Renault: Zastávky jsou stejně důležité jako aerodynamický vývoj, v Barceloně díky němu zrychlíme o dvě desetiny

PH, 16. května 2011, 16:20 Google+

Technický ředitel Renaultu James Allison na oficiálních stránkách týmu prozrazuje, co nového chystají do Barcelony. Odhaluje také, jaký vliv na závod budou mít pneumatiky, KERS a DRS.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 17.05. 11:20) Napište svůj názor
Renault R31

Renault R31 | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Jamesi, v Turecku letos poprvé bodovali oba pilot - po závodě jste prohlásil, že se jedná o uspokojivý výsledek, je to tak?
James Allison: Dojet s oběma vozy těsně za sebou na bodech je uspokojivé. Všichni bychom si  přáli, aby skončili ještě lépe, ale je to OK a zřejmě i férový odraz rychlosti vozu.

Tým pokračuje ve vývojových dostizích - co máte nového pro Španělsko?
JA: Přivezeme několik aerodynamický vylepšení pro příští závod, vývojové tempo vás nenechá odpočinout. Žádné z nich ale nebude samo o sobě velké. Celkem jich je šest a získáme dalších 0,15 - 0,2 desetiny na kolo. Nejedná se o obrovské zlepšení, ale pokud se nám to takto podaří v každém závodě, začne se to vyplácet.

Letos vidíme, že je klíčová příprava na závodní víkend s ohledem na pneumatiky.
JA: Na některých tratích jsou tyto pneumatiky opravdu na hraně - Turecko bylo jednou z nich, Barcelona bude další. Je tedy velmi důležité se v pátek hodně pečlivě připravit na závod. Každému se také stalo jasné, že je v kvalifikaci důležité šetřit pneumatiky s ohledem na nedělní výsledek.

Zastávky v boxech byly vždy vysoce důležité. Jejich počet roste - jsou stále klíčem k dobrému výsledku v závodě?
JA: Rychlé a dobře zvládnuté zastávky jsou stejně důležité jako aerodynamický vývoj vozu. Naše aerodynamické vylepšení pro Barcelonu bude mít na délku závodu hodnotu kolem 10 sekund - jedná špatná zastávka a veškerá ta výhoda je pryč. I když byste se vyhnuli pokažené zastávce, ale kdybyste čtyřikrát stavěli o 1 sec déle než konkurence, je to stejné, jako byste dali pryč významnější novinku na voze.

Takže ano, zastávky jsou důležité a jsou oblastí, kde jsme letos zatím nebyli tak silní, jak bychom si přáli. Závodní tým podporovaný několika inženýry v továrně věnují velké úsilí tomu, abychom naše zastávky dostaly na požadovanou úroveň. Ještě jsme ji nedosáhli, ale během minulého závodu jsme udělali znatelný pokrok a v dalších podnicích se v tomto dále zlepšíme.

Barcelona je tratí, kterou týmy dobře znají, jaká jsou její největší úskalí?
JA: Okruh v Barceloně klade velmi vysoký důraz na aerodynamickou efektivitu, největší výzvou tedy je navrhnout auto, které bude aerodynamicky efektivní! Série dlouhých, rychlých zatáček a povaha asfaltu je velmi náročná na pneumatiky. I když od Pirelli v Barceloně dostaneme upravenou tvrdou směs, která může situaci trochu změnit, je pravděpodobné, že španělský závod bude nabitý zastávkami v boxech.

Budou zde hrát klíčovou roli DRS a KERS?
JA: S přehledem největší vliv na jednoduchost předjíždění v Turecku měla velká náročnost trati na pneumatiky. V Barceloně to bude zřejmě podobné, měkká směs by se měla zhoršovat až o 0,3 sec na kolo. Drobné odchylky ve strategii mohou proto vést k velkým rozdílům ve výkonnosti během různých fází závodu.

Lišit se od druhého auta v zastávce o 3 kola vám může vést až k jednosekundovým rozdílům ve výkonnosti na kolo. DRS a KERS proti tomu budou mít na předjíždění až druhořadý efekt. Můžeme očekávat další napínavý závod se spoustou odehrávajících se události na trati - ne to, na co jsme během Velké ceny Španělska zvyklí.

Vytisknout

Diskuze: Renault: Zastávky jsou stejně důležité jako aerodynamický vývoj, v Barceloně díky němu zrychlíme o dvě desetiny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 17.05.2011 11:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams FW33

Williams v Barceloně s upraveným zadním křídlem a novým difuzorem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud