Monopost jsem popisoval již ve včerejším článku. Pozornost vzbudil především škaredý nos, jehož přední část je jakoby z jiného vozu - kvůli pravidlům se nachází o 75 mm níže. Zároveň je plytčí, snaží se dostat maximální množství vzduchu o vysoké energii proudícího od předního křídla k náběžné hraně spodní části podlahy.
Celkově je design CT01 mnohem agresivnější. Loni Red Bull u vozu RB7 zaujal velmi úzkými bočnicemi, ty nyní kopíruje Caterham. Vše nasvědčuje velmi dobré integraci KERSu a vysoké uspořádanosti dílů pod kapotou. Zmenšení letos umožňuje zákaz foukání, které zvyšovalo spotřebu - palivové nádrže proto budou moci být o něco menší.
Přední křídlo je jednoduché, pochází z loňského vozu. Do prvního závodu v Melbourne se zde dočkáme změny. Patrné je posunutí jeho nosníků více dozadu. Na zadním není patrný DRS mechanismu, je tedy možné, že bude ukryt v bočnicích - loni Caterham vůz představoval i s DRS.
Přepracován byl také ochranný oblouk, který bzl loni u vozu T128 rozdělený na dva vstupy, podobně jako Mercedes MGP W01. Nyní je otvor pro přívod vzduchu k motoru podstatně menší - menší odpor bude mít pozitivní vliv na aerodynamiku.
Kryt motoru se vzadu k převodovce plynule zužuje, nejsou v něm viditelné žádné chladící otvory. Koncovky výfuků jsou kryté kapotáží, těžko zatím říci, jak vysoko bude nasměrováno proudění horkých výfukových plynů. Caterham vzadu pochopitelně zůstal u zavěšení typu pull-rod, které je hodně podobné Red Bull - není divu, když je uchyceno ke stejné převodovce. Přední zavěšení využívá push-rod.
Krom převodovky od Red Bullu tým odebírá také hydraulické systémy a KERS. Osmiválcový motor RS27-2012 pochází z dílen Renault Sport F1.
Rozměry
Rozvor: přes 3 000 mm
Celková délka: přibližně 5 m
Celková výška: 950 mm
Motor: Renault V8 RS27-2012
Materiál šasi: uhlíková vlákna
Přední zavěšení: push-rod, uhlíková vlákna
Zadní zavěšení: pull-rod, uhlíková vlákna
Tlumiče: Penske & Multimatic
Řízení: Caterham F1 Team
Převodovka: Red Bull Technology
KERS: Red Bull Technology
Spojka: AP
Brzdy
Kotouče: Carbone Industrie nebo Hitco
Třmeny: AP
Destičky: Carbone Industrie nebo Hitco
Chladicí systém (radiátory, výměníky tepla): Caterham F1 Team
Vybavení kokpitu: MES
Bezpečnostní pásy: Schroth
Volant: Caterham F1 Team
Sedačka: Caterham F1 Team
Hasicí systém: FEV
Kola: BBS dle specifikace týmu Caterham F1 Team
Palivová nádrž: ATL
Dodavatel paliva: Total
Dodavatel maziva: různí
Srovnání s loňským vozem Lotus T128
Boční pohled
Isometrické srovnání
Srovnání zepředu
© Foto: Caterham F1
Loňský článek s představením Lotusu T128: zde.