Prohlášení po kvalifikaci na GP Itálie: Utrápený Renault, zklamaný Rosberg, Lauda nepodceňuje Ferrari

Robert RoBertino Pavelka / Jan Pánek / iM2, 3. září 2016, 15:10 Aktualizováno 3.9.2016, 19:10 Google+

Bez velkých překvapení dopadl boj o startovní pozice před Grand Prix Itálie. Názory pilotů a členů týmu si můžete přečíst v tradičním prohlášení.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 04.09. 06:58) Napište svůj názor
Toto Wolff a Niki Lauda mohou oslavovat další kvalifikační úspěch (ilustrační foto)

Toto Wolff a Niki Lauda mohou oslavovat další kvalifikační úspěch (ilustrační foto) | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo:

Jsem dneska hodně šťastný, mám rekord v počtu pole position - stejný jako Senna. Ten rekord jsem měl v hlavě po celý víkend, takže jsem opravdu rád. Senna a Fangio jsou skvělí jezdci a mé jméno bude po jejich boku. Měli jsme velmi silný víkend, mám dobré auto a i fanoušci jsou skvělí. Jsem velmi šťastný, že můžu závodit právě pro Mercedes.
Měl jsem jen malé probrždění pro první zatáčky, ale nebylo velké, takže by to zítra neměl být problém. Ploška je malá, ani ji skoro necítím.

Nico Rosberg, 2. místo:

Dneska jsem za Lewisem hodně zaostal, myslím, že prostě zajel velmi dobré kolo. To je vše. On prostě zvládl několik velice dobrých kol. Měl jsem zatím slušný víkend a také zajel slušně pár kol, ale nebyla dost rychlá. 

Niki Lauda, nevýkonný ředitel:

Jsme překvapení, s jakým náskokem jsme vyhráli. Samozřejmě jsme rádi, že jsem na prvních dvou místech. Zítra to však může být odlišné podle toho, jak vyjde start. Ale snad i zítra odvedeme dobrou práci, nezapomínejme, že Ferrari zde může překvapit.

FERRARI

Vettel, 3. místo:

Zaprvé, nebyl jsem spokojený s prvním kolem v Q3, ztratil jsem tempo. A v poslední zatáčce v druhém pokusu jsem byl trošku široký. Ani první sektor nebyl dobrý, trošku jsem ztrácel. Ale ve srovnání s výkony v Q2 a zvláště v poslední zatáčce jsme vykázali určité zlepšení. Nakonec jsem ale šťastný, že jsme v druhé řadě, ale na druhou stranu máme velkou ztrátu na Mercedes, oni tady nemají soupeře. Nejsme spokojeni s tím, že jsme pozadu více než loni. V kombinaci auto/motor ztrácíme v obou oblastech, ale vůbec není jednoduché přijít na to, jak Mercedes dohnat. Pokud to víte, podepište u nás kontrakt a přidejte se k nám.
Myslím, že je to tu skvělé, ta podpora zde je masivní. Děkuju všem fanouškům, jsou úžasní.

Kimi Räikkönen, 4. místo:

Zajisté měli [Mercedesy] určité problémy ve Spa, ale ne tady. Očekával jsem, že tu budou silní a očekával jsem, že budou lepší než ve Spa, ale všichni tam měli probémy s pneumatikami. Odstup je tady důležitější. Naše auto funguje stejným způsobem jako ve Spa, ale z důvodu, který mi není znám, je výsledek úplně jiný.

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 5. místo:

Zajel jsem nejlepší kolo, jaké jsem zajel za celý víkend. V autě jsem se cítil dobře. Opravdu se mi dařilo, jsem spokojený. Tento víkend jsme byli velmi silní, navíc se auto lépe chová s vyšším množstvím paliva, takže bychom mohli mít lepší tempo v závodě. Jenže nemůžeme vědět, co má v rukávu Ferrari či Mercedes.

Felipe Massa, 11. místo:

Startovat z jedenácté příčky není špatné, protože máme volnou ruku ve výběru pneumatik. Každopádně se svým posledním kolem v Q2 nejsem spokojený. V druhém kole v Q2 jsem neměl žádný grip, takže jsem svůj předchozí čas nemohl zlepšit, jak to udělali ostatní. Navíc jsem byl uvízlý v provozu, takže se mi nepodařilo dobře zahřát pneumatiky. Doufám, že zítra budeme na lepší pozici, teoreticky jsme třetí nejrychlejší tým.

Rob Smedley, ředitel traťových operací:

Felipe měl smůlu, neměl moc přilnavosti a na přelomu top10 bylo pole velmi vyrovnané. Na druhou stranu má volnou volbu pneumatik. Valtteri udělal vše, co jen mohl, maximalizoval výsledek.
Trošku se mi bude stýskat po Felipem Massovi. Je to jako s dítětem. Na jednu stranu ho máte rádi, ale na druhou jej nesnášíte [Myšleno s nadsázkou - pozn. red]. Strávili jsme spolu několik sezón, určitě se mi bude stýskat.

RED BULL

Daniel Ricciardo, 6. místo:

Jsem celkem spokojený s pozicí, kde jsem. Na druhou stranu to je trošku frustrující, když se podíváte, kde jsme byli ve Spa. To je ale závodění. Na Valtteriho Bottase jsem ztratil tisícinu sekundy. Máme dobré závodný tempo, takže zítra budeme konkurenceshopní. I s Maxem to bylo dneska velmi těsné. I zítra to bude těsné a strategie bude zásadní. Pojedeme maximálně na 2 zastávky, spíše na jednu, nevím, jestli zítra porazíme Willimams, jsme silní na brzdách, oni na maximální rychlosti, uvidíme.

Max Verstappen, 7. místo:

Myslím, že kvalifikace byla těžká, ztratili jsme komunikaci s inženýrem. Jinak si ale nemůžu stěžovat. S kvalifikací jsem spokojený, čekal jsem, že budeme víc vzadu, ale nakonec nemáme na Ferrari ani tak velkou ztrátu. Ohledně zítřka vůbec nevím, jsme trošku vzadu, ale máme dobré závodní tempo. Na bitvu o pódium bychom museli startovat o něco výš.

Christian Horner, šéf týmu:

Mercedesy byly dnes zcela jasně ve své vlastní třídě. Na okruhu, o kterém jsme věděli, že pro nás bude z celého kalendáře představovat největší výzvu, získat šesté a sedmé místo, to představuje to, co jsme realisticky očekávali. Jsme velmi blízko Williamsu Bottase a snad v zítřejší Grand Prix budeme moci ukázat silnější závodní výkonnost.

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 8. místo:

Celý víkend nemáme dobré tempo, Wiliamsu se zase dařilo víc. Nakonec jsme ale maximalizovali výsledek, zítra snad budeme mít dobrý závod a i dobrou strategii, takže náš cíl je porazit Williams.
Co se týče toho, že zůstanu u Force Indie... Už několik měsíců tvrdím, že jsem šťastný, kde jsem.

Nico Hülkenberg, 9. místo:

Jsem tak šťastný jak člověk šťastný může s 9. místem být. Z nějakého důvodu nemůžeme tento víkend najít správné vyvážení auta, a tak je dobré, že jsme oba vozy dostali do Q3. Zkoušeli jsme hodně věcí, aby se vyvážení zlepšilo, ale pořád to není ono. Zítra je jiný den, pneumatiky budou hrát velkou roli. 

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu:

Cílem dnes bylo dostat oba vozy do Q3, což se nám povedlo. 8. a 9. místo je fairovým odrazem naší výkonnosti o tomto víkendu. Zítra bychom měli mít dobrý vůz, ale povedený start bude klíčový. Víme jak se zde těžko předjíždí. Také rozhodnutí z pit-wall budou hrát klíčovou roli. Potřebujeme zatlačit na vozy před námi.

HAAS

Esteban Guttiérrez, 10. místo:

Bylo to fantastické. Celý tým podal skvělý výkon. V předešlých měsících jsme pracovali na stálosti našich výkonů a to se teď vyplácí. Jel jsem na limitu a občas i za ním. Ale podařilo se nám získat maximum z auta. Teď se musíme prosadit i v závodu.

Romain Grosjean, 17. místo [po penalizaci]:

Bylo samozřejmě těžké jít do kvalifikace s vědomím, že dostanu penalizaci 5 míst. Zaplatili jsme cenu za to, že jsme nejezdili ráno. S kvalifikací nejsem spokojen, pro Estebana je dobré, že je v Q3. Já jsem se ale v kvalifikaci trápil s tím, abych z auta dosal maximum. Je to těžké jezdit s tak vysokými tlaky v pneumatikách.

Günther Steiner, šéf týmu:

Celý tým se hodně snažil, Romain měl ráno bohužel problém s převodovkou. Bohužel neměl dostatek času na přípravu. Esteban odvedl skvělou práci. Celý víkend se mu daří. Pořád říkal, že se chce dostat do Q3 a teď se mu to povedlo. Musíme se o to neustále snažit.

McLAREN

Fernando Alonso, 12. místo:

Výsledek odpovídá zhruba očekáváním, kde jsme čekali, že se kvalifikujeme. Včerejší tréninky nám vyšly velmi dobře, takže myslím, že dnešek je návratem do reality. Q1 pro nás byla těžká, v Q2 jsem měli jediný pokus na nové sadě pneumatik. Vždy jsme čekali, že Monza pro nás bude těžká. I tak je ale zklamáním, že bojujeme s Manorem. Večer se podíváme na strategii a vybreme vhodné pneumatiky.

Jenson Button, 14. místo:

Vždy jsme čekali, že to bude pro nás těžké, ale možná jsme čekali trošku víc. Nejel jsem tak dobře, jak jsem čekal, že bych mohl. Neodjel jsem perfektní kolo, v trénincích se mi povedlo lepší. Fernando mi v Q2 trošku odjel. Pořád si ale myslím, že v závodu na tom můžeme být lépe než v kvalifikaci. To bylo v posledních závodech naši silnou stránkou, také starty nebyly poslední dobou vůbec špatné. 

Eric Boullier, závodní ředitel:

Věděli jsme, že kvalifikace na nejrychlejším okruhu sezony pro nás bude těžká. I tak je ale těžké přijmout fakt, že jsme se nedostali do Q3. I tak ale víme, že v závodu se nám může dařit lépe než teď. Máme volnou ruku ve výběru pneumatik, a tak se budem snažit vylepšit pozici.

MANOR

Pascal Wehrlein, 14. místo:

S kvalifikací jsem opravdu spokojený, zvláště když vezmete v úvahu, jak to s námi vypadalo dopoledne. Bojovali jsme, nemohl jsem zajet čisté kolo, bylo to naprosto frustrující jak nic do sebe nezapadá. Ale v kvalifikaci, kdy už šlo o všechno, jsme opět byli rychlí, možná víc, než jsme očekávali. Jsem velice rád, že jsem se dostal mezi oba McLareny. Ukazuje to, jak se posouváme vpřed. Snažil jsem se dostat z našeho balíčku maximum, snad se tam najde ještě něco i pro závod. Zítra to bude obtížné, protože každý před Monzou udělal nějaké změny. Myslím, že bychom tu mohli zažít opravdu výborný závod, možná je to jedna z našich největších příležitostí. Ve Spa to bylo velké zklamání, ale zítra do toho zase dáme vše. První dvě zatáčky jsou velmi těsné, takže musíme dávat pozor, ale věřím že se mi bude dařit, odvedu dobrou práci a už teď se nesmírně těším.

Esteban Ocon, 22. místo (bez času):

Mé auto se prostě zastavilo. Přístorojová deska fungovala, ale motor utichl - neměl jsem žádné informace. Vypadá to jako stejný elektrický problém jako včera, ale pořádně vše prověříme, aby se to zítra neopakovalo. Kvalifikace tím pádem byla obrovským zklamáním. Vím, že auto je rychlé. Cítil jsem se tu celý víkend velice silný, zejména dnes dopoledne, takže jsem i hodně od kvalifikace očekával. Bohužel se stalo a teď musím proměnit zklamání v odhodlání a energii do závodu. Musím se maximálně soustředit, protože zejména v úvodním kole se tu může stát cokoliv, zvláště na koneci rovinky v ostrých zatáčkách. Myslím, že uvidíme skvělý závod a doufám, že zrovna takový bude pro mě a náš tým.

Dave Ryan, závodní ředitel:

Nejdřív se musím omluvit Estebanovi. Opět ho postihl stejný problém jako včera, to není dobré. Doufejme, že se věc podaří večer vyřešit a poskytneme mu spolehlivé auto pro závod. Aby v něm zítra mohl demonostrovat svůj nesmírný talent.
Pascal žádné problémy se spolehlivosti neměl a díky skvělému výkonu se dostal do Q2 podruhé za sebou. Kvalifikoval se mezi oba McLareny, což je skvělý výsledek pro tým, ale to je teprve polovina úspěchu, vlastně se dostává na pozice, kde bychom měli končit, takže můžeme plánovat. 

Kvalifikace je ale jedna věc, závod druhá. A na závod se teď musíme maximálně zaměřit. Budeme dlouho do noci vymýšlet strategii pro naše piloty, ale je to nutné, tak uvidíme, k čemu zítra ráno dospějeme a co použijeme.

TORO ROSSO

Carlos Sainz jr., 16. místo:

Když se podíváte na to, kde jsme byli včera, není 16. místo až takovým zklamáním, takže můžeme být vlastně šťastní, protože včera jsme se nedokázali dostat na lepší než devatenácté místo. Dosáhli jsme tedy určitého pokroku a odvedli dobrou práci. Bojovali jsme o postup do Q2, což byl náš cíl, takže jsem spokojen, že jsem z našeho auta dnes dostal co nejvíc. Jinou věcí je, že nejsme na úrovni, kde bychom chtěli být, když jsme bojovali o Q3 a osmou příčku... Stále bych chtěl usilovat o místo v první desítce, ale jsme teď tam, kde jsme. Spíš se dívejme, čeho můžeme dosáhnout zítra, bude to určitě těžký závod a může se stát cokoliv.

Daniil Kvjat, 17. místo:

Během kvalifikace jsem se cítil v relativní pohodě, snad poporvé v tomto víkendu. Chtěl bych za to poděkovat mechanikům a inženýrům. Dokončil jsem v Q1 dobré kolo, ale bohužel jsem v poslední zatáčce něco ztratil kvůli Grosjeanovi... Stálo mě to nějaké dvě desetiny, což bylo velmi nepříjemné... mohl jsem se dostat do Q2. Já a můj tým se můžeme směle podívat do zrcadla. Je to škoda, ale uvidíme, co půjde udělat zítra. Neočekávám žádné zázraky, bude to složitý závod, ale dám do toho všechno, abychom skončili co možná nejvýše.

Phil Charles, závodní inženýr:

Asi to je pro nás dnes zklamání. Daniil měl už nějaké problémy s autem, které se táhly až do kvalifikace, v Q1 dosáhl slušného zlepšení, ale v poslední zatáčce dostihl pomalu jedoucího Grosjeana, stálo ho to asi 0,15 vteřiny a tím i postup do Q2. Upřímně řečeno, některé naše systémy ukazuji ostatním týmům, že jsme v instalačním kole, zatímco my jedeme kvalifikační kolo. Ostatní týmy tak mají problém definovat, co naši piloti na trati provádějí. Snažíme se ten problém nějak vyřešit.

Carlos odvedl v Q1 slušnou práci, ale nepodařilo se mu zaměřit na nejlepší kolo v Q2, kde ho maličká chyba v první šikaně přišla hodně draho. Jinak bylo možné se o několik míst na roštu posunout. Měli jsme i drobné potíže v oblasti podvozku, čímž jsou naše výsledky o to horší. Mechanici i inženýři tvrdě pracovali, abychom zvládli program testů, na druhou stranu začínáme cítit určitý pokrok ohledně našich problémů, takže se zítra vrátíme s novou motivací a pokusíme se dosáhnout co nejlepšího výsledku.

SAUBER

Felipe Nasr, 18. místo:

Bohužel se nám nepodařilo postoupit do Q2 a to i přesto, že jsem si myslel, že to dnes bude možné. V Q1 jsem zajel velmi dobrý první pokus, navíc jsem věděl, že se mohu zlepšit. Další pokus byl také povedený, ale ztratil jsem výkon motoru na výjezdu ze zatáček Lesmo. Proto jsem kolo vzdal. Na druhou stranu je určitě pozitivní, že jsme pokročili po aerodynamické stránce.

Marcus Ericsson, 19. místo:

Byla to neuspokojivá kvalifikace. Naším, řekl bych že rozumným cílem, byla Q2. Vyvážení auta se ale mezi ránem a odpolednem změnilo. V kvalifikaci bylo auto přetáčivé, což mi znemožnilo zajet dobré kolo. Ztratil jsem tím hodně času a zůstal v Q1. Opotřebení pneumatik bude na tomto okruhu klíčové.

RENAULT

Kevin Magnussen, 21. místo:

Doufali jsme, že zde budeme mít lepší tempo, ale není tomu tak. Už ve Spa jsme nebyli potěšeni z výsledku, vůbec nejsme tam, kde chceme být. Hlavně doufáme, že se nebudeme trápit jako ve Spa. Doufal jsem, že se dostanu do Q2, měl jsem velmi dobré první kolo. Dal jsem tomu všechno, ale nestačilo to, V druhém kole jsem se pověsil na Hamiltona, což ale nefungovalo.

Jolyon Palmer, 20. místo:

Věděli jsme, že to bude těžký víkend, a je. Nemáme dobrou maximální rychlost. Tento víkend nebylo vůbec možné se dostat do Q2. Uvidíme, jestli budeme konkurenceschopní aspoň v závodě. Slipstreem by se mohl hodit. Naštěstí přijedeme na tratě, na kterých se nám bude dařit více, třeba Singapur, tam se těším.

Alan Permane, šéf traťových operací:

Věděli jsme, že nám tato trať v kvalifikaci sedět nebude a to se prokázalo. Oba jezdci odvedli dobrou práci, i když Kevin ztratil trošku času tím, že byl v závěrečném pokusu trošku širší. I když naše kvalifikační pozice nejsou dobré, očekáváme zítra zlepšení.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení po kvalifikaci na GP Itálie: Utrápený Renault, zklamaný Rosberg, Lauda nepodceňuje Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 04.09.2016 06:58 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

Lewis Hamilton s Toto Wolff se mohli usmívat i po třetím tréninku

Red Bull dál tápe, poslední trénink ovládl Mercedes

Kevin Magnussen způsobil svým kolegům jedenáctiminutovou pauzu

Druhý trénink opět provázela červená vlajka, nejvýš vyskočil Hamilton + VIDEO

Max Verstappen slaví své 60. vítězství po zádově v Kanadě

První trénink pro Verstappena. Antonelli tvrdě boural + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Villeneuve už se nechce k debatě s Verstappenem vracet

Co si myslí Villeneuve o slovní válce s Verstappenem? Žádná není!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

  2. GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

  4. V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

  5. Druhý trénink opět provázela červená vlajka, nejvýš vyskočil Hamilton + VIDEO

  6. První trénink pro Verstappena. Antonelli tvrdě boural + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud