Prohlášení týmů a pilotů po kvalifikaci na Grand Prix Mexika

Robert RoBertino Pavelka / iM2, 29. října 2016, 21:30 Aktualizováno 30.10.2016, 00:25 Google+

Ačkoliv by se dalo říci, že kvalifikace nebyla zrovna nervydrásající a dopadla podle očekávání, bude zajímavé si přečíst názory všech zúčastněných.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 30.10. 16:39) Napište svůj názor
Marcus Ericsson v Mexiku

Marcus Ericsson v Mexiku | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Vždycky je to tvrdý souboj. Speciálně s těmito gumami, občas jsou připraveny v prvním kole, občas až ve druhém. Dnes to vypadalo ve srovnání s loňskem více jako závodní trať, měli jsme větší grip. Není žádná taktika [na nedělní závod]. Jednoduše budu dělat svoji práci. Doposud víkend probíhal dobře. Dlouhé jízdy vypadaly dobře.

Moje kolo bylo dobré ale mohlo být ještě lepší. Jsem velmi rád za tuto pole position, zítra mi dá velkou výhodu - jsem totiž na správné straně trati. To bude pro dobrý start důležité. Auto bylo skvělé, už se těším, až se s ním zítra zase svezu.

Nico Rosberg, 2. místo
Lewis předvedl brilantní kolo. Na konci jsem dal dohromady všechno, co se dalo. Jsem rád, že stojím v první řadě. O tomto víkendu trvalo nalezení správného směru o něco déle, zvláště v oblasti teploty gum.

Moje umístění, i přesto, že to není pole postion, mi dává pro zítřek velkou šanci. Stává se mi častěji než Lewisovi, že mi trvá déle, než naleznu správný směr. Tady to byla opravdu otázka teploty pneumatik. Celý víkend bylo chladněji, auto bylo tudíž nervózní. Trvalo mi déle, než jsem našel správné nastavení - ale povedlo se a to se počítá. Pneumatiky Red Bullu budou OK pro začátek, ale pak úplně odejdou. Zcela jisto to bude nevýhoda.

Toto Wolff, sportovní ředitel
Máme sice první řadu, ale byla to pro nás těžká kvalifikace. Nico a Lewis museli zajet speciální kola, aby nás dostali na tato místa. Lewis byl dost rychlý celý den a dokázal z vozu tuto rychlost dostat když bylo potřeba pod hrozbou ze strany Red Bullu a Ferrari. Toto je těžká trať na seskládání čistého kola, mu se povedla dvě a dostal se na pole position se solidním náskokem.

Nico zažíval v trénincích těžké časy, stejně jako na začátku kvalifikace. Bojoval s tím dostat pneumatiky do správné provozní teploty v rychlém kole. V prvním pokuse v Q3 našel 0,5s. Poté přidal další 0,3s, což ho dostalo na 2. místo. Byla to skvělá odpověď, když byl pod tlakem. Zítra začíname na měkké sadě, oba Red Bully na super měkké. Možná budeme mít na startu trošku nevýhodu, ale první zatáčka bude velkou bitvou. Pak půjde o strategickou bitvu.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Lewis byl perfektní. O Nica jsme si ale dělali opravdu obavy. Ale jeho poslední kolo bylo neuvěřitelné. Do té doby se nemohl dostat do provozního okna pneumatik. To se mu povedlo až v jeho posledním kole v Q3 dnešní kvalifikace.

 

RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Člověk musí být realistický, v Q2 byli někteří na měkkých gumách. Měl jsem dobrý pocit. Bohužel jsem v Q3 nemohl dát dohromady kolo, jinak by bylo druhé místo možné.

Kvalifikace se pro nás vyvíjela velmi pozitivně. Z auta jsem měl opravdu dobrý pocit, stejně jako ve volných trénincích. Jsem možná jen trošku zklamaný z toho, že nejsem v první řadě. Druhé místo bylo opravdu možné, pokud by se mi podařilo poskládat nejlepší sektory do jednoho kola. Z toho pohledu tvrdím, že nejsme daleko za Mercedesy. Zítra je v závodu vše možné. Startujeme na super měkkých pneumatikách, snad nám to pomůže dostat se před jeden nebo oba Mercedesy.

Daniel Ricciardo, 4. místo
Nevím, proč jsme tak blízko pole position. Myslím, že jsem ztratil čtyři desetiny nebo tak nějak. Nevím přesně, proč jsem byl rychlejší ve srovnání s mým posledním výjezdem. V zatáčce 6 jsem na svůj předchozí výjezd ztráce 4 desetiny. To není jen tak. Někdo by si mohl myslet, že jsem v prvním sektoru promarnil pole position. Je to opravdu náročný okruh. Nejsem zvlášť spokojený s vyvážením mého vozu, ale skončil jsem na čtvrtém místě a myslím, že jsem měl šanci. V Austinu si všichni mysleli, že jsme udělali špatnou věc [v otázce gum], ale pro nás to fungovalo. Jsem připravený na závod, ale v kvalifikaci jsem musel bojovat.

Christian Horner, šéf týmu
Jsme o hodně lepší, než jsme včera čekali. Dnes dopoledne jsme doufali, že bychom snad mohli chytit Nica [Rosberga] a tomu jsme byli velmi blízko. Třetí a čtvrté místo, jen pár desetin za pole position, ukazují skvělé výkony našich dvou jezdců. Vzhledem k tomu, že jsme zítra na jiné strategii, tak to pro ně [Mercedes] bude těžké mít nás pod kontrolou. Pokud bychom byli na stejné strategii, tak bychom zítra měli nudný závod. Věříme, že jsme pro nás vybrali ty nejlepší gumy. Ale uvidíme, co se stane na cestě do první zatáčky a během několika prvních kol. 

Start je rozhodující, cesta k první zatáčce je dlouhá. Bude mít větrý pytel, trakce je důležitá. V každém případě jsme se rozhodli hrát poker a máme pocit, že tato strategie má více výhod než nevýhod. Bude zde těžší zahřát gumy než v Austinu. Naše tempo na dlouhých výjezdech bylo včera povzbuzující. A oba [Mercedesy] se budou koncentrovat více na sebe než na nás. Lewisovi by se velmi hodilo, kdybychom byli před Nicem. Uděláme, co budeme moci. Mohl by to být napínavý závod.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 5. místo
Bylo to geniální kolo! Auto se nepřestávalo zlepšovat, navíc stále rostla přilnavost na okruhu. Tento vývoj hrál v náš prospěch. I když zde nejezdíme s nízkým přítlakem, tak trošku máte ten pocit díky vysoké nadmořské výšce a nižší hustotě vzduchu. To nám zřejmě pomohlo, že jsme se dostali na úroveň vozů, které jsou normálně rychlejší než my. Také nám ale pomohlo, že jsme zřejmě lépe než ostatní pochopili pneumatiky a přivedli je tak do pracovního okna.

První kolo v Q3 bylo zkrátka geniální. Větší rychlost už jsem opravdu nemohl najít. Se svoji kvalifikací jsem velmi spokojený. Na startu je ale třeba být vždycky opatrný a není možné nic předvídat. Minulý týden jsem udělal chybu, tento se mi snad bude dařit lépe. 

Sergio Pérez, 12. místo
Je to škoda, přijít o 12. místo, ale jsem optimista a věřím, že se nám v závodě některé pozice podaří získat zpět, chce to silnou strategii. V Q2 jsme vyjeli na měkkých pneumatikách, abychom zjistili, jestli jsme schopni na nich postoupit do Q3, ale pro druhý pokus jsme přešli na superměkké. Bohužel jsem udělal malou chybičku v posledním kole, která mi vzala šanci se kvalifikovat do první desítky. Zablokoval jsem přední pneumatiky při vjezdu do zatáčky 1 a byl jsem poněkud široký. Za svou chybu se omlouvám, ale doufám, že fanoušky mnohem více potěším při zítřejším závodě. Dobrou zprávou určitě je, že jsme dosáhli v trénincích a kvalifikaci určitého pokroku. Naše závodní tempo se zdá být konkurenceschopné a myslím, že zítra může vést k dobrému výsledku.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Je to celkově uspokojivá kvalifikace. Nico byl po celý víkend konkurenceschopný a to, že se kvalifikoval na pátém místě je fantastické zúročení našeho úsilí - dostal se před obě Ferrari. Sergio byl také dostatečně rychlý a dopoledne dosáhl opravdu dobrého zlepšení. Kdyby neudělal tu malou chybu v Q2, tak by se určitě připojil k Nicovi v první desítce. Start z 12. místa otevírá některé zajímavé možnosti pokud jde o strategii, jsme přesvědčeni, že v závodě můžeme dosáhnout na lepší pozice. Pro nás je to nádherný víkend s obrovskou podporou od mexických fanoušků a partnerů, uděláme všechno proto, aby měli v neděli večer důvod k pořádné oslavě.

 

FERRARI

Kimi Räikkönen, 6. místo
Q1 byla dobrá. Auto se tam chovalo lépe než během celého víkendu předtím. V Q2 už to bylo horší, auto bylo těžší na ovládání. První pokus byl ještě OK, měl jsem dokonce pocit, že na některých místech můžeme jetě nějaký čas získat. Myslím, že jsme měli celkem dost rychlosti, ale nakonec jsme to nedokázali využít. V Q3 jsem měl během prvního pokusu divný pocit, ale nevěděl jsem o co jde [problém s motorem]. Samozřejmě, že to není ideální - měli jsme připravenou ještě druhou sadu.

Sebastian Vettel, 7. místo
Zkusili jsme toho hodně. Ale vše, co jsme zkusili, nefungovalo. To je škoda, protože si myslím, že auto je určitě lepší čemu odpovídá šesté nebo sedmé místo. Myslím, že pro závod zbývá jistá naděje, ale bude to těžké, když jedete zezadu. Bylo by to jednodušší, kdybychom stáli vpředu. Hamilton má [s blokováním] pravdu. Nevěděl jsem, že se ke mě zezadu blíží ještě jedno auto a už jsem se soustředil na své kolo. Na poslední chvíli jsem ho spatřil v zrcátku - týmu jsem do vysílačky řekl, že mi to příště mají říct. Byla moje rozhodně chyba. Naštěstí to ale jeho kolo neovlivnilo a v klidu se dostal do Q3. Pokud mě někdo bude chtít penalizovat, nemám se jak bránit, jen do toho.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 8. místo
Byla to dobrá kvalifikace a skončili jsme tam, kde jsme očekávali. Je škoda, že jsme se nedostali do Q3 s měkkými pneumatikami, neboť jsme začali se super měkkými. Musíme vybrat dobrou strategii, protože tu jsou velké rozdíly mezi typy gum, zvláště v jejich výdrži. Musíme se ujistit, že děláme to nejlepší, protože se nám už podařilo vmísit se mezi Force Indie. Teď bychom s nimi měli bojovat.

Felipe Massa, 9. místo
Byla to komplikovaná kvalifikace, měl jsem problémy přinutit k práci pneumatiky. Snažili jsme se více během zahřívacího kole a pak během prvních kol, dali jsme do toho vše, ale nefungovalo to. Můj nejlepší čas byl dnes dopoledne s větším množstvím paliva a menší silou v motoru. Bohužel se mi nepodařilo dosáhnout lepších teplot během kvalifikace. I tak jsme ale v nejlepší desítce. Závod bude komplikovaný, ale měli bychom se pokusit získat více bodů než Force India.

Rob Smedley, šéf výkonnosti
Chtěli jsme vidět, jestli se dokážeme dostat na option pneumatikách přes Q2, protože jsme věděli, že na postup máme rozumný náskok. Začalo být ale jasné, že toto není ten případ, takže jsme nasadili super softy, které nás tam dostaly poměrně pohodlně. Pak šlo o to maximalizovat Q3. Dali jsme zahřívací kolo následované letmým kolem a pak ke konci našli nějaký čas.

Nakonec byly časy na kolo velmi podobné a myslím, že je to maximum, co jsme z obou aut mohli dostat. Oba jezdci byli spokojení s vyvážením, ale obecně vzato nám dnes odpoledne ve srovnání s ránem chyběl přítlak. Důležité je, že jsme se dostali na rozumnou pozici pro závod, což je klíčové pro naše šance v šampionátu, takže musíme tlačit a získat z toho maximum.

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz jr., 10. místo
Jsem opravdu potěšen. Byl to doposud velmi ošidný víkend kvůli náročným podmínkám. Abych byl upřímný, na začátku Q1 jsem si myslel, že bude hodně těžké se dostat do Q3. Ale jsme tam! Podruhé za sebou desáté místo a ještě v jediném týdnu, to je obrovský úspěch nejen pro mě, ale i pro tým. Cítím se v poslední době ve voze opravdu jistě, a to je jeden z důvodů, proč dosahujeme tak dobrých výsledků. Teď můžu ještě zabrat, rozvinout své schopnosti a využít této pozice. Já i tým můžeme být hrdí na to, čeho jsme dosáhli během posledních dvou závodů. Není to vůbec snadné. 

Jsem velice šťastný. Zítřek bude hodně těžký, nemáme startegickou výhodu ohledně pneumatik, budeme potřebovat, aby superměkké dobře fungovaly během prvního stintu, protože všichni kolem na mě budou pochopitelně tlačit. Musíme být opatrní, ale určitě si užijeme plno zábavy.

Daniil Kvjat, 18. místo
Taková škoda... Najednou mi po mém prvním kole v Q1 poklesl výkon kvůli problémům s elektronikou, takže pro mě kvalifikace skončila hodně brzy. Musím říci, že až do té doby jsem se cítil ve voze opravdu dobře, a to i v případě, že se podmínky na trati neustále měnily - jsem si jistý, že bych snadno prošel do Q2. Teď se ale musíme soustředit na závod, měla by to být zajímavá záležitost a určitě se budeme snažit udělat maximum.

Jody Egginton, šéf traťového provozu
Dnes to bylo všechno o pneumatikách, v třetím tréninku byly tepltoy nižší, což se v kvalifikaci promítlo. Oba vozy splnily v posledním tréninku program určený pro superměkké pneumatiky. U Carlose se našlo dobré nastavení hned, u Daniila udělali inženýři ještě jeden set-up po instalačním kole s cílem dosáhnout lepší rovnováhy. Změny před kvalifikací se pak týkaly pouze jemného vyladění pro vyšší teplotu trati, což znamenalo, že jsme do kvalifikace vyrazili schopní se plně soustředit na pneumatiky s veškerými nutnými finalizacemi aerodynamiky. 

Q1 proběhla bez problémů pro carlose, zatímco Daniila postihl problém s elektronikou v jeho prvním rychlém kole. Vedlo to ke ztrátě napájení PU. Mechanici se horečně snažili odstranit závadu, ale Daniilovo kolo bohužel nebylo dost rychlé, aby se dostal do Q2 a závada byla příliš vážná na to, aby ho stihli poslat ještě jednou na trať. 

Při prvním kole v Q2 jsme se rozhodli dát Carlosovi použité superměkké pneumatiky a podruhé dostal nové, protože dráha byla dostatečně ohřátá, aby mohl projít do Q3. V této části jsme pak použili stejný přístup, nejdřív jízda na použitých, potom nové. Nicméně ve srovnání s ostatními piloty už jsme nebyli schopni se posunout, i když Carlos svůj první čas zlepšil, ale jen minimálně.

Desáté místo je ale dobrá odměna za úsilí, které jsme vynaložili, ale také znamená pečlivě zvážit možnosti strategie, protože vpředu není zrovna málo vozů na měkkých pneumatikách. Naším cílem je vymyslet takovou strategii, aby se Daniil posunul co nejvíce dopředu a Carlos upevnil svou pozici, kterou si vydobyl v kvalifikaci. Byli jsme svědky toho, že se trať postupně zlepšuje a očekáváme, že tento vývoj bude pokračovat i v závodě. Proto využijme příležitosti, kterou nám dostupné směsi nabízejí.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 11. místo
Ano! Fantastické! Asi není moc hezké radovat se z 11. místa, ale v situaci, v jaké jsme se nacházeli je to nejlepší pozice pro start, navíc mám pozici na čistší straně trati. Několik závodů zpátky jsme bojovali o sedmou nebo osmou pozici, teď usilujeme o deváté až jedenácté místo. Budu si moci vybrat pneumatiky, což je vynikající možnost.

Potřebovali jsme trochu štěstí a téměř chirurgicky jemnou práci, abychomn se dostali na jedenácté místo. Odstartuji asi na měkkých pneumatikách. Superměkké se v trénincích hodně opotřebovávaly, takže by bylo hodně riskantní na nich zítra začít, ale trať se postupně zlepšuje a rovněž s pneumatikami je to lepší, takže uvidíme. Máme možnost, kterou někteří piloti v Top 10 nemají, tak ji budeme chtít využít.

Jenson Button, 13. místo
Moje jízda na opotřebované sadě v Q2 byla mým nejlepším kolem - nové pneumatiky jsem nedonutil ke spolupráci v prvním sektoru a ve svém závěrečném pokusu v Q3 jsem ztratil tři desetiny na své nejlepší kolo. Sektor dva a tři už byl v pořádku. Realisticky si myslím, že 11. a 12. místo pro nás bylo maximem. 

11. a 13. místo pro nás není až tak špatné - startujeme z čisté strany tratě a máme volnou ruku ve volbě strategie. Když se dostanete do Q3, tak 9. nebo 10. místo není moc dobré, protože se můžete zaseknout na měkčích pneumatikách. Zítra tedy můžeme mít lepší strategii. Snad bude naše rychlost lepší zítra.

Eric Boullier, šéf týmu
V historii F1 se zatím jelo 16 Grand Prix - s výjimkou nemistrovského závodu v roce 1962 - a McLaren vyhrál tři z nich. Lepší jsou jenom Lotus a Williams a žádný jiný tým není lepší. Za těchto okolností samozřejmě nejsme spokojeni s 11. a 13. místem - není to takový kvalifikační výsledek, který by odpovídal tomu, na čem je náš tým postaven: pověsti a velkému dědictví. Ale tvrdím, že to je nejlepší možný výsledek, jakého lze dosáhnout, pokud nepostoupíte do Q3.

Fernando si díky 11. příčce může zvolit svou vlastní strategii pro závod - což žádný z pilotů v Top 10 udělat nemůže - a navíc bude startovat z čistší strany roštu, což může být významnou výhodou s ohledem na prašnou trať. Jenson bude podobně zvýhodněný, vždyť startuje přímo za Fernandem. Takže máme právo pomýšlet na bodový zisk od obou našich pilotů. Nebude to snadné - nikdy to není snadné. Ale jsou to dvě nejtvrdší bojovníci ve startovním poli a budou pilotovat i svým srdcem, aby se umístili v Top 10.

 

RENAULT

Kevin Magnussen, 14. místo
S kvalifikací jsem poměrně spokojený. Třetí trénink byl poměrně náročný, protože pneumatiky nefungovaly. Myslel jsem si, že to bylo kvůli nízkým teplotám. V kvalifikaci to bylo lepší a nemyslel jsem si, že bych dnes mohl zajet lépe. Stejně tak s perfektním kolem, myslím si, že třinácté místo bylo asi mimo dosah.

Jolyon Palmer, nenastoupil
Q2 dnes byla v našich silách. Oba vozy Haas a Kvjat neměli dobrou kvalifikaci. Je to opravdu frustrující. Třetí trénink probíhal dobře, mohli jsme bojovat o jedno z nejlepších umístění sezony. Je škoda, že jsem nemohl jet.

Alan Permane, šéf traťových operací
Na jedné straně odvedl Kevin výbornou práci, když se dostal do Q2 a zajel 14. čas, na druhé straně bohužel Jolyon neměl možnost do kvalifikace zasáhnout, protože jeho skupina byla plně zaměstnána pracemi na šasi, což je samozřejmě frustrující, protože podle výsledků z třetího tréninku by se do Q2 také mohl dostat. Bohužel se na podvozku objevila trhlina, což bylo pravděpodobně způsobeno tím, že přejel obrubník. Kvůli bezpečnosti jsme museli vyměnit kompletní šasi, což trvá déle, než kolik času jsme mezi tréninkem a kvalifikací měli.

Počasí bylo dnes teplejší a zítra má být ještě větší horko, což pomáhá pneumatikám. Středně tvrdá směs nevykazuje prakticky žádné opotřebení, takže se musíme podívat na možnosti, které nabízí kombinace s dalšími dvěma sloučeninami. Kevin má dobrou výchozí pozici, Jolyon musí startovat z chvostu pole, takže musíme vzít v úvahu speciální strategii pro každého pilota. Vzhledem k Jolyonově pozici lze nastavit velmi agresivní pojetí, pokud se bude zdát, že to zafunguje.

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 15. místo
Další slušná kvalifikace. Ukázali jsme, že naše práce je namířena správným směrem a vyplácí se to. Všichni s dnešním výkonem můžeme být spokojeni. Veděli jsme, že dosažení Q2 nebude snadný úkol, protože časy jednotlivých pilotů byly velmi těsně u sebe. Bylo zase hezké, že jsem byl schopen zajet dobré kolo v Q1 a postoupit dál. Patnácté místo je dobrá výchozí pozice, takže věřím, že zítra budeme pokračovat v honu na body.

Felipe Nasr, 19. místo
Kvalifikace se mi nepovedla podle očekávání. Před třetím tréninkem jsme zvolili identické nastavení podle druhého auta, ale výsledek byl zcela jiný. Obecně jsem trpěl nedostatkem přilnavosti v mnoha zatáčkách. Alespoň že druhý vůz fungoval, takže máme určitou odezvu. Zaměřím se na zítřejší závod a jsem přesvědčen, že s ohledem na rychlost, kterou jsme měli na rovinkách budu schopen získat nějaké pozice k dobru.

 

MANOR

Pascal Wehrlein, 16. místo
V první řadě jsem opravdu, opravdu šťastný. Speciálně kvůli týmu, potřebovali jsme to. Čtvrtý postup do Q2, to je něco, co opravdu chceme. Každý z nás odvedl zatím fantastickou práci, zlepšujeme se na každém kroku. Navíc jsem jel dnes opravdu celým srdcem.

Trať je opravdu náročná - vůz je chvíli nedotáčivý, chvíli přetáčivý během jednoho kola - ale prostě se zdá, že jsem si našel dobrou cestu a mám dobré auto, takže jsme tu předčili vlastní očekávání. Mohlo to být ještě trochu lepší, ale pro Q2 jsme neměli nové pneumatiky, zatímco ostatní ano, takže jsem svůj čas už nemohl zlepšit.

Ale šestnácté místo na startu je skvělé. Musím zítra dobře odstartovat a pak budu tvrdě tlačit na soupeře, jak to jenom půjde. Souboje s kluky přede mnou budou opravdu výzvou a věřím, že možné je všechno. 

Esteban Ocon, 20. místo
Nebyl to dnes dobrý den. Opravdu jsem se snažil, ale výsledek tomu neodpovídá. Jsem druhý nejrychlejší v maximální rychlosti, ale necítím se nejlépe, protože to naznačuje, že nejsem schopen dobře zvládnout zbytek okruhu. Bude mě to stále pronásledovat, protože je to jediná pozitivní věc z jinak celkem frustrujícího víkendu. Jsem alespoň rád za to, co dokáazl Pascal - pro tým je to skvělé a důležité.

Zítřek ješte může být lepší, uděláme drobné úpravy, takže musím zachovat pozitivní mysl pro závod, v němž se mohu zbavit problémů. Začátek, strategie - všechno se ještě může změnit. Musím odevzdat všechno, co je v mých silách.

Dave Ryan, závodní ředitel
Pro tým je to fantastický pocit, probojovat se opět do Q2, Pascalovi je nutno poděkovat za opravdu vynikající kvalifikační výkon. Pro něj to byl doposud obecně pozitivní víkend. Zdá se, jako by byl na tomto okruhu doma a jeho auto dobře funguje, proto je pro nás mnohem větším zklamáním, že jsme nedokázali pomoci Estebanovi překonat jeho problémy s nastavením šasi. Je to něco, na čem ještě budeme muset dnes přes noc zapracovat, aby měl auto na zítřek dobře připravené. Pokud se nám tyto problémy podaří vyřešit, můžeme se těšit na slibný závod a souboj s našimi konkurenty.

 

HAAS

Esteban Gutiérrez, 17. místo
Tento víkend je pro nás těžký. Věděli jsme, že to v kvalifikaci pro nás nebude jednoduché. Snažil jsem se, jel jsem kvuli týmu a fanouškům až za limitem. Bylo to neuvěřitelné, jednou to vyšlo a po druhé ne [naráží na svoje hodiny]. Ale dal jsem do toho maximum. Se svým autem jsem nebyl moc spokojen. Když jsem projížděl stadionem, tak mě všichni povzbuzovali. Budu si to opravdu pamatovat, bylo to neuvěřitelné!

Romain Grosjean, 21. místo
Nevím, co se stalo. Auto bylo včera ráno dobré a to platilo také dnes ráno v tréninku. Ale pak to bylo velmi špatné. Musíme pochopit, co nefungovalo, protože je jasné, že hned několik věcí nefungovalo tak jak mělo. Pro nás je neakceptovatelné, abychom byli v poslední řadě. Měl jsem dobrou rychlost, ale moje auto nebylo dobře vyvážené a chyběla mu přilnavost. V zatáčkách bylo auto jednou nedotáčivé, podruhé přetáčivé. Tento víkend byl pro nás těžký, ale snad se zvedneme. 

Günther Steiner, manažer týmu
Je zřejmé, že jsme dnes neměli moc nadějí, když jsme vlastně po všechny tři tréninky bojovali s tím, abychom pochopili fungování pneumatik. Nicméně, minulý týden jsme začínali na 17. místě a skončili na bodech. Pneumatiky se tu chovají velmi podivně, v závislosti na změnách teploty trati, během deseti minut. Kvůli tomu ztrácejí všichni, jak se zdá. Musíme se dnes nad situací zamyslet a zvolit to nejlepší pro zítřejší závod. Uvidíme, jak z toho vyjdeme. Dnes to byl velmi obtížný moment, ale doufáme v lepší zítřek.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů a pilotů po kvalifikaci na Grand Prix Mexika

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 30.10.2016 16:39 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedesy opět uvidíme v první řadě

Kvalifikaci vyhrál Hamilton, Ferrari dokonce předstihl i Hülkenberg

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud