Týmy a piloti měli před sebou zhuštěný program, který si logicky rozdělili do dvou částí - v té první se pokoušely provést zkrácenou formu závodní simulace, po půlhodině se pustily do napodobení kvalifikačních jízd. Vyplnila se předpověď meteorologů, druhý den závodního víkendu v Číně se odehrál na suchu, i když za vydatné asistence koncentrovaného smogu.
V první části jsme tak byli svědky vytrvalého kroužení, které nebylo ozdobeno nijak světobornými časy, což ale evidentně nebyl záměr. O první vzrušení se postaral Valtteri Bottas, ovšem ne vlastní vinou - po několika minutách pobytu na trati se mu "uklepalo" T-křidélko, respektive jeho vodorovná část, takže zbytek tréninku absolvoval pouze s pilířem před zadním křídlem. O další vzrušení se hodinami postarali Palmer a Ericsson, ale bez jakýchkoli následků nebo potřeby trénink přerušit.
Nejrychlejší čas v této fázi měl na svém kontě Daniel Ricciardo (1:35,647), ale na ostatních výkonech bylo znát, že se týmy pilně věnují alespoň zkrácené závodní simulaci. Mercedesy takhle odkroužily 16 kol a svými časy (Hamilton: 1:39,267, Bottas: 1:39,370) se řadily hluboko do druhé desítky. Podobně na tom byly i vozy Ferrari, takže průběžné pořadí po první půlhodině vypadalo následovně: Ricciardo, Pérez, Stroll, Vandoorne a Räikkönen, který časem 1:38,568 ztrácel na průběžně vedoucího Australana téměř tři vteřiny.
Po polovině už začaly týmy na superměkké směsi (až na jedinou výjimku) usilovat o časy srovnatelné s kvalifikačními. Výkony na jedno kolo se začaly snižovat, pochopitelně nejvíc u těch, kteří kroužili v první části na měkké směsi, což byla zhruba polovina startovního pole. Hranici udal rázným výkonem Sebastian Vettel, který po 35 minutách zajel čas 1:33,336. V té době se oba Mercedesy nalézaly na 18. a 19. pozici a chystaly se na svou misi. Mezitím se ještě propracoval dopředu Räikkönen na druhém Ferrari (1:34,519 a 1:34,476) a zaujal na tisícinu vteřiny shodný čas Ricciarda a Massy (1:35,092).
Bottas se pokusil překonat Ferrari jako první, ale drobná chyba po výjezdu z poslední zatáčky ho stála cenné setiny, nakonec ztrácel na Vettela 0,997 vteřiny (1:34,333). Ani Hamilton nebyl prorokem, i když byl rychlejší než Bottas - 1:34,093. Nadějněji pro Brita vypadal druhý pokus, kdy byl v prvním sektoru absolutně nejrychlejší, ale v druhém Vettela nepřekonal a v poslední vracečce na konci dlouhé rovinky byl příliš "široký", takže výrazně ztratil a Vettela nepřekonal. Němec situaci jistil časem 1:33,371. Pak se do toho obul i Räikkönen a poskočil na druhé místo, na což reagoval Bottas konečným zlepšením, ale díky skoku přes obrubník v poslední zatáčce také on nezajel optimálně, mohl ho uspokojit pouze fakt, že překonal aspoň svého týmového kolegu.
Massa naznačil ambice Williamsu, překvapivě zaostal Ricciardo, ale dočkali jsme se poměrně vyrovnaného středu, neboť zatímco první šestici od sebe dělí více než vteřina a půl, piloti na 7. až 17. místě se vměstnali do jedné vteřiny. Kvalifikace tedy může přinést hodně překvapení i tuhý boj.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:33,336 |
2. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:33,389 |
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:33,707 |
4. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:33,879 |
5. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:34,773 |
6. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:34,946 |
7. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:35,092 |
8. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:35,182 |
9. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:35,192 |
10. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:35,223 |
11. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:35,449 |
12. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:35,521 |
13. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:35,626 |
14. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:35,680 |
15. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:35,804 |
16. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:35,811 |
17. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:35,912 |
18. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:36,063 |
19. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:36,221 |
20. | 36 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Sauber F1 Team | 1:36,705 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ