DISKUZE K ČLÁNKU McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Příznivci McLarenu se dočkali - britský tým dnes v Berlíně představil veřejnosti svůj nový monopost MP4-26, který má obsahovat několik velmi zajímavých technických řešení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 111, poslední 08.02.2011 00:38 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • zeto

              XXX
              Nejsem fyzik a ze školy už jsem 20 let. A popravdě si nepamatuji, že by byl nějaký "základní hydrodynamický zákon". Matně si v souvyslosti s tekutinami vybavuji zákon zachování hmotnosti a zachování energie. Na jakém principu funguje křídlo letadla si najde každý moula na netu (třeba tady: [odkaz na stránku] ale nikde u toho stoprocentně nenajde zmínku o hydrodynamice.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Phil

            XXX
            To jsi vytáh z wikipedie, ne? Myslim, že je to ale dost nepřesný... Všechno je to prostě mechanika tekutin a jedinej rozdíl je v tom, že kapaliny jsou "nestlačitelný" a plyny ano. Principy jsou ale stejný.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • zeto

              XXX
              Ano, souhlasím s tím, že plyn se chová jako tekutina. Nicméně chování plynů má svůj vlastní obor a to je aerodynamika.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • tom

    XXX
    pozor dífuzor funguje presne naopak ako si to ty opísal - v difúzore musí vzduch prúdiť rýchlejšie ako v nad ním - a tie plyny púšťali cez difúzor aby zrýchlili prúdenie plynov cez difúzor - základne zákony hydrodinamiky 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Ideálnym tvarom auta je krídlo lietadla. Pretože nepotrebujeme auto ťahať nahor, ale tlačiť dolu, musí byť tvar naopak, ako u lietadla (lietadlo by malo podvozok hore a kabínu dolu). Prítlak sa dá zlepšiť zrýchlením prúdenia vzduchu, alebo iného plynu pod autom. Doteraz sa to dialo odsávaním vzadu pomocou výfukových plynov. Renault má ale výfuk vpredu. Zrýchlenie prúdenia by sa mohlo diať fúkaním výfukových plynov pod auto, ale vyústenie výfukov tomu nenasvedčuje.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      Vždyť je skoro jedno kterým směrem budeš odsávat. Každé řešení bude mít své výhody i nevýhody. Řešení Renaultu má výhodu v tom, že nejen odsává vzduch z pod podlahy, ale současně i "utěsňuje" mezeru mezi podlahou a silnicí a tím brání vstupu vzduchu pod podlahu a tím snižování podtlaku.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000156

        uzivatel000156

        XXX
        Možeš to podrobne popísať? Ešte so to nevidel u žiadneho lietadla. Obávam sa, že by nestačili výfukové plyny všetkých formulí dohromady.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          XXX
          U letadla to ani neuvidíš, spodek auta není křídlo. Už jsem to popisoval několikrát níže. Výfuk je nasměrován trochu šikmo dolů a dozadu (od podélné osy auta je odkloněn o cca 70 stupňů). A rychle proudící plyny z výfuku s sebou strhávají okolní vzduch a tím ho odsávají z pod auta.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000156

            uzivatel000156

            XXX
            Ešte tomuto nerozumiem:

            Řešení Renaultu má výhodu v tom, že současně i "utěsňuje" mezeru mezi podlahou a silnicí a tím brání vstupu vzduchu pod podlahu a tím snižování podtlaku.

            Vzduch bude prúdiť opačne - od podlahy k bočniciam, lebo pod nimi bude menší tlak.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • XXX
    Jsem slyšel, že prý tomu museli na prezentaci zase skládat a lepit, protože se jim to při přesunu rozsypalo... 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • schumidva

    XXX
    Pár fotek navíc
    [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • XXX
    zepředu to vypadá jako auto technických služeb k odklízení sněhu a doufám, že to bude i stejně rychlé 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Určitě si zaslouží 01 za odvahu, každopádně také si myslím, že to tvarování nebude nějaké převratné a že to muselo napadnout hodně týmů.
    Fanouškové mcl mě sice ukamenují, ale pohled zepředu je opravdu hnusný, každopádně na to to nejezdí.
    Asi by se jim také hodilo pokud by nebyl ten loňský zákaz zrcátek na bočnicích.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • g0dlike

    g0dlike

    XXX
    McLaren nezklamal...hezký, moc hezký
    Jen si ohledně těch bočnic říkám, že tohle je věc, která musela napadnout spoustu dalších týmů (RB,Ferrari,Mecedes)...No uvidíme...každopádně 01 za inovace

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lahva

    Lahva

    XXX
    Docela vodvaz! Těšíme se do Jerezu 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kjlflfhjl

    XXX
    Ako to fuguje s výfukmi vpredu? Logické je odsávať vzduch spod auta vzadu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMAtej

      XXX
      Funguje to stejně jako vzadu, rychle proudící plyny z výfukového potrubí s sebou strhávají okolní vzduch. Možná je to logické vzadu, ale lepší je odsávat vzduch z pod auta všude kudy to jde.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama