Monacké proměny zadních spoilerů

Petr Hlawiczka, 30. května 2009, 17:00 Google+

Protože závod v Monaku patří k nejpomalejším v celém seriálu Formule 1, týmy zde často představují pozměněné díly, které by jim pomohly na křivolakém okruhu přítlak. Podíváme se, jak zde McLaren, Red Bull a Force India upravily zadní části svých vozů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Stříbrní zde představili úplně nové zadní přítlačné křídlo s velkým výřezem uprostřed přední části hlavního  (spodního) křídla. Tento otvor, který je podstatně větší a má dokonalejší tvar než tomu bylo u předchozí verze spoileru, ale McLaren jeho vyústění řeší jinak než konkurence - vzduch z něj nesměřuje přímo ven, protože ze zadu není otvor stejný - je uvnitř křídla v podstatě horizontálně roztažen a na výšku zúžen. Vzduch tak vychází úzkou širokou štěrbinou, čímž křídlo generuje mnohem větší přítlak. Více informací o řešení McLarenu: zde.



Toro Rosso a Red Bull jej použilo na horní klapce. Tuto úpravu (krom nového dvoupatrového difuzoru či nové karbonové převodovky) Red Bull představil ale již v Barceloně, zachoval ji nicméně i pro Monte Carlo. Proč týmy sáhli používají tyto otvory na svých křídlech? Zvyšují totiž přítlak, klíčovou věc pro zdejší pomalý městský okruh.



Od dvou výše uvedených týmů se zcela liší úprava Force India, která byla také představena již v Barceloně. Využívá možnosti  dané pravidly umístit uprostřed zadní části více než dvě uzavřené části. Indická stáj se zde rozhodla přidat malé křidélko nad ostatní díly. A v původní části je vyříznut malý otvor, podobně jako u McLarenu.

Vytisknout

Diskuze: Monacké proměny zadních spoilerů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Španělska (Barcelona)

Budou nakonec v roce 2010 rozpočtové stropy?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud