HRT prošel před letošní sezónou rozsáhlými změnami: po změně vlastníků a interní restrukturalizaci související s odchodem šéfa týmu Colina Kollese a technického ředitele Geoffa Willise se tým musel vypořádat i s náročným přestěhováním do Madridu.
S přihlédnutím k těmto procesům, jeho zdrojům a nezvládnutými nárazovými testy na první pokus, není divu, že tým nestihl ani jeden den předsezónních testů. Prvotní zkouškou prošel alespoň v pondělí pozdě odpoledne po skončení testování v Barceloně v rámci filmovacího dne, což je ve srovnání s minulou sezónou drobný pokrok.
Přední křídlo během představení bylo ještě primitivnější než to loňské - scházela mu totiž horní kaskáda. Na tomto prvku, který je klíčový pro celou aerodynamiku za ním, tým bude muset hodně zapracovat - na druhou stranu to je prvek, který se dá lehce změnit bez nutnosti absolvovat znovu nárazové testy.
Nos je oproti svému předchůdci výše, přechod mezi ním a zbytkem šasi je mnohem jemnější než u konkurence (s výjimkou McLarenu a Marussie, jejichž nízké nosy se obešly bez schodu). Nosníky předního křídla jsou protaženy více dozadu.
Bočnice se velmi podobají loňským: vpředu jsou podseknuté, směrem k zádi se příliš nezužují, zůstávají poměrně objemné, jelikož ve svých útrobách skrývají motor Cosworth, který má pro zástavbu i chlazení vyšší nároky - na druhou stranu vstupuje se svým 2,4l osmiválcem v F1 již do své třetí sezóny, a s proto by se spolehlivostí neměly mít problémy.
Z jeho krytu zmizela žraločí ploutev. Výfuky jsou zapuštěny do jejich vyboulené horní části. Zajímavý je snad pouze výřez v bočnicových panelech.
Hlavní otvor pro přívod vzduchu k motoru (airbox) nad hlavou pilota je objemný, jeho pilíře jsou širší než loni. Zrcátka jsou uchycena nikoliv na boční, ale na horní straně kokpitu.
Deflektory před bočnicemi zcela chybí - předpokládám, že se na voze v Melbourne objeví, stejně jako horní kaskáda předního křídla. Podlaha vpředu není uchycena na žádné podpěře a je zaoblenější než loni.
Vzhledem k tomu, že tým začal odebírat převodovku od Williamsu, došlo k přepracování zadního zavěšení: HRT zde jako poslední vůz ze startovního pole adoptovalo pull-rod. Přední zavěšení bylo také lehce upraveno: zatímco loni byla řídicí tyč ve stejné výšce jako horní rameno, nyní je pod ním.
Zadní křídlo je nové, změnily se jeho bočnice i DRS mechanismus pro ovládání horní klapky. Při první jízdě chybě centrální pilíř, v němž byla loni vedena hydraulika pro ovládání DRS: tým buď zvládl přechod k ovládání přes bočnice, nebo se v Austrálii objeví znovu.
Srovnání s loňským vozem F111
Technické specifikace
Šasi: monokok z uhlíkových kompozitů voštinové konstrukce
Zavěšení: dvojitá ramena z uhlíkových vláken, vpředu push-rod s torzními pružinami a zkrutnou vzpěrou, vzadu vpředu pull-rod s torzními pružinami a zkrutnou vzpěrou
Tlumiče: lineární hydraulické
Palivová nádrž: kevlarem vyztužená pryžová palivová buňka
Volant: z uhlíkových vláken s integrovanou elektronikou a vybavením
Řídicí systém: hydraulický servo-asistenční systém HRT
Převodovka: poloautomatická, sedmirychlostní "Quick-Shift" Williams
Spojka: uhlíková vícelamelová
Brzdový materiál: karbonové kotouče a destičky
Brzdové třmeny: šestipístkové po celém obvodu
Chladicí systém: hliníkový chladič oleje, vody a převodovky
Bezpečnostní pásy: OMP
Kokpit: Odnímatelné sedadlo vyrobené z anatomicky tvarovaných uhlíkových kompozitů,
šestibodové pásy a systém HANS
ECU a logovací systém: FIA standardní řídicí jednotka (ECU), FIA homologovaný elektronický
a elektrický systém
Baterie: 12 V
Ráfky: hořčíková slitina
Pneumatiky: Pirelli P Zero
Rozměry:
- celková šířka: 1 800 mm
- výška: 950 mm
- rozchod vpředu: 1 445 mm
- rozchod vzadu: 1 420 mm
Hmotnost: 640 kg (minimální dle předpisů FIA)
Motor
- čtyřdobý Cosworth CA2012
- maximální otáčky: 18 000
- hmotnost: přes 95 kg
- V8, objem: 2400 cm3