DISKUZE K ČLÁNKU McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Příznivci McLarenu se dočkali - britský tým dnes v Berlíně představil veřejnosti svůj nový monopost MP4-26, který má obsahovat několik velmi zajímavých technických řešení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 111, poslední 08.02.2011 00:38 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • kovy

    XXX
    zajimave reseny nos libi se mi to zdvojeni 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Jen jestli to je taková výhra ty výfuky, podle mě je s tím zatím spojeno více nevýhod než výhod.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Panek

      XXX
      McL to nepotřebuje. Jednoduchým difusorem při tomto řešení teče dostatek vzduchu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom

        XXX
        toto riešenie neposiela vzduch predsa do difúzora - totoje pre viac vzduchu na spodnú plochu krídla, kde je prítlačna plocha.
        aby to ovplivnilo účinnosť difúzora musel by vzduch tiesť cez neho. Preto je u renaultu vyústenie výfukov v predu, aby horúci a rýchly prúd vzduchu dostali do difúzora, lebo tento rok sú otvory v podlahe zakázané. 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          XXX
          Když on ten "difusor" odsává vzduch z pod auta proto, že vzadu okolo něj proudí rychlejší vzduch a tím vzniká v difusoru nižší tlak. Funfuje to podobně jako proudové čerpadlo (ejektor). Proto se loni dávali výfuky níž k podlaze, aby urychlili vzduch proudící nad difusorem.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      Jaké můžou mít výfuky do boku nevýhody? Tepelně zatěžují karoserii buď vzadu nebo na bocích, tak to vyjde nastejno. Izolace výfuku uvnitř auta nemůže být až takový problém a nějakými izolačními materiály NASA. A výhody jsou jasné, 1) proud výfukových plynů strhává vzduch pod podlahou a vysává ho ven z pod auta, podobně jako vzadu vysává vzduch z difuzoru a 2) utěsňuje mezeru mezi podlahou a vozovkou před vnikáním vzduchu pod auto. Já v tom vydím velký potenciál.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        XXX
        Vzhledem k tomu, ze je vyfukove potrubi problizne o metr delsi, nese to s sebou podstatne vetsi teplotni problemy (v bocnicich pribudou navic komponenty KERSu), s tepelnou izolaci podel celeho auta to taky neni tak ruzove - jake s tim mely problemy tymy loni - a to vyfukovaly horke plyny dozadu. Kroutily se jim difuzory, poskozovalo zaveseni, a to jiz tehdy meli top izolacni materialy.

        Dalsi vazny problem je s rezonancnimi vlnami v dlouhem vyfukovem potrubi, coz naznacoval Rob White, ktery ma na starosti motory u Renaultu.

        A jake to prinese vyhody? Pro pritlak je to bezpochyby vykonnejsi, ale o kolik bude auto s takovym resenim na kolo rychlejsi, nez ta, co budou vyfukovat nizko vzadu? O jednu desetinu, max dve? A neprinese tak dlouhe vyfukove potrubi o neco nizsi vykon motoru ve vysokych otackach? Proste vzhledem k prinosum osobne vidim vice problemu. (Ale treba to je jen tim, zatim nemam dostatek podrobnejsich informaci o tom reseni Renaultu).

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          XXX
          Tak už teď byl Kubica rychlejší o 0,2 s a to jsou teprve na začátku. Výfukové potrubí není jediná součástka která ovlivňuje výkon v závislosti na otáčkách. Nehledě k tomu, že laděná je i ta část než se spojí trubky od 4 válců dohromady v jednu a ta zůstala stejná. Mně se to líbí moc a věřím, že to má budocnost.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    No tak po lotus renault druhé největší překvapení, fakt zajímavé ty bočnice. Uvidíme jak to pofrčí, jestli jo tak mají asi vystaráno, protože tohle těžko někdo okopíruje během pár měsíců... Jediné co je jasné, že řešení výfuků z lotus renault na mcl nedostanou. 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    XXX
    Nos je pekne nizko oproti konkurencnym autam.

    dodo

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    XXX
    Velice vtipný způsob prezentace 04 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama