Toro Rosso slibovalo v Monaku velké úpravy - Co se na voze STR6 změnilo?

Petr Hlawiczka, 3. června 2011, 06:50 Google+

Toro Rosso si pro sezónu 2011 naplánovalo dva významné balíky úprav svého monopostu STR6. Ten první přišel v Monaku, dalšího se dočkáme v pozdější fázi sezóny.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 06.06. 16:09) Napište svůj názor
Toro Rosso

Toro Rosso | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek

Hlavní inženýr Toro Rosso Laurent Mekies již před měsícem na stránkách týmu uvedl: "Velké kroky v oblasti vývoje vozu během roku jsme naplánovali už před začátkem sezóny. Významný krok vpřed učiníme v Monaku a další později během sezóny. Máme v plánu tyto dva kroky, snad nám pomohou hodně zlepšit výkonnost." K jakým velkým změnám na voze došlo během posledního závodního víkendu?

str6

 

Zadní křídlo
Tým představil v Monaku, kde se všichni honili za maximálním přítlakem nádherně tvarované zadní křídlo s neobvykle zakřivenými profily jak na náběžných, tak i na odtokových hranách. Na tomto okruhu se všichni snažili získat maximální přítlak.

Křídlo Toro Rosso se snaží elegantně rozdělit rovnoměrně zátěž po celé jeho šířce a je nápaditě trojrozměrně tvarováno v oblasti separátorů, kde se hlavní profil spojuje s horní klapkou, a v místech, kde se nachází mechanismy pro změnu její polohy (DRS). Není jeden uprostřed, jako například u McLarenu či Red Bullu, ale jsou dva v necelé třetině délky od okrajů (viz zelené šipky).

zadni_kridlo

Cokoliv prochází mezerou mezi profily, způsobuje problémy s oddělováním proudů vzduchu pod povrchem křídla a tudíž ke snížení celkové efektivity, proto je v této oblasti tak precizně tvarováno.

Ve spodní části nad difuzorem přibylo uprostřed v povolené 15 cm zóně další křidélko (zelená šipka) pro další navýšení přítlaku. Menší modrou šipkou je vyznačena úprava zadního zavěšení, které si popíšeme dále.

kridelko

 

Zadní zavěšení
V Monaku se kvůli vylepšení proudění vzduchu nacházelo spodní rameno zadního zavěšení na voze STR6 mnohem výš, než jsme byli zvyklí.

Změnilo se i uspořádání brzd - ty již nejsou nění zcela ukryty v bubnu, také třmeny se už nenacházejí v horizontální poloze ve spodní částí, ale netypicky v horní třetině uvnitř kola, téměř ve vertikální poloze.

zaveseni

Díky novému uspořádání brzd těhlice pomáhá vytvářet vyšší přítlak. Také to umožňuje lepšímu proudění horkých výfukových plynů, které nevystavují spodní část zavěšení velké teplotní zátěži, nebude se již tak smažit.

Toro Rosso si tím otevírá cestu pro další aerodynamický vývoj v této oblasti. Nevýhodou je podstatně vyšší zátěž spodního ramena zavěšení, vše proto musí být o něco pevnější a tudíž i těžší.

Upravený difuzor a podlaha
Toro Rosso již v Barceloně nasadilo na Alguersuariho voze novou podlahu s difuzorem, Buemi si tyto úpravy mohl poprvé užít až v Monaku.

Do Kanady veze Toro Rosso aerodynamický balík pro nízký přítlak (například nové zadní křídlo) - monoposty by tam měly dosahovat rychlosti přes 340 km/hod. Další významnější úpravy chystá tým z Faenzy pro Valencii.

Vytisknout

Diskuze: Toro Rosso slibovalo v Monaku velké úpravy - Co se na voze STR6 změnilo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 06.06.2011 16:09 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Pirellli slibuje více informací divákům a odpovídá na dotazy: Kolikrát bude…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud