DISKUZE K ČLÁNKU McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Příznivci McLarenu se dočkali - britský tým dnes v Berlíně představil veřejnosti svůj nový monopost MP4-26, který má obsahovat několik velmi zajímavých technických řešení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 111, poslední 08.02.2011 00:38 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

tom

XXX
Tak len pre poriadok plyny z výfukov vstupovali do difuzora väčšinou cez bočné strany difuzora kde bolo vytvorené kvázi rebrovanie. To čo si opisoval ty v tých odkazoch nemá nič spoločne s vyfukmi - ale to som už písal. Ale si zábavný ako si hľadáš rôzne teórie a keby si si raz prečítal článok na ktorý som tí dal odkaz tak by si vedel. Že potrebujú pliny dostať do difuzora. 04

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

McMatej

XXX
Vážně?? V textu pod článkem píšou že: jejím cílem je zdá se zvýšení učinnosti difusoru .... O tom, že díry jsou na to aby se do difusoru dostali výfukové plyny si začal ty.
Tak abychom to nějak uzavřeli. Já od začátku tvrdím, že difusor pracuje jako proudové čerpadlo a že vzduch z difuzoru a z pod auta vysává ryche proudící vzduch okolo auta a nad podlahou. V tomto tvrzení mi utvrzují 1) díry v podlaze (byly dřív než výfuky u podlahy), které slouží k přivedení rychlého vzduchu přímo do difusoru (děkuji za nápovědu), 2) výfuky snižené k podlaze, aby se zrychlily tok vzduchu nad podlahou a nad difusorem, 3) spliter a přední část podlahy, který odděluje vzduch který by mohl proudit pod auto ale směřuje ho po horní ploše podlahy k difusoru (viz např. letošní Toro Ross). Přeji hezký zbytek dne.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

XXX
Ale no tak tieto diery slúžili myslím na lepšie usmernenie vzduchu okolo kolesa - vžiadnom prípade nie na plnenie difúzora vyfúkovými plynmi. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

McMatej

XXX
Tak dokonce už 2009 [odkaz na stránku]

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

McMatej

XXX
Představení McLarenu 2010 a díra v pravém zadním rohu podlahy. [odkaz na stránku] 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

McMatej

XXX
A v čem je rozdíl? Netvrdil jsem že je tam nepouštějí, jen mi bylo divné kudy, když pravidla díry v podlaze nad kluznou deskou zakazují. A ta 5 cm dírka 30 cm od ústí výfuku .... Kolik plynů jde do difusoru, kolik jde nad difusorem?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

McMatej

XXX
A taky mám pocit, že díry mezi podlahou a difusorem byli dříve než výfuky u podlahy.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

XXX
Tak celkom podobné to nieje - a keď to pre teba nieje nič nové prečo si predtým tvrdil, že vyfukové plyny nepúšťaju do difúzora a že tam niesu žiadné otvory? nerozumiem

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

McMatej

XXX
Dobře, ale na mně to působilo dojmem, že mi chcete namluvit, že všechny plyny z výfuku jdou do difusoru. Tou 5 cm dirkou která je 30 cm od ústí výfuku tam jde zanedbatelné procento, podstatná část jde pořád vrchem nad difusor.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

XXX
ďakujem za upresnenie 04

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

McMatej

XXX
To není nic nového. A je mi jasné, že když bude výfuk ústit do difusoru bude to nejlepší. Jde mi o to, že podobně to funguje i když plyny do difusoru nevstupují.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Petr

XXX
Popisoval jsem to v jedné z on-line reportáží. Dostávají to tam dírou v boční straně difuzoru. V pravidlech je možnost využít 5 cm na vnější straně difuzoru. Díry již sice do něj dělat nemohou, ale využít také drobný otvor uprostřed pro startér motoru, což bude běžně využíváno.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

XXX
a naposledy - keď neveríš tomu čo píšem dal som si tu námahu a našiel som ti - že plyny fakt púšťali do difúzora - tam je to najúčinnejšie
[odkaz na stránku]

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

XXX
sám si si odpovedal v jednej reakcii:
Tady v článku [odkaz na stránku] doslova píšou, že "chybí v difuzoru drobné boční otvory pro vstup horkého vzduchu z výfuků do vnitřní zóny difuzoru". Tak co, funguje to i bez nich? Odsávají rychle proudící plyny nad difusorem vzduch z difuzoru? Hezký den.

Tie otvory tam boli aby tie plyny dostali do difúzora - tento rok su však zakázane - všetci však chystajú rozne spôsoby ako toto pravidlo obísť .
Jeden spôsob používa Renault - v druhom alebo treťom dni testou použil aj Red Bull nejaké riešenie ako dostávajú plyny do difúzora ale ešte nikto to zatial nikde neopisoval. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

huomi

XXX
Ty jo, pánové, kam až jste se dostali?? Difuzor přeci není žádná trubka.. A už v něm vůbec neplatí Bernoulliho rovnice. Ta přeci platí pro ustálený stav a ten v difuzoru přeci není. V difuzoru je ještě menší tlak než pod autem a to proto, že proudící tekutina se snaží co nejrychleji vyplnit jeho celý objem.. tím klesne tlak, než se proudění znovu ustálí..

A k tomu utěsnění podlahy.. To by jim moc nepomohlo.. jelikož, čím víc proteče tekutiny difuzorem, tím líp funguje. Ale na tohle se mi tu líbil názor že ochlazující se horké plyny zmenšují svůj objem a tím vedou opět k menšímu tlaku pod autem nebo v difuzoru.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000156

uzivatel000156

XXX
Riešenie bočníc znamená tiež zväčšenie čelného prierezu a zväčšenie omočeného povrchu. Uvidíme, či to pozitíva prekonajú.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000156

uzivatel000156

XXX
A to je k čomu dobré?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

XXX
Žádný tým neukázal veškerý potenciál, takže na časy vůbec nekoukat, tentokrát šlo o to vyzkoušet zda vše na novém autě vůbec funguje a o pneu. V dalších testech teprve uvidím jak týmy začnou nasazovat různé vychytávky. Lotus Renault udělal vyjímku, že to ukázal při prvních testech asi jen proto, aby měl dostatek času nebo prostě vůbec jinou konfiguraci výfuků nemají.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

McMatej

XXX
Ano. Já jsem tím "utěsňováním" myslel, že bude bránít vstupu okolního vzduchu pod auto.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000156

uzivatel000156

XXX
Ešte tomuto nerozumiem:

Řešení Renaultu má výhodu v tom, že současně i "utěsňuje" mezeru mezi podlahou a silnicí a tím brání vstupu vzduchu pod podlahu a tím snižování podtlaku.

Vzduch bude prúdiť opačne - od podlahy k bočniciam, lebo pod nimi bude menší tlak.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama