V Hinwilu připravili Sauber C36 Ferrari v barevné kombinaci bílomodrozlaté. Na voze zatím nejsou vidět žádné reklamy, pouze v prostoru krytu motoru se skví zlatý nápis 25 years in Formula One. Je to odkaz na rok 1993, kdy švýcarská stáj, tehdy s dvojicí Karl Wendlinger a J. J. Lehto, vstoupila do F1. A nutno podotknout, že úspěšně - finský pilot, jehož skutečné jméno je Jyrki Järvilehto, dojel v úvodní Grand Prix JAR na pátém místě.
Fotografie nového Sauberu byly zveřejněny přesně v půl jedenácté středoevropského času. Jak bylo uvedeno, vůz C36 nemá se svým předchůdcem C35 v podstatě nic společného. I proto tým novinku zvádí sloganem Nová éra, nový vůz, nová pravidla.
Některé technické údaje Sauber C36 Ferrari:
Šasi: monokok z karbonových vláken
Přední závěsy: horní a dolní trojúhelníková ramena, vestavěné tlumiče Sachs
Zadní závěsy: horní a dolní trojúhelníková ramena, tlumiče Sachs
Brzdy: kotouče z karbonových vláken Brembo, disky Carbon Industries
Převodovka: osmirychlostní Ferrari, podélně uložená, spojka z uhlíkových vláken
Elektronika šasi: MES
ERS: Ferrari
U nového konceptu byla pozornost zaměřena na snížení aerodynamického odporu, rovněž i snaha o podstatní snížení hmotnosti (nové mimimum činí 728 kg). Co se týče některých odlehčených části konstrukce šel tým až na samou hranici limitu. Došlo k optimalizaci předních a zadních spoilerů a oblasti pod vozem. Chladiče, podlaha a karosérie byly navrženy tak, aby byly co možná nejtenčí.
Klíčovým bodem je přítlak, záměrem je, aby vůz byl co nejvíce stabilní ve všech úsecích jednotlivých tratí. "Klademe větší důraz na aerodynamickou stabilitu v protikladu k maximálnímu přítlaku", uvedl technický ředitel Jörg Zander. Sauber C36 bude osazen motorem Ferrari v konfiguraci z Abú Zabí 2016. Zander o motoru hovoří jako o "osvědčeném systému, u nějž je třeba začít s vyšší spolehlivostí a odolností. "Bylo pro nás výhodou, že jsme mohli brzy začít pracovat s daným motorem, protože jsme byli obeznámeni s požadavky na chlazení motoru," dodal technický ředitel Sauberu. Důvodem pečlivější přípravy je menší počet pohonných jednotek, které mohou být během letošní sezóny využity - oproti loňským šesti to letos budou jenom čtyři.
Zájem o první letošní novinku je podle zveřejnění na týmovém twitteru obrovský, necelou hodinu po zveřejnění prvního snímku se objevila na stránkách poznámka: "Wow - na naší webové stránce se rozpoutala bouře! Omlouváme se, pokud váš systém pracuje pomaleji. Díky za trpělivost!" Tým rovněž avizoval, že ve pozítří, tedy ve středu, představí monopost v Barceloně v rámci filmovacího dne.