Změny na Ferrari F10 v Kanadě

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 6. července 2010, 17:00 Google+

Dnes se podíváme na zoubek monopostu Ferrari F10 a na změny, které se na něm proběhly v Kanadě. Krom toho budeme hledat možné příčiny problému Scuderie - nízké maximální rychlosti na rovinkách. Přitom motor, který vůz pohání, nepatří rozhodně k nejslabším, vůz byl navíc vybaven F-kanálem.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 07.07. 15:56) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Kanada – změny po Turecku

Kanada_bok

1. Větší brzdové kanálky
2. Nové zadní křídlo pro nižší úroveň přítlaku
3. Žebrování pouze po levé straně bočnic (v Istanbulu po obou)
4. Upravené přední křídlo

Jako většina soupeřů i Scuderia dovezla do Montrealu nová křídla, která generují menší přítlak, zvětšené brzdové kanálky a tlustší brzdové kotouče, protože okruh Gilla Villeneuva je k brzdám nejnáročnější ze všech v letošním kalendáři.

Tým krom toho do Kanady nepřivezl nic nového. V Americe se potýkal s příliš vysokým opotřebením super-měkké směsi pneumatik Bridgestone.

Přední brzdy

brzdy

Na okruhu v Montrealu nasadilo Ferrari větší brzdové kanálky, aby se lépe vypořádalo s vysokými nároky na brzdy. Samotný brzdový kanálek je směrován dolů, aby se do něj dostalo více rychle proudícího vzduchu z toku pod křídlem.

Přední křídlo

V Montrealu se objevilo přední křídlo s pouze drobnou úpravou. Na vnitřní straně horní klapky se objevila vertikální ploutvička pro usměrnění toku vzduchu.

Predni_kridlo

Zadní křídlo

Zadni_kridlo

 

Problém maximální rychlosti

Tým přijel do Kanady na rozdíl od Red Bullu s F-kanálem, aby mohl na dlouhých rovinkách dosahovat vyšších maximálních rychlostí. Přesto za svými hlavními rivaly zaostávali nejen v časech na kolo, ale i v maximálních rychlostech.

Alonsovi naměřili až 10. nejvyšší rychlost – o 7,3 km/hod pomalejší než rychlost, kterou dosáhl Vitalij Petrov s Renaultem R30 bez F-kanálu. Massa byl dokonce až patnáctý! Tyto rozdíly přitom nebyly způsobeny motory – Sebastian Buemi byl druhým nejrychlejším, Alguersuari čtvrtým, Liuzzi osmým a De la Rosa devátým – všichni čtyři přitom jezdí rovněž s motory Ferrari za zády.

Motor Ferrari je velmi silný, systém F-kanálu také pomáhá k dosažení vyšších rychlostí – čím to, že zde italská stáj tolik ztrácela?

Odpověď pravděpodobně spočívá v předimenzovaném chlazení monopostu F10 a větší čelní struktuře, které je potřebo k chlazení motoru Ferrari – což zvyšuje nežádoucí odpor vzduchu.

Další příčinou by mohl být slabší vývojový Scuderie v oblasti předního křídla – od představení vozu představila teprve jeho čtvrtou verzi (navíc stále hodně podobnou loňské). Srovnejte si to například s Renaultem, který v Kanadě nasadil již sedmou verzi předního křídla. Motor francouzů je přitom dle Red Bullu mnohem slabší než agregát Ferrari.

 

Vytisknout

Diskuze: Změny na Ferrari F10 v Kanadě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 07.07.2010 15:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton: Jsem čím dál tím lepší - anotační foto

Hamilton: Jsem čím dál tím lepší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud