Významné úpravy vozu Toro Rosso STR6 v Belgii

Petr Hlawiczka, 2. září 2011, 16:00 Google+

Toro Rosso představilo v Belgii významné úpravy svého vozu. Dnes se podíváme na velkou změnu v přední části vozu a na nové zadní křídlo s vyšším efektem systému pro snížení odporu (DRS).

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 05.09. 07:58) Napište svůj názor
Toro Rosso

Toro Rosso | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Úpravy znatelně zrychlily vůz a tým se vytáhl již v kvalifikaci, kdy Jaime Alguersuari překvapil šestou příčkou na startovním roštu, když zajel jen o půl sekundy horší čas než tentokrát rychlejší Felipe Massa z dvojice Ferrari. Za sebou nechal obě i taková esa, jako jsou Fernando Alonso či Jenson Button.

str6
Alguersuari s vylepšeným vozem STR6 (foto: Scuderia Toro Rosso)

Jeho týmovému kolegovi Sébastienu Buemimu k postupu do Q3 scházelo pouhých 67 tisícin sekundy. Ze zlepšené konkurenceschopnosti vozu však v neděli nevytěžili nic: Jaimeho sestřelil hned v první zatáčce Senna, Švýcara o šest kol později Pérez. Zklamané Toro Rosso tak v Belgii začalo balit ještě před prvním výjezdem safety-caru.

 

Nos
Jedna z hlavních úprav spočívala ve změně nosu, který se nyní nachází výše a je užší. Jeho profil je velmi podobný tomu, který používá Mercedes (foto). Povinnými crash-testy FIA prošel 4. srpna 2011.

TR_nos_Spa

Množství vzduchu, které proudí pod nosem k přední části šasi mezi předními koly, je kritické pro výkonnost spodní části podlahy. Samotná výška nosu umožňuje lépe řídit proudění vzduchu díky deflektorům na jeho spodní straně a také zvýšit výkonnost předního křídla, aniž by došlo k narušení proudění směrem k podlaze.

 

Zadní křídlo
Křídlo neobsahuje zvlnění v třetinách své délky, s nímž tým poprvé přišel v Monaku. Náběžná strana hlavní profilu křídla se směrem ke středu zvedá, horní nastavitelná klapka byla zmenšena kvůli maximalizaci DRS efektu.

TR_zadni-kridlo_Spa

Srovnání s Hungaroringem na obrázku by nebylo ideální kvůli zcela odlišným požadavkům okruhu na přítlak, proto jsem přidal horní snímek z Kanady, kde Toro Rosso nasadilo podobnou konfiguraci vozu STR6. I v tomto případě je horní klapka o poznání menší.

Takové řešení sice není v zavřeném stavu tak aerodynamicky efektivní, nabízí však větší zrychlení po aktivaci DRS systému, což je výhodné zejména v kvalifikaci, kdy jeho využívání není omezeno pouze na jednu zónu.

Vytisknout

Diskuze: Významné úpravy vozu Toro Rosso STR6 v Belgii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 05.09.2011 07:58 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Rosberg: Mercedes udělal ve Spa velký pokrok

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud