Bližší pohled na HRT F112 a technické specifikace (+ foto)

Petr Hlawiczka, 13. března 2012, 16:00 Google+

Jako poslední byl z letošních monopostů představen HRT F112. Jak vypadá zblízka, co se změnilo proti minulému roku, jaké jsou jeho charakteristické prvky a obecné technické specifikace?

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 14.03. 16:51) Napište svůj názor
HRT

HRT | foto: HRT F1 Team

Sdílejte článek

HRT prošel před letošní sezónou rozsáhlými změnami: po změně vlastníků a interní restrukturalizaci související s odchodem šéfa týmu Colina Kollese a technického ředitele Geoffa Willise se tým musel vypořádat i s náročným přestěhováním do Madridu.

S přihlédnutím k těmto procesům, jeho zdrojům a nezvládnutými nárazovými testy na první pokus, není divu, že tým nestihl ani jeden den předsezónních testů. Prvotní zkouškou prošel alespoň v pondělí pozdě odpoledne po skončení testování v Barceloně v rámci filmovacího dne, což je ve srovnání s minulou sezónou drobný pokrok.

Přední křídlo během představení bylo ještě primitivnější než to loňské - scházela mu totiž horní kaskáda. Na tomto prvku, který je klíčový pro celou aerodynamiku za ním, tým bude muset hodně zapracovat - na druhou stranu to je prvek, který se dá lehce změnit bez nutnosti absolvovat znovu nárazové testy.

Nos je oproti svému předchůdci výše, přechod mezi ním a zbytkem šasi je mnohem jemnější než u konkurence (s výjimkou McLarenu a Marussie, jejichž nízké nosy se obešly bez schodu). Nosníky předního křídla jsou protaženy více dozadu.

Bočnice se velmi podobají loňským: vpředu jsou podseknuté, směrem k zádi se příliš nezužují, zůstávají poměrně objemné, jelikož ve svých útrobách skrývají motor Cosworth, který má pro zástavbu i chlazení vyšší nároky - na druhou stranu vstupuje se svým 2,4l osmiválcem v F1 již do své třetí sezóny, a s proto by se spolehlivostí neměly mít problémy.

Z jeho krytu zmizela žraločí ploutev. Výfuky jsou zapuštěny do jejich vyboulené horní části. Zajímavý je snad pouze výřez v bočnicových panelech.

Hlavní otvor pro přívod vzduchu k motoru (airbox) nad hlavou pilota je objemný, jeho pilíře jsou širší než loni. Zrcátka jsou uchycena nikoliv na boční, ale na horní straně kokpitu.

Deflektory před bočnicemi zcela chybí - předpokládám, že se na voze v Melbourne objeví, stejně jako horní kaskáda předního křídla. Podlaha vpředu není uchycena na žádné podpěře a je zaoblenější než loni.

Vzhledem k tomu, že tým začal odebírat převodovku od Williamsu, došlo k přepracování zadního zavěšení: HRT zde jako poslední vůz ze startovního pole adoptovalo pull-rod. Přední zavěšení bylo také lehce upraveno: zatímco loni byla řídicí tyč ve stejné výšce jako horní rameno, nyní je pod ním.

Zadní křídlo je nové, změnily se jeho bočnice i DRS mechanismus pro ovládání horní klapky. Při první jízdě chybě centrální pilíř, v němž byla loni vedena hydraulika pro ovládání DRS: tým buď zvládl přechod k ovládání přes bočnice, nebo se v Austrálii objeví znovu.

 

Srovnání s loňským vozem F111

 

Technické specifikace

Šasi: monokok z uhlíkových kompozitů voštinové konstrukce
Zavěšení: dvojitá ramena z uhlíkových vláken, vpředu push-rod s torzními pružinami a zkrutnou vzpěrou, vzadu vpředu pull-rod s torzními pružinami a zkrutnou vzpěrou
Tlumiče: lineární hydraulické
Palivová nádrž: kevlarem vyztužená pryžová palivová buňka
Volant: z uhlíkových vláken s integrovanou elektronikou a vybavením
Řídicí systém: hydraulický servo-asistenční systém HRT
Převodovka: poloautomatická, sedmirychlostní "Quick-Shift" Williams
Spojka: uhlíková vícelamelová
Brzdový materiál: karbonové kotouče a destičky
Brzdové třmeny: šestipístkové po celém obvodu
Chladicí systém: hliníkový chladič oleje, vody a převodovky

Bezpečnostní pásy: OMP
Kokpit: Odnímatelné sedadlo vyrobené z anatomicky tvarovaných uhlíkových kompozitů,
     šestibodové pásy a systém HANS
ECU a logovací systém: FIA standardní řídicí jednotka (ECU), FIA homologovaný elektronický
     a elektrický systém
Baterie: 12 V
Ráfky: hořčíková slitina
Pneumatiky: Pirelli P Zero

Rozměry:
- celková šířka:
1 800 mm
- výška: 950 mm
- rozchod vpředu: 1 445 mm
- rozchod vzadu: 1 420 mm

Hmotnost: 640 kg (minimální dle předpisů FIA)

Motor
- čtyřdobý Cosworth CA2012
- maximální otáčky: 18 000
- hmotnost: přes 95 kg
- V8, objem: 2400 cm3

Vytisknout

Diskuze: Bližší pohled na HRT F112 a technické specifikace (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 14.03.2012 16:51 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Williams se za novým hlavním sponzorem nehoní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud