McLaren ukázal KERS

x-o, 27. dubna 2009, 23:00 Google+

McLaren-Mercedes ohledně svého systému pro rekuperaci kinetické energie hýří sebevědomím a během víkendu v Bahrajnu veřejnosti jako první odhalil jeho vzhled a umístění ve voze.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kovalainen, Heikki

Kovalainen, Heikki | foto: McLaren

Sdílejte článek

Vývoj systému probíhal v sídle Mercedes HPE (High Peformance Engines) v Brixworthu a podle slov víceprezidenta Mercedesu Norberta Hauga spolknul přibližně 60 milionů eur. McLaren zvolil klasickou elektronickou verzi, kdy nabíjení a vybíjení probíhá přes elektromotor, jako úložiště energie slouží soustava baterií a celý proces ovládá samostatná řídící jednotka.
Kompletní KERS má jen 25 kg, což by mělo být nejméně ze všech týmů, verze soupeřů jsou až o 10 kg težší. Navíc se McLaren chlubí tím, že jako jediný využívá systém na maximální výkon 82 koní.
Vzhledem k vysokým investicím a pokročilému stupni vývoje by Mercedes pravděpodobně rád dodával svou verzi ostatním týmům v případě schválení jednotného KERSu pro rok 2010.


1. Elektromotor (MGU – Motor/Generator Unit)
2. Řídící jednotka (KCU – KERS Control Unit)
3. Baterie

Celé úložiště energie se skládá z 86 článků svařených laserem. Baterie dodává firma A123 Systems a jedná se o LiFePo články (lithium-železo-fosfát). Ve srovnání s LiPo (lithium-polymer), které používají ostatní týmy, nabízí nižší energetickou hustotu, takže pro uložení stejného množství energie potřebují větší objem, ale jejich nabíjení je mnohem rychlejší, mají vyšší životnost a nehrozí u nich nebezpečí exploze při nárazu nebo provozu v extrémních podmínkách.
U McLarenu by tedy neměla hrozit podobná situace, jaká nastala u Kimiho Räikkönena v Malajsii. V jeho voze došlo ke zkratu, následnému přehřátí baterií a spuštění hasícího systému.



Na obrázku vidíme uložení elektromotoru u spodní části motoru, baterie jsou na dně levé bočnice (při pohledu zepředu), řídící jednotka naopak v bočnici pravé.
Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: McLaren ukázal KERS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brawn GP

Brawn měl v kvalifikaci omezený výkon

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud