DISKUZE K ČLÁNKU McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Příznivci McLarenu se dočkali - britský tým dnes v Berlíně představil veřejnosti svůj nový monopost MP4-26, který má obsahovat několik velmi zajímavých technických řešení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 111, poslední 08.02.2011 00:38 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Phil

      XXX
      Základní hydrodynamický zákon je dobrý :D
      Ten tvuj příklad s letadlem platí ale na křídla (hlavně zadní, přední asi nebude mít žádnej použitelnej profil a bude se prostě jen využívat síly působící na jeho plochu). U difuzoru bude ten princip jinej. Přítlak bude generovanej změnou průřezu (rozšířenim). To že vzduch nad difuzorem proudí pomaleji se použít moc nedá - difuzor je "přilepenej" vrchní stranou k autu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom

        XXX
        to celé čo som písal som vravel o celom aute - difúzor funguje presne ako si napísal na princípe zmeny prierezu - a to je znovu ten isty fyzikálny zákon v menšom priereze preteká rovnaké množstvo vzduchu rýchlejšie pod nižším tlakom a vo väčšom priereze pomalšie s vyšším tlakom - a kedže sa jedná o +/- rovnaké vnožstvo vzduchu tak pod autom to znižuje tlak 11

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          XXX
          Ano, a teď jde o to, proč difusor vysává z pod auta vzduch, když jak správně píšeš je ve větším přůřezu větší tlak než menším průřezu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom

            XXX
            Pretože na konci difúzora by mal mať vzduch tlak čiže aj rýchlosť rovnakú s okolitým tlakom - čiže aj s tlakom nad autom a to v najväčšom priereze difúzora - čiže s najväčším objemom a tento vzduch sa tam musí dostať spod podlahy - s menším prierezom a tam teda musí mať oveľa vyššiu rýchlosť a teda nižší tlak - aleto nieje vysávanie vzduchu spod auta - to je práve ten základny fyzikálny zákon - čiže zákon prúdenia vzduchu - ešte raz žiadne vysávanie vzduchu spod auto - len hra s tlakom a rýchlosťou

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • McMatej

              XXX
              Obávám se, že nemáš pravdu. Na konci difusoru nemusí mít vzduch stejný tlak a rychlost jako okolní vzduch, (viz trubka s průřezem 10 a 20 cm2) Když bude na konci difusoru tlak stejný jako okolní a pod autem menší než okolní, bude se vzduch pohybovat směrem k menšímu tlaku, tj. vracet se pod auto. A to se nepohybuje!

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom

                XXX
                a došiel si na to sám vzduch sa späť nepohybuje lebo auto musí isť aby to takto bolo - preto si myslíš že difúzor ťahá vzduch spod auta - teda sa ti to zdá - a pritom teraz sisi sám povedal ako to naozaj je - gratulujem

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • McMatej

                  XXX
                  To vím, pohyb je relativní. Funguje to stejně když se auto pohybuje vzduchem po silnici nebo vzduch okolo auta (v aero tunelu). Ale na tom co jsem napsal to nic nemění.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Phil

          XXX
          Myslim, že ani na celý auto se to nedá vztáhnout... to už by spíš generovalo vztlak. Zespodu je auto v podstatě rovný, jen u difuzoru se rozšíří (ale obtékaná plocha se tim stejně nijak moc nezvýší). Oproti tomu plocha "vrchní" strany auta je mnohem větší. Prostě křídlo a difuzor jsou dvě věci pracující sice za stejnym účelem, ale na rozdílnejch principech (jak už psal McMatej)

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom

            XXX
            bohužial páni princíp je ten istý - čiže na základe toho istého fyzikálneho zákonu, bohužial vás nepoteším ten základny fyzikálny zákon je len jeden - blbé čo?

            Chlapci neberte to tak vážne - ja sa fakt bavím 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      Spodek auta nemá s křídlem nic společného. Na křídle není ani spliter ani difusor. Společný je jen učel, generovat podtlak nebo vztak, ale pokaždé jiným způsobem. Křídlo obtékáním, jak si popsal, difusor na zadku auta pracuje (vysává vzduch z pod auta) podobně jako proudové čerpadlo (ejektor).

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom

        XXX
        to ja viem že spodok auta nefunguje ako krídlo mne išlo o vysvetlenie základného princípu čo potrebuješ dosiahnuť pod autom - nižší tlak - difúzor na základe zmeny profilu zničuje tlak pod autom - a ak sa ti podarí v difúzore ešte zvýšiť rýchlosť prúdenia - napríklad rýchlymi výfukovými plynmi - pod podlahou auta ešte viac zvýšiš rýchlosť vzduchu a tým aj znížiš tlak alebo?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Phil

          XXX
          Eště mě napadlo, že to, že jdou horké výfukové plyny pod celou podlahou může vytvářet podtlak taky tim, že se za tu dlouhou cestu pod autem ochladěj.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            XXX
            Nikdy nikdo nevytvářel podtlak tím, že by pod auto tlačil vzduch nebo výfukové plyny. Vždycky se jen odsávalo.
            Teoreticky na to abys stejným průřezem protlačil 2 x víc kapaliny potřebuješ 4 x větší tlak. A když se kapalina bude pohybovat 2 x rychleji bude se pohybovat pod 4 x menším tlakem. Takže výsledek 0.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Phil

              XXX
              Já měl teď na mysli to řešení výfuků LotusRenaultu...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          XXX
          Ano, základní principy jsou jasné, snížit tlak pod autem. Ale difusor nevysává vzduch z pod auta proto, že má zvětšující se průřez! Vzduch z difuzoru se vysává okolním rychle proudícím vzduchem. Proto se dávali výfuky k podlaze, aby se vzduch nad difuzorem ještě více zrychlil.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • tom

    XXX
    veľmi veľa - toto sú základné prírodné zákony na základe ktorých to celé funguje - výšia rýchlosť = nižší tlak , nižšia rýchlosť = vyšší tlak , pod autom nižší tlak a nad autom vyšší -tak sa generuje prítlak a naopak je to vytlak
    --takže iba to s tým má spoločné málo alebo veľa? 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zeto

      XXX
      Hm... Jen jestli si nepleteš hydrodynamiku s aerodynamikou.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom

        XXX
        vieš tento princíp funguje pri pohybe kvapalín aj plynov - nedával si asi pozor na fyzike na základke čo? - na základe tohto základného fyzikálneho zákona funguje krídlo.
        Vieš prečo môže lietadlo lietať? opíš je to jednoduché 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • zeto

          XXX
          Řekněme to takto - možná má hydromechanika něco společného s aerodynamikou, ovšem používat hydromechaniku v souvislosti s prouděním vzduchu je nesmysl. A na tom trvám.
          Vysvětlení je jednoduché:
          Hydrodynamika je obor spadající pod hydromechaniku, který se zabývá mechanickými pohybem (prouděním) kapalin.
          Aerodynamika je obor fyziky, speciálně mechaniky, který zkoumá silové působení na těleso, které je obtékáno proudem vzduchu. Aerodynamika má největší význam v letectví, automobilismu a architektuře.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom

            XXX
            a ako funguje to krídlo - lebo ak to vieš tak zistíš, že je to základný hydrodynamický zákon.
            takže ako to funguje?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama