Mercedes od počátku tvrdil, že bude jezdit s obyčejným vozem a výrazné modifikace připraví až na poslední test. Úpravu doznalo přední křídlo, brzdové kanálky, deflektory, bočnicové panely, chladicí otvory, kapotáž, výfuky, podlaha, zadní křídlo a další aerodynamické i mechanické prvky. Ross Brawn trnul, jestli vše bude na dráze fungovat jak má - a nakonec se mu ulevilo. Upgrady opravdu pomohly vylepšit výkonnost vozu a piloti s jeho chováním byli velmi spokojeni.
Přední křídlo
Na kaskádě nového předního křídla přibyl další prvek (2) v oblasti, která významně přispívá k vytváření přítlaku předního křídla. Podepřený je dodatečným pilířem. Výřez v hlavním spodním profilu zabraňuje odtržení proudů vzduchu (stallingu) při větším sklonu klapek za kaskádou. Dvouprvkové křídlo tak díky tomu může generovat poměrně velký přítlak. Snadno jej lze pro ovlivnění vlastností křídla zakrýt.
Upravené byly i bočnice (1), změnilo se i tvarování dvou hlavních nosníků předního křídla (3) tak, aby se pod monopost dostalo více vzduchu. Zrychlené proudění se pozitivně projevuje na vyšším přítlaku generovaném difuzorem.
Na nose se znovu objevilo také boční lemování, které se objevoval již dříve na vozech BGP001.
Bočnice
O velkém rozměru úprav svědčí také změna tvaru bočnic. Nyní jsou při pohledu shora na okrajích prohnuté více dopředu. Změněn byl i tvar vstupních otvorů.
Výfuky
Vyústění výfuků se přesunulo více dopředu, ve starší konfiguraci se koncovka výfuku nacházela až za předními částmi ramen zavěšení.
Jak je vidět z obrázků (červené šipky), Mercedes se stále trápí s přehříváním svého vozu. MGP W02 má o přibližně 27 cm menší rozvor než McLaren MP4-26, proto je uvnitř bočnic méně prostoru. Vozy F1 obecně jezdí obecně teplotně laděné tak, že jsou během jízdy téměř před vzplanutím. Větší kapacita chlazení totiž vede k nižší efektivitě aerodynamiky a tudíž i výkonnosti. Mercedes to ale se svou teplotní bilanci zřejmě přehnal, proto se na voze nyní objevují další chladicí otvory (1, 2).
Známky přehřátí se na voze objevovaly až do konce posledního testu v Barceloně, proto se domnívám, že své problémy s přehříváním německý tým ještě zcela nevyřešil. Do prvního závodu se bude krom toho muset vypořádat s vysokou degradací pneumatik. Na tu si stěžují i piloti konkurence, má se však za to, že šetrnost vůči pneumatikám patří k slabinám vozu MGP W02.
Za výfuky v oblasti před zadními koly přibyl vertikální prvek (pod žlutou přerušovanou šipkou) odklánějící horké plyny směrem dovnitř k vnějším okrajům nového difuzoru.
Bočnicové panely, deflektory
Bočnicový panel nové konfigurace (vpravo) má opět plnou výšku - sahá nad horní okraj bočnic. Předchozí verze končila zhruba v první třetině. Nyní jsou uprostřed vyhnuty dovnitř, aby odklonily více vzduchu ven, ale v dolní části, kudy proudí rychlý vzduch, jsou opět rovné.
Modifikací doznaly i nyní zubaté deflektory, což by mělo pomoci zmírnit turbulence. Jejich náběžná hrana je prohnuta směrem ven, aby se pod bočnice dostávalo více vzduchu.
Úpravy obou těchto částí mají za cíl posílit proudění rychlého vzduchu směrem k difuzoru, který pak může generovat větší přítlak.
Zadní křídlo
Nové zadní křídlo si Mercedes vyzkoušel již během prvního testu v Barceloně. Nové jsou bočnice, u nichž se změnilo žebrování kvůli snížení indukovaného aerodynamického odporu. Došlo zřejmě i ke změně ovládacího mechanismu horní klapky - bočnice jsou o něco širší. Dva vertikální prvky na hlavním profilu, které se nacházely ve čtvrtině křídla, nahradil jediný uprostřed.
Boční pohled na zadní křídlo Mercedesu (starší verze vlevo, vylepšená vpravo):
Modifikace se dotkly rovněž spodního zadního křídla (beam wing) - nyní spojité - a difuzoru, jenž nyní obsahuje tři vertikální prvky na jeho okraji a větší Gurneyho klapku uprostřed nad nárazovou strukturou. Otvor pro startér se přesunul mimo difuzor (nad něj). Upravena byla před difuzorem také podlaha.
Poslední změna se dotkla brzdových kanálků, které byly zúženy, a přibylo na nich křidélko, jaké jsme vídávali u McLarenu.