K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Piloti mohou letos používat již pouze jednu páčku pro ovládání spojky

Petr Hlawiczka, 21. března 2016, 06:40 Google+

Mezinárodní automobilová federace v nových pravidlech pro rok 2016 myslela také na ovládání spojky, ke kterému piloti až do loňského roku používali dvě páčky na volantech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Letošní volant Lewise Hamiltona

Letošní volant Lewise Hamiltona | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Letos došlo k prosazení změn, které mají předat více kontroly nad ovládáním vozů z rukou inženýrů samotným jezdcům. Ti proto pro ovládání spojky mohou používat i na startech závodu pouze jednu ruku.

Na zadní straně volantu byly do loňska běžně dvě páčky pro ovládání spojky, které jim pomáhaly s ideálním rozjezdem - ta druhá totiž sloužila jako určitá forma kontroly prokluzu.

Dvě páčky jsou sice stále povolené, ale na startu mohou jezdci využívat pouze jednu. Rovněž mezi nimi nesmí docházet k žádné interakci, každá musí být ovladatelná pouze jednou rukou.

Ferrari přepracovalo volant loňského vozu SF15T, letošní SF16H používá již pouze jednu páčku pro spojku

Ferrari přepracovalo volant loňského vozu SF15T, letošní SF16H používá již pouze jednu páčku pro spojku | zdroj: Giorgio Piola

Tyto změny navazují na loňský závod v Belgii, kdy došlo ke zpřísnění při hledání bodu záběru spojky. Vede to nevyhnutelně k odlišným řešením, kdy si některé týmy ponechaly dvě páčky pro spojku, jiné se však už přesunuly k jedinému ovládacímu prvku.

"Pokud se během startovní procedury neobjeví jasně identifikovatelná chyba, pak může pilot používat pro ovládání rozjezdu používat pouze jedinou páčku spojky. To ale nevylučuje osazení druhou páčkou, při samotném startu se ale může používat pouze jedna," vysvětluje ředitel závodů, Charlie Whiting.

"Když jsou osazeny dvě páčky, nesmí mezi nimi docházet k žádné interakci ani k vstupům do standardní ECU. Navíc, soutěžící musí být schopni bez jakýchkoliv pochybností předvést, že se dá kterákoliv páčka ovládat pouze jednou rukou," dodává Whiting. Nové nařízení má společně s omezení bodů záběru spojky přenést více kontroly do rukou jezdců.

img-responsive

Volant loňského McLarenu MP4-30 | foto: McLaren

Ferrari potvrdilo, že startovní procedury zvládá velmi dobře - oba jeho piloti se včera na začátku Velké ceny Austrálie posunuli před své soupeře z Mercedesu. Scuderia si dle zákulisních informací na roštu natolik věřila, že i to bylo důvodem, proč v poslední části kvalifikace už k dalšímu kolu na super-měkkých pneumatikách nevyjela.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Piloti mohou letos používat již pouze jednu páčku pro ovládání spojky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton může ještě ztratit úsměv po úspěšné Grand Prix Německa

Vyšetřování Hamiltonova incidentu skončilo napomenutím

Lewis Hamilton s Mercedesem dnes exceloval

Nejvyšší rychlosti GP Německa: Hamilton překonal 346 kmh, Raikkonen o 30 km/h pomalejší

Lewis Hamilton v tréninku v Německu

Vettel v Německu havaroval, Hamiltonovi pomohla týmová režie k vítězství

Lewis Hamilton v tréninku v Německu

Prohlášení po chaotickém závodě v Německu: "Malá chyba, velké zklamání," hodnotí Vettel

Lewis Hamilton si kromě vítězství připsal také další nejrychlejší kolo závodu

Nejrychlejší kolo na Hockenheimringu předvedl Hamilton, Verstappen před oběma Ferrari

Startovní rovinka na Hockenheimringu

GRAFIKA: Startovní rošt GP Německa - Honda opět mění celou pohonnou jednotku

Sebastian Vettel s Ferrari SF71H v Německu

ANALÝZA SEKTORŮ: Vettel překonal další rekord, Mercedes na rovinkách ztrácí půl sekundy

Lewis Hamilton ukázal v kvalifikaci docela jinou tvář

PROHLÁŠENÍ pilotů a zástupců týmu po kvalifikaci na Grand Prix Německa

Sebastian Vettel v tréninku v Německu

Kvalifikaci s problémem Hamiltona a červenou vlajkou vyhrál domácí Vettel

Charles Leclerc se Sauberem v dešti

V 3. deštivém tréninku nejrychlejší Leclerc, Mercedesy a Red Bully bez časů

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Start v Melbourne: Hamilton po úhybném manévru na umělé trávě ztrácí

Pocity hořkosti? Hamilton a Rosberg vysvětlují, co se stalo v první zatáčce

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikaci s problémem Hamiltona a červenou vlajkou vyhrál domácí Vettel

  2. GRAFIKA: Startovní rošt GP Německa - Honda opět mění celou pohonnou jednotku

  3. Ricciardo v 1. tréninku o 4 tisíciny před Hamiltonem, v neděli ale odstartuje jako poslední

  4. Verstappen ovládl 2. trénink na domácí půdě Mercedesu + VIDEO

  5. ANALÝZA SEKTORŮ: Vettel překonal další rekord, Mercedes na rovinkách ztrácí půl sekundy

  6. Zlepšení motoru Ferrari na Renault zapůsobilo. Přiznává, že nic nestáhl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud