Jak reagovali po kvalifikaci v kanadském Montrealu piloti a zástupci týmů

Robert RoBertino Pavelka, 10. června 2017, 20:35 Aktualizováno 10.6.2017, 23:15 Google+

Strhující výkon Lewise Hamiltona určitě ovlivnil prohlášení po kvalifikaci. Ta se nesla i v duchu zvláštního dárku pro vítěze pole-position. Hamilton dostal unikátní přilbu brazilského pilota Ayrtona Senny, s níž tento trojnásobný mistr světa závodil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Co říkali piloti a týmy na ostrově Notre Dame

Co říkali piloti a týmy na ostrově Notre Dame | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo:

Nemohu tomu uvěřit, v posledních letech se mi tady v Montrealu dost daří, ale byla to velmi těsná bitva s jezdci od Ferrari, ale já jsem tlačil a měl jsem tu skvělou podporu od místních fanoušků. Díky! Naštěstí jsem tedy získal pole position. 

Bylo to sexy kolo (smích). Bylo prostě skvělé. Nemůžu ani uvěřit, že se to takhle dobře poskládalo. První sektor mi vyšel fantasticky. Pak jsem to pořád držel. Velké díky patří i týmu, který se poučil z chyb a postavil skvělé auto.

Valtteri Bottas, 3. místo:

Především chci pogratulovat Lewisovi k jeho 65. pole-position, je to skvělý úspěch, kterým se vyrovnal Sennovi. Já se opravdu snažil, ale byl to pro mě dnes velmi složitý den, bojoval jsem s nastavením auta, se kterým jsme v třetím tréninku opravdu nebyli spokojeni. Udělali jsme nějaké změny a vůz byl v kvalifikaci podstatně rychlejší, ale v Q3, kdy šlo o desetiny a setiny, se náhle nestabilita vrátila. Dlouhé roviny se zdají být v pořádku, takže znovu očekávám, že to bude těsný boj s Ferrari. Vše se rozhodne zítra.

Toto Wolff, šéf týmu:

Jsem opravdu potěšen tím, jak tento víkend probíhá. Trénink od tréninku jsme auto vylepšovali, udělali v oblasti nastavení správná rozhodnutí a senzační kolo od Lewise je pro nás všechny odměnou. První půlku kvalifikace jsme věnovali zjištění, které kolo bude optimální z hlediska výkonnosti pneumatik, nakonec jsme usoudili, že nejlepší bude to první. Všechno bylo na Lewisovi a ten v posledním kole ubral tři desetiny. Jeho výkon je velmi impozantní a navíc přichází v době, kdy nadchází významný milník v jeho kariéře, dostává se na stejnou úroveň jako Ayrton Senna. 

Třetí místo Valtteriho je rovněž velice slibné, opravdu dobrá výchozí pozice. Ale dnes to byl opravdu hodně těsný souboj s Ferrari, jsem si jistý, že zítra nás čeká to samé. Jsem vždy trochu skeptický, když mám udělat nějakou předpověď. Musíme se soustředit na závod, udělat veškeré přípravy a zajet perfektní závod.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel týmu:

Neuvěřitelné. Každý a obzvláště Lewis odvedl skvělou práci, neočekával jsem, že bude tak rychlý. Už první kolo v 3. části bylo překvapením. Byl opravdu perfektní, stejně jako auto, hlavně neudělal žádnou chybu. Kvalifikace je důležitá, ale stejně bude záležet na prvních dvou zatáčkách v závodě. Zítra to bude těžké, Lewis ale začal dobře.

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo:

Myslím si, že tam ta rychlost je. Nejsem úplně spokojený s mým posledním kolem. Rád bych si to zajel znovu. V druhé zatáčce jsem to trošku přehnal a pak jsem musel dohánět ztrátu. I tak to ale byla slušná kvalifikace, postupně jsme se zlepšovali, ke konci jsem ale trochu vypadl z rytmu. Lidé jsou tu ale skvělí, všichni fandí a to je skvělé. 

Kimi Räikkönen, 4. místo:

V posledním kole jsem byl hodně rychlý, ale udělal jsem chybu v druhé zatáčce. Trochu jsem se zlepšil, ale nedokázal jsem zajet dobré kolo, za což jsem potom zaplatil. Dnes to bylo poněkud složitější než včera, jen z pneumatik mám celkem dobbrý pocit. 

Když uděláte takovou chybu v zatáčce, ztratíte hodně času. Naše auto bylo dobré, ale z nějakého důvodu jsme v kvalifikaci byli o něco horší. Závod ve zdejším prostředí bývá hektický, stane se spousta věcí. Nikdy není nic jistého, je to trať, na níž dochází poměrně rychle ke změnám. Zítra to zkusíme znovu, uvidíme, co se nám podaří. Rychlost bychom měli mít hodně slušnou.

RED BULL

Max Verstappen,  5. místo:

Páté místo bylo to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout, tato trať nám příliš nesedí, protože je náročná na motory. Mercedes umí své motory ještě v Q3 chvíli popohnat, což my neumíme. Od posledního tréninku jsme na autě udělali nějaké změny, které ale nefungovaly ideálně, takže jsem nebyl úplně spokojený. Naše tempo v závodě bude snad dobré, musíme ho udržet i do závodu. Hlavně kvůli pilotům za námi, jsou tam totiž piloti s motory Mercedesu.

Daniel Ricciardo, 6. místo:

Trať je oproti minulým letem mnohem více hrbolatá, takže si na ní pilot neodpočine. Není to nikdy perfektní, pokud vás porazí týmový kolega. Ve 3. tréninku jsme strávili na trati hodně času, doufal jsem v mnohem více, aspoň že budu bojovat s Maxem. I tak jsme odvedli dobrou práci a maximalizovali pozici. Dnes ráno jsme se soustředili spíše na dlouhé jízdy a podle toho jsme nastavili auto. Takže cíl pro zítra? Vítězství (smích).

Christian Horner, šéf týmu:

Zatímco v Q1 a Q2 to vypadalo těsně a byli jsme jen pár desetin od pole position, oba piloti jeli na maximum, v Q3 jsme jednoduše neměli na Mercedes a Ferrari. Nicméně i tak je třetí řada dobrým startovním místem a snad se nám zítra podaří zajet dobrý závod. Já se však nyní těším na hlavní závod dne, jedná se o závody vorů, kde nám nic nehrozí, neboť tam Ferrari ani Mercedes nestartují.

WILLIAMS

Felipe Massa, 7. místo:

V kvalifikaci se nám dařilo, budeme startovat na nejlepší možné pozici. Zítra to bude zajímavé, těším se. Jsem šťastný s tím, jak všechno jde - porozumění autu, vyvážení. Na této trati se mi historicky daří, pamatuji si ale i špatné historky z Montrealu. Letošní auta jsou rychlejší, musíte brzdit později, více útočit v zatáčkách, používat auto mnohem agresivněji, jelikož to zkrátka lze. Líbí se mi to - je to jako v roce 2008.

Lance Stroll, 17. místo:

Bylo to ošemetné, my jsme zůstali na trati, zatímco ostatní jeli přezout, což mě asi stálo několik pozic. Nevím, kdo je za to rozhodnutí zodpovědný, ještě jsem s nikým nemluvil. Poslední dvě kvalifikace pro mě nebyly ideální, měli jsme nějaké problémy, takže v kvalifikacích nekončím na pozicích, kde bych chtěl. Doufám, že se aspoň zadaří zítra.

Paddy Lowe, technický ředitel:

Jsme rádi za Felipův výsledek, je to zasloužené sedmé místo. Zajížděl konkurenceschopné časy. Nedokázali jsme se držet tří předních týmů, ale máme náskok na ty za námi. Pro Lance to bylo náročné a bude zklamaný s výsledkem kvalifikace na jeho domácí závod. Trať se vyvíjela a on nebyl schopen zajet rychlost, která byla v danou chvíli potřeba. Bylo těžké hlídat si pneumatiky. Zde je to tak vždy, ale letos díky malému provoznímu oknu obzvlášť. Těšíme se na závod. Snad to bude dobrá show a získáme body. Děkuji také týmu v továrně za nejnovější novinky na motoru i šasi, výsledkem byla dnešní dobrá rychlost.

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 8. místo:

Jsem s naším výkonem spokojen. V autě jsem se cítil dobře a má rychlá kola byla čistá. Osmé místo je dobrá pozice pro start, přestože tu strategické možnosti budou omezeny. Jsem si však jistý, že můžeme získat slušný výsledek. Bude to těsný souboj, rozdíly jsou malé, ale závodní rychlost včera vypadala dobře, takže bychom měli být konkurenceschopní.

Esteban Ocon, 9. místo:

Jsem spokojen. Auto bylo od prvního tréninku dobré a odvedl jsem po celý víkend dobrou práci. Zlepšili jsme vůz a pro mě je to nový okruh, takže jsem si musel zvykat a získat jistotu. Užil jsem si to, stále víc na to v šikanách tlačil a dostával se velmi blízko zdem. Je to pro jezdce náročný okruh, je hodně ze staré školy. Cílem nyní bude čisté první kolo a vyhnout se problémům, potom najít rytmus a dostat z naší konkurenceschopné rychlosti co nejvíce.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu:

Osmé a deváté místo představuje skvělý úspěch týmu a je to podle našich očekávání. Můžeme odsud bojovat o body. Sergio i Esteban byli hodně vyrovnaní a je skvělé vidět v týmu soutěživost. Pomáhá nám to posouvat se a získat z vozu maximum. Zítra bychom měli mít konkurenceschopnou rychlost a měli bychom být schopni bojovat s vozy před námi. Jsou tu omezené strategie, takže bude důležité těžit z prvního kola a udržet si pozici. Snad pár vozů předjedeme.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 10. místo:

S 10. místem jsem docela spokojený, lepší už to odpoledne být asi nemohlo. Ještě včera to vypadalo, že máme co dohánět. Dneska už to bylo o poznání lepší. Teď už jen musíme dát hlavy dohromady a tvrdě zamakat, abychom zítra dosáhli na nějaké body.

Joylon Palmer, 15. místo:

V Q1 jsem zajel čisté kolo, se kterým jsem byl spokojený. V Q2 jsem ale z nějakého důvodu ztratil přilnavost a bylo z toho pomalejší kolo. Jsem ale rád, že jsem se do Q2 opět podíval, jsem ale zklamaný z celkového umístění. Víme, že gumy jsou hodně citlivé a musíme to pro závod pořešit. Na téhle trati se dá dobře předjíždět a často vyjíždí safety car. Doufejme, že nám to zítra vyjde.

Alan Permane, sportovní ředitel:

Je dobré, že se Nico dostal do Q3. Stačilo pár desetinek a mohl na tom být ještě lépe. Joylon nedosáhl takové rychlosti, o to více se bude muset rvátv samotném závodě. Jsme spokojení s naším tempem při dlouhých stintech a zlepšily se po včerejšku i pneumatiky. Dvě základní směsi jsou víceméně jasné, takže neočekáváme, žádné alternativní strategie během zítřejší velké ceny. Circuit Gilles Villeneuve je náročná na výkon, ale věříme, že náš balíček to ustojí. Cíl je jasný: dostat obě auta na body. Pro Joylona by to letos byly vůbec první.

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 11. místo:

Nemyslím, že by moje umístění bylo jako výchozí pozice špatné. Je jen škoda, že jsem ztratil skoro tři minuty, když se autu zakousla první rychlost. Z tohoto důvodu jsem nebyl schopen zajet víc než jen jedno kolo, ale při mém posledním pokusu byly pneumatiky pořád studené, takže jsem narazil do zdi... Jinak by to bylo velice solidní kolo. O zítřek se nebojím, stačí jen jen podle našich not, potom věřím, že dokážeme získat body.

Carlos Sainz, 13. místo:

Postupně jsme se zlepšovali, ale můj týmový kolega zavinil žluté vlajky. Lépe to už pak nešlo a nebyl jsem schopen navázat na časy ze třetího tréninku, jelikož již nebyl čas na zajetí dalšího kola. Během mých dobrých kol se vždycky objevily žluté vlajky.

Ve třetím tréninku jsme se hodně posunuli a jelo se mi velmi dobře. Dá se tu předjíždět a cítím se velmi sebevědomě. S body to bude složité, jelikož auta před námi jsou rychlejší, ale i tak se o to pokusíme.

Jody Egginton, závodní šéf:

Dnešní kvalifikace byla podle očekávání hodně těsná, ale bohužel jsme nedokázali projít do Q3. Daniil během kvalifikace měl komplikace s převodovkou, zůstala mu zařazená jednička a komisaři FIA ho poněkud zdrželi. Proto jsme museli změnit jeho plán pro Q2. Jeho poslední kolo vypadalo velmi dobře, ale měl kontakt s bariérou a poškodil si zadní kolo. Bohužel to mělo vliv i na Carlosův výkon, takže ani on nedosáhl času, který by pro nás byl přijatelný.

Nyní nás ještě čeká nějaká práce, hlavně na Daniilově voze, aby bylo v pořádku pro závod. Nedosáhli jsme v konečném důsledku výkonu, kterého je náš vůz schopen, ale je třeba se smířit s tím, že do zítřejšího závodu vyrazíme z 11. a 13. pozice. 

McLAREN

Fernando Alonso, 12. místo:

Myslím že to, čeho jsme v dnešní kvalifikaci dosáhli, je maximum ve které jsme mohli věřit. S naším výkonem jsem spokojený - s ohledem na náš deficit jsem byl pravděpodobně o něco rychlejší, než jsem čekal. Dvanáctá pozice není ideální pro start do závodu, ale myslím, že náš čas v porovnání s tím, co zajel Hamilton, je ucházející. Je zřejmé, že bychom byli rádi víc vpředu, ale věřím, že jsme dnes maximalizovali náš potenciál v podobě dobrého, čistého kola.

V autě jsem se dnes cítil skvěle. Bylo to zábavné, úroveň přilnavosti byla hodně velká. Přestože se pneumatiky obtížně zahřívají, jsou velmi konzistentní a můžete na nich jet naplno celý závod, takže bude určitě zajímavý. Cílem k zítřejšímu úspěchu bude výkon a spolehlivost, ostatně jako vždy. Bude třeba šetřit palivo a dbát na chlazení motoru, takže nic jednoduchého. Není toho moc, co můžeme v závodě dokázat, maximálně se bránit. Ale stejně nás budou ostatní předjíždět už v půlce rovinky. Navíc nemám pochybnosti jen nad výkonem, ale i nad spolehlivostí, máme nějaké problémy. Ale zítra bude prioritou dokončení závodu, pokud navíc budeme na bodech, tak to bude skvělé. 

Stoffel Vandoorne, 16. místo:

Je škoda, že jsem musel přerušit mé poslední kolo v Q1 kvůli žlutým vlajkám. Myslím, že byl potenciál se dostat do Q2, trochu jsme změnili režim s ohledem na pneumatiky a dosáhli v druhém měřeném času lepší výsledek. Ale jak už jsem řekl, zasáhly do toho žluté vlajky, takže jsem nemohl pokračovat. Šance tu opravdu byla, ale měli jsme smůlu. 

Obecně jsme přišli na to, že je obtížné dostat pneumatiky do výkonnostního okénka, víme dobře, jak je těžké, když se je nedaří zahřát. Pokud jde o výkon jako takový, nejsme příliš vzadu. Jde o to, dostat pneumatiky do provozní teploty a pak se posuneme kupředu. 

Zítra jsme připraveni udělat vše co nejlépe. Víme, že tato trať nám není příliš nakloněna, má dlouhé rovinky, takže nastavení bude částečně dílem kompromisu, abychom získali větší rychlost. Uvidíme zítra, bude to dlouhý závod, doufejme, že pro nás dobrý a skončíme s oběma vozy v cíli.

Eric Boullier, závodní ředitel:

Fernando dnes zajel typicky skvělý výkon, střádal setinky vteřin. Možná se vám, zdá, že dvanácté místo není pro něj dobré a nestojí za pozornost, ale garantuji vám, že Fernando dnes vytěžil z vozu úplné maximum. Měl výhodu, že ve svých rychlých kolech nebyl blokován provozem na trati. Zjistil, že je nutné zajet dvě kola po sobě, aby se pneumatiky dobře zahřály a vyšlo z toho optimální kolo. A to se naštěstí povedlo.

Stoffel doplatil na žluté vlajky, vyrážel zrovna do druhého rychlého kola a v prvním sektoru ho zastavily žluté vlajky. S ohledem na tuto skutečnost je jeho umístění uspokojivé. Fernando chce zítra zaútočit na body - pokud se potkáme se spolehlivostí, nějakým vypadnutím před námi a trochou štěstí, mohl by podobný výsledek zajet i Stoffel.

HAAS

Romain Grosjean, 14. místo:

Nebylo to vůbec snadné. Věděli jsme, že se do Q3 nedostaneme, ale doufal jsem, že v kvalifikaci nějaký výsledek udělám. V Q1 to šlo celkem dobře, ale v Q2 jsem na další sadě vůbec neměl přítlak. Snažil jsem se, podařilo se mi zajet slušný čas, ale na zlepšení pozice to nestačilo. Práce pokračuje, musíme vše zanalyzovat. Pozitivní je, že na tomto okruhu se dá předjíždět - bude to dlouhý závod, náročný na brzdy. Doufejme, že nám to vyjde a dostaneme se na nějaké body.

Kevin Magnussen, 18. místo:

Bylo to opravdu frustrující. Spousta věcí - mnoho vozů na trati především. Je to druhý víkend po sobě, kdy jsem neměl volnou trať pro zajetí rychlého kola. I proto na mě nijak dobře nepůsobil ani můj vůz. Důležitou věcí je pokusit se o stejnou strategii jako nejbližší soupeři, ne se snažit zajet rychlé kolo, když jsou oni pomalí. Dnes jsem nevytěžil plný potenciál, musím se snažit o to být výrazně lepší.

Günther Steiner, manažer týmu:

Není to kvalifikace, jakou jsme chtěli. Potýkali jsme se s pneumatikami na obou vozech. Potom Kevin v posledním kole doplatil na žluté vlajky po Wehrleinově nehodě. Romain se snažil ze všech sil, ale poslední sadu pneumatik jsme nedostali do patřičné formy. Musíme zjistit, proč k tomu došlo. Bylo to velice těsné. Možné je všechno, ale dnes jsme nic z toho nevytěžili. Zítra nás čeká dlouhý den, jde o jeden z okruhů, kde není problémem předjet soupeře, takže musíme tuto výhodu využít a řádně se na zítřek připravit. Musíme si lépe porozumět s pneumatikami a zajet dobrý závod.

SAUBER

Marcus Ericsson, 19. místo:

Byl to prozatím obtížný víkend, potýkám se s nízkou přilnavostí, zejména včera. Dokázali jsme dosáhnout určitého pokroku a zlepšit přístup k pneumatikám, ale samozřejmě to nestačilo, abychom udrželi krok s konkurencí. Je pozitivní, že se tu cítím mnohem lépe a změny, které jsme udělali na voze, by mi zítra mohly pomoci v závodním režimu.

Pascal Wehrlein, 20. místo:

Hodiny a náraz do bariéry - to byla moje chyba. Najel jsem si příliš doprava a v okamžiku brzdění jsem se dostal na trávu. Musím se hluboce omluvit týmu a zvláště mechanikům, kteří od závodu v Monaku pracují opravdu tvrdě - a dnes to pro ně bude další dlouhý den.

Vytisknout

Diskuze: Jak reagovali po kvalifikaci v kanadském Montrealu piloti a zástupci týmů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton při tréninku v Kanadě

Hamilton dorovnal Sennu v počtu pole postion. Získal za to velmi emotivní dárek

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud