McLaren ukázal KERS

x-o, 27. dubna 2009, 23:00 Google+

McLaren-Mercedes ohledně svého systému pro rekuperaci kinetické energie hýří sebevědomím a během víkendu v Bahrajnu veřejnosti jako první odhalil jeho vzhled a umístění ve voze.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kovalainen, Heikki

Kovalainen, Heikki | foto: McLaren

Sdílejte článek

Vývoj systému probíhal v sídle Mercedes HPE (High Peformance Engines) v Brixworthu a podle slov víceprezidenta Mercedesu Norberta Hauga spolknul přibližně 60 milionů eur. McLaren zvolil klasickou elektronickou verzi, kdy nabíjení a vybíjení probíhá přes elektromotor, jako úložiště energie slouží soustava baterií a celý proces ovládá samostatná řídící jednotka.
Kompletní KERS má jen 25 kg, což by mělo být nejméně ze všech týmů, verze soupeřů jsou až o 10 kg težší. Navíc se McLaren chlubí tím, že jako jediný využívá systém na maximální výkon 82 koní.
Vzhledem k vysokým investicím a pokročilému stupni vývoje by Mercedes pravděpodobně rád dodával svou verzi ostatním týmům v případě schválení jednotného KERSu pro rok 2010.


1. Elektromotor (MGU – Motor/Generator Unit)
2. Řídící jednotka (KCU – KERS Control Unit)
3. Baterie

Celé úložiště energie se skládá z 86 článků svařených laserem. Baterie dodává firma A123 Systems a jedná se o LiFePo články (lithium-železo-fosfát). Ve srovnání s LiPo (lithium-polymer), které používají ostatní týmy, nabízí nižší energetickou hustotu, takže pro uložení stejného množství energie potřebují větší objem, ale jejich nabíjení je mnohem rychlejší, mají vyšší životnost a nehrozí u nich nebezpečí exploze při nárazu nebo provozu v extrémních podmínkách.
U McLarenu by tedy neměla hrozit podobná situace, jaká nastala u Kimiho Räikkönena v Malajsii. V jeho voze došlo ke zkratu, následnému přehřátí baterií a spuštění hasícího systému.



Na obrázku vidíme uložení elektromotoru u spodní části motoru, baterie jsou na dně levé bočnice (při pohledu zepředu), řídící jednotka naopak v bočnici pravé.
Google+ Vytisknout

Diskuze: McLaren ukázal KERS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamiltons v Monaku

Mercedesy odpoledne v přístavu dominují, Ferrari zaostává o parník. Překvapil nováček Albon

Lewis Hamilton s Mercedesem W10

Hamilton na úvod v Monaku před Verstappenem, Ferrari ztrátu snížilo, Haasy viděly černou vlajku

Sebastian Vettel během testování v Bahrajnu

Ferrari do Monaka přivezlo další vylepšení. "Zasloužíme si dobrý výsledek," tvrdí Vettel

McLaren během sezónních testů v Barceloně

"Auto reaguje na změny, vylepšení na rozdíl od loňska fungují," pochvaluje si McLaren

Pierre Gasly s Red Bullem RB15 v Číně

Honda teď může směle cílit na Mercedes, domnívá se pilot Red Bullu

Lauda, Niki

SPECIAL: Roky s Nikim Laudou

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brawn GP

Brawn měl v kvalifikaci omezený výkon

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Monstra" - Marko v Monaku očekává 6. double Mercedesu, Briatore si rýpl do Ferrari

  2. Svět F1 zasáhla smutná zpráva, zemřel Niki Lauda

  3. SPECIAL: Roky s Nikim Laudou

  4. Hamilton na úvod v Monaku před Verstappenem, Ferrari ztrátu snížilo, Haasy viděly černou vlajku

  5. Mercedesy odpoledne v přístavu dominují, Ferrari zaostává o parník. Překvapil nováček Albon

  6. Ferrari do Monaka přivezlo další vylepšení. "Zasloužíme si dobrý výsledek," tvrdí Vettel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud