James Allison o Petrovově skoku a technice Renaultu

Petr Hlawiczka, 14. dubna 2011, 06:40 Google+

Technický ředitel Renaultu James Allison je nadšený skvělým vstupem do sezóny, kdy jeho tým stál zatím pokaždé na stupních vítězů. Nyní se vrací k Petrovově skoku v Malajsii a hodnotí vůz R31.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 14.04. 19:17) Napište svůj názor
gp maďarska

gp maďarska | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Renaultu se podařilo letos připravit výborný monopost, který podal skvělý výkon v Melbourne i v Sepangu, na dvou zcela odlišných tratích, což je znamenitým příslibem pro letošní sezónu. Řešení revolučních výfuků umístěných vpředu pod bočnicemi se osvědčilo, aerodynamice rozhodně prospívá.

Viděli jsme dobrou rychlost v závodě, zřejmě lepší než během kvalifikace, co na to říkáte?
James Allison: Viděli jsme to už dvakrát. Už pro loňské auto bylo charakteristické, že  podávalo dobré výkony s větším množstvím paliva, to stejné zřejmě platí pro R31. Stále však musíme pracovat jak na kvalifikační, tak i na závodní rychlosti, abychom o sobě mohli tvrdit, že jsme řádně konkurenceschopní.

Při nehodě Vitalije v Malajsii došlo ke značnému poškození sloupku řízení - co se přesně stalo?
JA: Pád vozu z takové výšky způsobil silný náraz (kolem 30 G). Váha volantu společně s váhou paží pilota se při takovém nárazu mnohokrát znásobí, což stačilo na to, aby se zlomilo uchycení sloupku v kokpitu.

petrov

Čekali byste takové poškození při tomto typu nehody?
JA: Auto opravdu není navrženo tak, aby přestalo tento typ nárazu bez úhony. Zkoumáme data z nehody, abychom se rozhodli, zda bychom v důsledku toho měli či neměli něco změnit v našem návrhu.

Budete muset Vitalijovi vyměnit šasi před závodním víkendem v Číně?
JA: Šasi bylo poškozeno také v oblasti přední části podlahy (uchycení T-Tray), což nyní v Enstone opravujeme. Vrátí se hned na okruh, kde bude jako náhradní. Nick proto o víkendu použije šasi č. 4, Vitalij šasi č. 1. To své obvyklé dostane zpět pravděpodobně pro další závod v Turecku.

Co nového je s těhlicemi? Podařilo se týmu už zcela vyřešit ty problémy?
JA: Jak jsme tehdy uvedli, selhání těhlic, které jsme poprvé použili v pátek ráno, bylo výsledkem horších vlastností materiálu, než jsme očekávali. Ty z Melbourne fungovaly bez problému po zbytek víkendu. Pro jistotu předěláváme těhlice tak, aby se snížily tlaky kolem místa, kde došlo k chybě. Vše jde dobře, upravené verze budeme mít v Číně.

renault

Závod v Sepangu byl bohatý na události, zejména díky pneumatikám a DRS. Jaké to bylo z boxové zídky?
JA: Správně se rozhodovat v takovém závodě je pro našeho šéfa strategie a hlavního inženýra velmi náročné. Je to opravdu výzvou, vše správně rozhodnout. Jsem rád, že to nemusím dělat já. Vidět spoustu předjíždění bylo dobré a myslím si, že FIA nastavila DRS v Sepangu zcela správně. V Číně budou muset pečlivě zvolit místo pro aktivaci DRS, protože DRS rovinka tam je o 300 metrů delší než v Sepangu.

Co čekáte od Číny? Budete bojovat opět na čele?
JA: Určitě v to doufám. Jedná se o okruh, který by našemu autu měl sedět. Do Malajsie jsme přivezli celkem dost vylepšení, pár aerodynamických úprav budeme mít i v Číně.

Vytisknout

Diskuze: James Allison o Petrovově skoku a technice Renaultu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 14.04.2011 19:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso: Na Vettela teď nemám

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud