Monacké proměny zadních spoilerů

Petr Hlawiczka, 30. května 2009, 17:00 Google+

Protože závod v Monaku patří k nejpomalejším v celém seriálu Formule 1, týmy zde často představují pozměněné díly, které by jim pomohly na křivolakém okruhu přítlak. Podíváme se, jak zde McLaren, Red Bull a Force India upravily zadní části svých vozů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Stříbrní zde představili úplně nové zadní přítlačné křídlo s velkým výřezem uprostřed přední části hlavního  (spodního) křídla. Tento otvor, který je podstatně větší a má dokonalejší tvar než tomu bylo u předchozí verze spoileru, ale McLaren jeho vyústění řeší jinak než konkurence - vzduch z něj nesměřuje přímo ven, protože ze zadu není otvor stejný - je uvnitř křídla v podstatě horizontálně roztažen a na výšku zúžen. Vzduch tak vychází úzkou širokou štěrbinou, čímž křídlo generuje mnohem větší přítlak. Více informací o řešení McLarenu: zde.



Toro Rosso a Red Bull jej použilo na horní klapce. Tuto úpravu (krom nového dvoupatrového difuzoru či nové karbonové převodovky) Red Bull představil ale již v Barceloně, zachoval ji nicméně i pro Monte Carlo. Proč týmy sáhli používají tyto otvory na svých křídlech? Zvyšují totiž přítlak, klíčovou věc pro zdejší pomalý městský okruh.



Od dvou výše uvedených týmů se zcela liší úprava Force India, která byla také představena již v Barceloně. Využívá možnosti  dané pravidly umístit uprostřed zadní části více než dvě uzavřené části. Indická stáj se zde rozhodla přidat malé křidélko nad ostatní díly. A v původní části je vyříznut malý otvor, podobně jako u McLarenu.

Vytisknout

Diskuze: Monacké proměny zadních spoilerů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Španělska (Barcelona)

Budou nakonec v roce 2010 rozpočtové stropy?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud