Ferrari F10 - vývoj vozu od Barcelony po Istanbul

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 17. června 2010, 20:00 Google+

Po včerejším článku, kdy jsme si představili změny, k nimž došlo na monopostu Ferrari F10 v Číně, se dnes posuneme k dalším třem závodům. S čím novým přicestovala Scuderia do Barcelony, Monaka a do Turecka?

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 21.06. 17:24) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Změny v Barceloně

F10_Barcelona

1. Kompletní systém F-kanálu, nasazen i během závodu
2. Přepracovaná zadní část vozu
3. Nová specifikace motoru
4. Přesun uchycení zpětných zrcátek z bočnicových panelů na kokpit
5. Štěrbina v zadním křídle (vyústění F-kanálu)

Mnoho týmu učinilo během prvního evropského závodu větší úpravy na svých monopostech. Ferrari si však pospíšilo a více novinek představilo již v Číně.  Do Španělska přivezl vylepšenou verzi svého systému pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle a poprvé s ním i závodil, také přepracovanou zadní část a nový motor, který měl vyřešené problémy s pneumatickým systémem zdvihu ventilů a únikem vzduchu. Zajímavé je, že problém se neobjevil u Toro Rosso, které volilo konzervativnější přístup při využívání agregátů. Změnu inženýři v Maranellu ovšem nevyužili pouze k odstranění problému, ale i ke zvýšení výkonu (údajně až o 12 koní).

rw_slot
Úzká štěrbina v zadním křídle, kterou proudí vzduch z F-kanálu při jeho aktivaci

Úpravy na zádi monopostu

zadek_barca

Byla kompletně přepracována horní část vozu, boční otvory v zadní části krytu motoru se přesunuly k podlaze, změnila velikost zadního centrálního otvoru a také kapotáž v oblasti převodovky. Změny si vyžádalo vedení vzduchu uvnitř vozu kvůli nasazení F-kanálu. Došlo tak k celkovému zúžení horní strany auta a snížení aerodynamického odporu.

Změny v Monaku

F10_Monako

1. Přední křídlo
2. Znovu se objevilo žebrování v bočnicích
3. Nový spoiler na konci žraločí ploutve
4. Zadní část ve starší (čínské) konfiguraci
5. F-kanál nepoužit

Ferrari přivezlo nové věci i do Monaka, kde na náročném městském okruhu podávalo velmi dobré výkony. F-kanál tentokrát nechali v továrně, jeho nasazení v klikatém Monaku nemá velký smysl, proto se tým vrátil ke starší konfiguraci zadní části vozu.

Přední křídlo

fw_monaco

V Monaku týmy obvykle přidávají další klapky kvůli vyšším požadavkům na přítlak, Ferrari však zmenšilo jejich vnitřní část zřejmě proto, aby více vzduchu proudilo dozadu k difuzoru.

Zadní křídlo

rw_monaco_1

rw_monaco2

Ferrari přivezlo žraločí ploutev bez F-kanálu, ovšem s drobným spoilerem na jejím zakončení před zadním křídlem kvůli zvýšení přítlaku. Zadní část je podobná tomu, s čím jezdila Scuderia v Číně.

r_monaco_2

Změny v Turecku

f10_turecko

1. Návrat k přednímu křídlu z Barcelony
2. Návrat F-kanálu, nově ovládán kolenem místo zápěstí (podobně jako u McLarenu)
3. Staronová (barcelonská) zadní část vozu
4. Zrušení spoileru na konci žraločí ploutve
5. Úpravy difuzoru

f10_turecko_rw

Na voze F10 se objevili další úpravy před velkou obměnou, která má nastat ve Valencii.
Po úpravách mezipatra difuzoru v Číně Ferrari tentokrát přepracoval spodní centrální část. Kvůli jejímu prodloužení se změnil i otvor ve tvaru V pro startér motoru  - změnil se v obyčejný kruhový průřez.

f10_turecko_difuzor

Vytisknout

Diskuze: Ferrari F10 - vývoj vozu od Barcelony po Istanbul

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 21.06.2010 17:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Kubica si zkusí další rallye, poměří síly s Kopeckým

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud