Caterham CT01 - Zápisky vývojářů

Petr Hlawiczka, 5. března 2012, 06:15 Google+

Caterham nedávno zveřejnil studiové snímky svého letošního monopostu CT01. My k nim nyní přidáváme postřehy jeho tvůrců s originálním rukopisem.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 07.03. 08:43) Napište svůj názor
Caterham CT01

Caterham CT01 | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Mark Smith, technický ředitel
Zadní část kapotáže je úzká pro lepší proudění k zadní části vozu.

Spojovací tyč řízení je nyní ve stejné linii jako spodní rameno zavěšení kvůli aerodynamickým výhodám a lepšímu přenosu síly.

Hydraulické ovládání DRS nyní prochází skrz bočnici zadního křídla, aby se odstranila překážka proudění vzduchu.

smith
(pro zvětšení klikněte)


Marianne Hinsonová, šéfka aerodynamiky
Náš rozvor je letos širší, abychom mohli zabudovat KERS. Znamená to zároveň, že jsme mohli záď vozu uspořádat odlišně. Zadní kola jsou od bočnic dále, takže můžeme mít užší a čistější kapotáž. Zlepšilo to rovněž proudění ke spodní části zadního křídla a horní části difuzoru.

Možná považujete nosy letos za ošklivé, ale my si myslíme, že ten náš je (relativně!) celkem hezký! Tvar nosu je dán pravidly, a dokud nepostavíte svůj aerodynamický koncept kolem nižšího šasi, většina vždy zvolí nosy se schodem. My jsme ten náš zjemnili tvarováním do U a myslíme si, že to vypadá OK! Z pohledu aerodynamiky ten schod toho moc nedělá.

Letos bylo zakázáno foukání z výfuků do vnější oblasti do vnější oblasti difuzoru. Úplně to změnilo způsob, jakým difuzor funguje, a nyní se vracíme ke scénáři, který se více podobá "té staré době" před dvojitými difuzory. Z pohledu inženýra aerodynamiky to už není tak vzrušující, ale budou z toho těžit týmy (jako jsme my), které nedokázaly naplno využít výfukových difuzorů.

marianne

 

Elliot Dason-Barber, ředitel výzkumu a vývoje
Nové pneumatiky mají letos novou konstrukci a profil. Širší a plošší stopa by měla pneumatiku učinit silnější. Došlo také ke zvýšení radiální tuhosti.

Hřeben řízení byl pro rok 2012 posunut níže. Cílem je snížit ohýbání v systému, aby se zlepšilo celkové vnímání ovládání a jeho konzistence z pohledu pilota.

Bočnicová nárazová struktura nyní musí procházet vertikálními zátěžovými testy FIA stejně jako nárazovým testem zepředu, zezadu a zboku.

elliot

 

Heikki Kovalainen, závodní pilot
Pro mě by bylo nejlepší, kdyby Caterham postupoval do Q2 [prostřední část kvalifikace] pravidelně!

kovalainen

 

© Foto: Team Caterham F1

Vytisknout

Diskuze: Caterham CT01 - Zápisky vývojářů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 07.03.2012 08:43 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Shrnutí testů v Barceloně II - Forma týmů, časy a ujeté vzdálenosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud