. místo, vysoko se vyšplhal i Grosjean (1:29,724), takže odsunuli do pozadí Ricciarda. Hülkenberg nakonec úsilí mechaniků nezúročil a byl prvním nepostupujícím.

Do Q2 nepostoupili: Hülkenberg, Sirotkin, Alonso, Vandoorne, Ericsson

Q2 - 15 minut:

První čas vykroužil Räikkönen - 1:28,595, ale vzápětí ho zdolala dvojice Mercedesů - Hamilton (1:28,017) byl pomalejší než Bottas (1:27,987). Před týmového kolegu se vklínil ještě Vettel (1:27,279), zatímco trable nastaly u Red Bullu, Ricciarda mechanici zkoušeli v boxové uličce roztlačit, ale nakonec ho vrátili do garáže, Verstappen si stěžoval také, ale stihl zajet čas 1:28,249. Piloti většinou brázdili Suzuku na červeně označených pneumatikách, jen Mercedes a Haas si dovolili risk a nasadili měkkou směs - a jenom Magnussen díky deštíku v závěru neuspěl.

Ricciardo nakonec z vozu vystoupil a další potíže s pohonnou jednotkou ho opět stály cenné umístění. V závěru Q2 opět začalo krápat, na což doplatil především Leclerc, jenž mezi zatáčkami 9 a 10 chytil parádní hodiny. V tu chvíli už bylo jasné, že časy zlepšit nepůjde, takže závěr Q2 už doběhl v absolutním klidu.

Do Q3 nepostoupili: Leclerc, Magnussen, Sainz jr., Stroll, Ricciardo

Q3 - 12 minut:

Před poslední částí poněkud klesla intenzita větru, zato logicky stoupla vlhkost vzduchu. U Ferrari nasadili pneumatiky do přechodných podmínek, což byla zásadní chyba. Trať byla v té chvíli ještě suchá a Räikkönen i Vettel museli po jednom kole do boxů k výměně. A čas je potom tlačil, Vettel navíc chytil smyk a proto zaostal o téměř pět vteřin. Bottas tahal tentokrát za kratší konec, byl pomalejší než v Q2.

Druhé pokusy už byly jen symbolické - Hamilton i Bottas s obtížemi projeli první zatáčku a poté své jízdy vzdali, zoufalý Vettel marně plul tratí a před podjezdem dokonce vyjel mimo trať. Rozhodly tedy první minuty poslední části kvalifikace a nepovedený poker Ferrari.

GP Japonska (Suzuka International Racing)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:27,760
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:28,059
3. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:29,057
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:29,521
5. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:29,761
6. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:30,023
7. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:30,093
8. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:30,126
9. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:32,192
10. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:37,229
11. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:29,864
12. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:30,226
13. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:30,490
14. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:30,714
15. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racingbez času
16. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:30,361
17. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:30,372
18. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:30,573
19. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:31,041
20. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:31,213

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kvalifikace v Japonsku začala červenou vlajkou, skončila Hamiltonovým triumfem a fiaskem Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 06.10.2018 18:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 39 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stoffel Vandoorne u McLarenu moc štěstí na konkurenceschopnou techniku neměl

"Vandoorne je jedním z největších talentů Formule 1," tvrdí Alonso

Cesta Maxe Verstappena s Red Bullem RB7 Spojenými státy americkými

VIDEO: Hory v Coloradu, jemný písek v Miami - po USA se s vozem F1 prohání Verstappen

Stoffel Vandoorne v F1 po sezóně 2018 skončí

Vandoorne bude příští rok závodit v elektrických formulích po boku šampiona DTM

Fernando Alonso v kokpitu vozu americké série Indycar

Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

George Russell vyhrál závod v Rusku

Williams potvrdil mladého Russella jako svého jezdce pro sezónu 2019

Max Verstappen před Kimim Räikkönenem

Räikkönen se Verstappena i přes jejich kolizi v Japonsku zastává

Max Verstappen s Red Bullem RB14

U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou

Carlos Sainz s Renaultem RS18

"Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem v Belgii

Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

Sebastian Vettel si podává ruce s Lewisem Hamiltonem

Hamilton se zastává Vettela a Ferrari, požaduje po médiích více respektu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (20:00 - 21:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (20:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg způsobil předčasný konec posledního tréninku

Poslední trénink v Japonsku opět vyhrál Hamilton, bitvu ukončila červená vlajka

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hamilton se zastává Vettela a Ferrari, požaduje po médiích více respektu

  2. Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

  3. "Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

  4. U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou

  5. Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

  6. Williams potvrdil mladého Russella jako svého jezdce pro sezónu 2019

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud