Ferrari F10 - vývoj vozu od Barcelony po Istanbul

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 17. června 2010, 20:00 Google+

Po včerejším článku, kdy jsme si představili změny, k nimž došlo na monopostu Ferrari F10 v Číně, se dnes posuneme k dalším třem závodům. S čím novým přicestovala Scuderia do Barcelony, Monaka a do Turecka?

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 21.06. 17:24) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Změny v Barceloně

F10_Barcelona

1. Kompletní systém F-kanálu, nasazen i během závodu
2. Přepracovaná zadní část vozu
3. Nová specifikace motoru
4. Přesun uchycení zpětných zrcátek z bočnicových panelů na kokpit
5. Štěrbina v zadním křídle (vyústění F-kanálu)

Mnoho týmu učinilo během prvního evropského závodu větší úpravy na svých monopostech. Ferrari si však pospíšilo a více novinek představilo již v Číně.  Do Španělska přivezl vylepšenou verzi svého systému pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle a poprvé s ním i závodil, také přepracovanou zadní část a nový motor, který měl vyřešené problémy s pneumatickým systémem zdvihu ventilů a únikem vzduchu. Zajímavé je, že problém se neobjevil u Toro Rosso, které volilo konzervativnější přístup při využívání agregátů. Změnu inženýři v Maranellu ovšem nevyužili pouze k odstranění problému, ale i ke zvýšení výkonu (údajně až o 12 koní).

rw_slot
Úzká štěrbina v zadním křídle, kterou proudí vzduch z F-kanálu při jeho aktivaci

Úpravy na zádi monopostu

zadek_barca

Byla kompletně přepracována horní část vozu, boční otvory v zadní části krytu motoru se přesunuly k podlaze, změnila velikost zadního centrálního otvoru a také kapotáž v oblasti převodovky. Změny si vyžádalo vedení vzduchu uvnitř vozu kvůli nasazení F-kanálu. Došlo tak k celkovému zúžení horní strany auta a snížení aerodynamického odporu.

Změny v Monaku

F10_Monako

1. Přední křídlo
2. Znovu se objevilo žebrování v bočnicích
3. Nový spoiler na konci žraločí ploutve
4. Zadní část ve starší (čínské) konfiguraci
5. F-kanál nepoužit

Ferrari přivezlo nové věci i do Monaka, kde na náročném městském okruhu podávalo velmi dobré výkony. F-kanál tentokrát nechali v továrně, jeho nasazení v klikatém Monaku nemá velký smysl, proto se tým vrátil ke starší konfiguraci zadní části vozu.

Přední křídlo

fw_monaco

V Monaku týmy obvykle přidávají další klapky kvůli vyšším požadavkům na přítlak, Ferrari však zmenšilo jejich vnitřní část zřejmě proto, aby více vzduchu proudilo dozadu k difuzoru.

Zadní křídlo

rw_monaco_1

rw_monaco2

Ferrari přivezlo žraločí ploutev bez F-kanálu, ovšem s drobným spoilerem na jejím zakončení před zadním křídlem kvůli zvýšení přítlaku. Zadní část je podobná tomu, s čím jezdila Scuderia v Číně.

r_monaco_2

Změny v Turecku

f10_turecko

1. Návrat k přednímu křídlu z Barcelony
2. Návrat F-kanálu, nově ovládán kolenem místo zápěstí (podobně jako u McLarenu)
3. Staronová (barcelonská) zadní část vozu
4. Zrušení spoileru na konci žraločí ploutve
5. Úpravy difuzoru

f10_turecko_rw

Na voze F10 se objevili další úpravy před velkou obměnou, která má nastat ve Valencii.
Po úpravách mezipatra difuzoru v Číně Ferrari tentokrát přepracoval spodní centrální část. Kvůli jejímu prodloužení se změnil i otvor ve tvaru V pro startér motoru  - změnil se v obyčejný kruhový průřez.

f10_turecko_difuzor

Vytisknout

Diskuze: Ferrari F10 - vývoj vozu od Barcelony po Istanbul

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 21.06.2010 17:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Kubica si zkusí další rallye, poměří síly s Kopeckým

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  6. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud