McLaren ukázal KERS

x-o, 27. dubna 2009, 23:00 Google+

McLaren-Mercedes ohledně svého systému pro rekuperaci kinetické energie hýří sebevědomím a během víkendu v Bahrajnu veřejnosti jako první odhalil jeho vzhled a umístění ve voze.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kovalainen, Heikki

Kovalainen, Heikki | foto: McLaren

Sdílejte článek

Vývoj systému probíhal v sídle Mercedes HPE (High Peformance Engines) v Brixworthu a podle slov víceprezidenta Mercedesu Norberta Hauga spolknul přibližně 60 milionů eur. McLaren zvolil klasickou elektronickou verzi, kdy nabíjení a vybíjení probíhá přes elektromotor, jako úložiště energie slouží soustava baterií a celý proces ovládá samostatná řídící jednotka.
Kompletní KERS má jen 25 kg, což by mělo být nejméně ze všech týmů, verze soupeřů jsou až o 10 kg težší. Navíc se McLaren chlubí tím, že jako jediný využívá systém na maximální výkon 82 koní.
Vzhledem k vysokým investicím a pokročilému stupni vývoje by Mercedes pravděpodobně rád dodával svou verzi ostatním týmům v případě schválení jednotného KERSu pro rok 2010.


1. Elektromotor (MGU – Motor/Generator Unit)
2. Řídící jednotka (KCU – KERS Control Unit)
3. Baterie

Celé úložiště energie se skládá z 86 článků svařených laserem. Baterie dodává firma A123 Systems a jedná se o LiFePo články (lithium-železo-fosfát). Ve srovnání s LiPo (lithium-polymer), které používají ostatní týmy, nabízí nižší energetickou hustotu, takže pro uložení stejného množství energie potřebují větší objem, ale jejich nabíjení je mnohem rychlejší, mají vyšší životnost a nehrozí u nich nebezpečí exploze při nárazu nebo provozu v extrémních podmínkách.
U McLarenu by tedy neměla hrozit podobná situace, jaká nastala u Kimiho Räikkönena v Malajsii. V jeho voze došlo ke zkratu, následnému přehřátí baterií a spuštění hasícího systému.



Na obrázku vidíme uložení elektromotoru u spodní části motoru, baterie jsou na dně levé bočnice (při pohledu zepředu), řídící jednotka naopak v bočnici pravé.
Vytisknout

Diskuze: McLaren ukázal KERS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brawn GP

Brawn měl v kvalifikaci omezený výkon

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud