K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Druhý trénink kořistí Hamiltona, Vettel za ním s minimální ztrátou

Robert RoBertino Pavelka, 24. listopadu 2017, 15:40 Google+

Druhý trénink má v závodním víkendu svou nezastupitelnou úlohu - piloti si mohou udělat obrázek o tom, jak by se mohly vozy chovat v samotné Grand Prix. Vše podstatné se odehrálo v jeho první části a tentokrát to byl Hamilton, kdo si připsal dílčí úspěch.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 25.11. 08:38) Napište svůj názor
Lewis Hamilton se po druhém tréninku může usmívat

Lewis Hamilton se po druhém tréninku může usmívat | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Prvním pilotem, který vyrazil na trať Jas Marina Bay v 2. tréninku, byl Fernando Alonso, ale zůstalo jen u out-lapu. Pak se okruh začal postupně zaplňovat, všichni piloti s výjimkou dvou osamělých vsadili pro začátek na superměkkou směs. Vedle Strolla ji použil i Vandoorne, ale zdálo se, jako by mu spíš překážela.

Na konci první čtvrthodiny v úseku mezi dvojicí posledních zatáček vykroužil hodiny a chvíli mu trvalo, než přiměl svůj mclaren opět k jízdě. Protože dostal od inženýrů pokyn k zajetí do boxů, učinil tak i navzdory tomu, že přejel plnou bílou čáru. Nedařilo se ani Strollovi, takže do prozatímního čela zatím zamířil Bottas - 1:40,412.

Fernando Alonso v podvečerním tréninku v Abú Zabí

Fernando Alonso v podvečerním tréninku v Abú Zabí | zdroj: Honda Racing F1

Hamilton svůj první pokus vysloveně zazdil (1:49,264) když nezvládl nájezd do zatáčky 11 a musel si následující šikanu narovnat, to podstatně lépe se vedlo Räikkönenovi - 1:40,224. Na tisícinu stejný čas zakrátko zajel i Stoffel Vandoorne, ale na směsi o stupeň měkčí. Vettel se probouzel podstatně pomaleji (1:40,739 a 1:40,582), proto začal úřadovat Hamilton a v pohodě si zajistil odstup od soupeřů - 1:39,720. Poslední dva piloti bez času byli Alonso a Massa a nijak se záznamem do listiny časoměřičů nepospíchali. 

Po první dvacetiminutovce se přidali všichni kromě Force Indie, Haasu a Gaslyho do rodiny ultrasoftů a časy začaly padat. Určitou smůlu měl v této pasážil Ricciardo, který netradičně válcoval kolegu Verstappena. Když to vypadalo na vynikající čas, dostihl před poslední zatáčkou Grosjeana, startujícího do rychlého kola - Francouz ale Australana ignoroval a rychlé kolo mu zkazil, což Daniel neopomněl okomentovat do radiokomunikace. I tak zalej výborný čas 1:39,186, který vzápětí zlepšil na 1:38,546. Verstappenovi dlouho dělalo problémy se dostat pod hranici 1:39,0 a tak se propadl nejen za obě Ferrari, ale i oba Mercedesy, ačkoliv Bottas neměl zrovna svůj den. Při jednom ze svých rychlých pokusů mu nevyšla úvodní zatáčka a Fin několik desítek metrů poskakoval po obrubníku i za ním. 

Brzdy Haasu, na které si často stěžuje Romain Grosjean

Brzdy Haasu, na které si často stěžuje Romain Grosjean | zdroj: Craig Scarborough

Nebyl ale zdaleka sám, kdo okusil půvab únikových zón. V poslední zatáčce si střihl hodiny Grosjean, Hamilton těsně před uplynutím hodiny nezkrotil svůj vůz v zatáčce 17, na stejném místě jako pilot Haasu vypochodoval z trati bokem Hartley. Tým ho proto povolal do boxů k výměně pneumatik.

Během závodní simulace, která probíhala prakticky po celou druhou polovinu zkoušeli piloti nejen ultraměkkou směs, ale opět se vraceli k superměkké. V této poklidnější fázi se časy pohybovaly v rozmezí 1:42,3 - 1:46,5 a zdálo se, že se účastníci tréninku dokáži na trati dobře porovnat.

Jen Verstappen si stěžoval, že mu motor brzdí bez ohledu na jeho rozhodnutí, jinak žádné potíže nikdo neměl. Tedy pokud nepočítáme situaci ze zatáčky 7 mezi Massou a Ricciardem, kdy Brazilec oblouk v druhé části značně "utáhl" a Daniel měl co dělat, aby se nepodíval zblízka na zadní partie jeho Williamsu.

Když jsme u tradiční stáje, její pilot Lance Stroll zhruba čtvrt hodiny před koncem měnil přední spoiler a o poslední vzrušení se postaral Verstappen, který mezi zatáčkami 20 a 21 nezvládl svůj Red Bull a ocitl se za okrajem trati. Časy se nezlepšily, což ostatně nikdo nečekal, snad jen složení první šestice bylo poněkud jiné než se předpokládalo.

Sluší se ještě poznamenat, že pouze dvojice Grosjean a Hartley si zapsala nejlepší čas na superměkké směsi (ultraměkkou nazuli jen pro závodní simulaci) a celkem podle očekávání skončili tito piloti na posledních dvou místech.

Přehled všech měřených kol: PDF.

GP Abú Zabí (Abú Zabí)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:37,877
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:38,026
3. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:38,180
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:38,352
5. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:38,537
6. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:38,894
7. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:39,323
8. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:39,333
9. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:39,529
10. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:39,559
11. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:39,635
12. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:39,671
13. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:40,201
14. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:40,329
15. 10 Pierre GASLY fraScuderia Toro Rosso1:40,694
16. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:41,128
17. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:41,270
18. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:41,302
19. 39 Brendon HARTLEY ausScuderia Toro Rosso1:41,496
20. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:41,560

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Druhý trénink kořistí Hamiltona, Vettel za ním s minimální ztrátou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 25.11.2017 08:38 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen

Co vlastně potřebuje F1 a její fanoušci?

Valtteri Bottas ve smyku s Mercedesem F1 W07 v Goodwoodu

VIDEO: Smyky a pálení gum - Bottas prohání Mercedes F1 W07 v Goodwoodu

Kevin Magnussen s Haasem VF-18

Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos nevyhrál

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Max Verstappen ve Velké ceně Británie

"Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

Toro Rosso letos předvádí nestabilní výkony

Jako na horské dráze. Toro Rosso se svou formou není spokojeno, zazáří v Maďarsku?

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel předvedl nejrychlejší čas v závěru 1. tréninku v Abú Zabé

Vettel v 1. tréninku předčí Hamiltona, Verstappen třetí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

  2. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  3. Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

  4. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

  5. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

  6. Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud