DISKUZE K ČLÁNKU McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Příznivci McLarenu se dočkali - britský tým dnes v Berlíně představil veřejnosti svůj nový monopost MP4-26, který má obsahovat několik velmi zajímavých technických řešení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 111, poslední 08.02.2011 00:38 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom

    XXX
    Tak len pre poriadok plyny z výfukov vstupovali do difuzora väčšinou cez bočné strany difuzora kde bolo vytvorené kvázi rebrovanie. To čo si opisoval ty v tých odkazoch nemá nič spoločne s vyfukmi - ale to som už písal. Ale si zábavný ako si hľadáš rôzne teórie a keby si si raz prečítal článok na ktorý som tí dal odkaz tak by si vedel. Že potrebujú pliny dostať do difuzora. 04

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom

    XXX
    Tak celkom podobné to nieje - a keď to pre teba nieje nič nové prečo si predtým tvrdil, že vyfukové plyny nepúšťaju do difúzora a že tam niesu žiadné otvory? nerozumiem

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      A v čem je rozdíl? Netvrdil jsem že je tam nepouštějí, jen mi bylo divné kudy, když pravidla díry v podlaze nad kluznou deskou zakazují. A ta 5 cm dírka 30 cm od ústí výfuku .... Kolik plynů jde do difusoru, kolik jde nad difusorem?

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    XXX
    Popisoval jsem to v jedné z on-line reportáží. Dostávají to tam dírou v boční straně difuzoru. V pravidlech je možnost využít 5 cm na vnější straně difuzoru. Díry již sice do něj dělat nemohou, ale využít také drobný otvor uprostřed pro startér motoru, což bude běžně využíváno.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom

      XXX
      ďakujem za upresnenie 04

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      Dobře, ale na mně to působilo dojmem, že mi chcete namluvit, že všechny plyny z výfuku jdou do difusoru. Tou 5 cm dirkou která je 30 cm od ústí výfuku tam jde zanedbatelné procento, podstatná část jde pořád vrchem nad difusor.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      A taky mám pocit, že díry mezi podlahou a difusorem byli dříve než výfuky u podlahy.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      Představení McLarenu 2010 a díra v pravém zadním rohu podlahy. [odkaz na stránku] 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      Tak dokonce už 2009 [odkaz na stránku]

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom

        XXX
        Ale no tak tieto diery slúžili myslím na lepšie usmernenie vzduchu okolo kolesa - vžiadnom prípade nie na plnenie difúzora vyfúkovými plynmi. 03

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          XXX
          Vážně?? V textu pod článkem píšou že: jejím cílem je zdá se zvýšení učinnosti difusoru .... O tom, že díry jsou na to aby se do difusoru dostali výfukové plyny si začal ty.
          Tak abychom to nějak uzavřeli. Já od začátku tvrdím, že difusor pracuje jako proudové čerpadlo a že vzduch z difuzoru a z pod auta vysává ryche proudící vzduch okolo auta a nad podlahou. V tomto tvrzení mi utvrzují 1) díry v podlaze (byly dřív než výfuky u podlahy), které slouží k přivedení rychlého vzduchu přímo do difusoru (děkuji za nápovědu), 2) výfuky snižené k podlaze, aby se zrychlily tok vzduchu nad podlahou a nad difusorem, 3) spliter a přední část podlahy, který odděluje vzduch který by mohl proudit pod auto ale směřuje ho po horní ploše podlahy k difusoru (viz např. letošní Toro Ross). Přeji hezký zbytek dne.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • tom

    XXX
    a naposledy - keď neveríš tomu čo píšem dal som si tu námahu a našiel som ti - že plyny fakt púšťali do difúzora - tam je to najúčinnejšie
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      To není nic nového. A je mi jasné, že když bude výfuk ústit do difusoru bude to nejlepší. Jde mi o to, že podobně to funguje i když plyny do difusoru nevstupují.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • huomi

    XXX
    Ty jo, pánové, kam až jste se dostali?? Difuzor přeci není žádná trubka.. A už v něm vůbec neplatí Bernoulliho rovnice. Ta přeci platí pro ustálený stav a ten v difuzoru přeci není. V difuzoru je ještě menší tlak než pod autem a to proto, že proudící tekutina se snaží co nejrychleji vyplnit jeho celý objem.. tím klesne tlak, než se proudění znovu ustálí..

    A k tomu utěsnění podlahy.. To by jim moc nepomohlo.. jelikož, čím víc proteče tekutiny difuzorem, tím líp funguje. Ale na tohle se mi tu líbil názor že ochlazující se horké plyny zmenšují svůj objem a tím vedou opět k menšímu tlaku pod autem nebo v difuzoru.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Riešenie bočníc znamená tiež zväčšenie čelného prierezu a zväčšenie omočeného povrchu. Uvidíme, či to pozitíva prekonajú.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Žádný tým neukázal veškerý potenciál, takže na časy vůbec nekoukat, tentokrát šlo o to vyzkoušet zda vše na novém autě vůbec funguje a o pneu. V dalších testech teprve uvidím jak týmy začnou nasazovat různé vychytávky. Lotus Renault udělal vyjímku, že to ukázal při prvních testech asi jen proto, aby měl dostatek času nebo prostě vůbec jinou konfiguraci výfuků nemají.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • g0dlike

    g0dlike

    XXX
    Že jste radši nešli na pivo....

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Liborrr

    XXX
    Tom má pravdu, difuzor zvětšením průřezu sníží rychlost vzduchu ale zvýší jeho tlak (vychází z rovnice kontinuity, energetické rovnice a prvního termodynamického zákona). Protože pod autem je mnohem menší průřez než v difuzoru, je proto nutné, aby vzduch proudil rychleji. A z Bernoulliho rovnice p+?*(v^2)/2=konst. čím větší rychlost, tím menší tlak, čili podtlak, který auto přicucává k silnici.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Liborrr

      XXX
      Místo otazníku v rovnici je hustota "ró"
      Jinak na konci auta bude mít vzduch vždycky stejnou rychlost a tlak jak okolí, jinak by vznikla nespojitost a to prostě není možný. Jde o rozdíl průřezu mezi autem a silnicí pod autem a na konci auta. Je to jako trubka, kterou zužíme a zase rozšíříme a tím dostaneme ve zůžený části vyšší rychlost ale nižší tlak = přísavný efekt.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama