Tajemství unikátního zavěšení Red Bullu RB5

Petr Hlawiczka, 22. dubna 2009, 21:20 Google+

Adrian Newey v rozhovoru včera prohlásil, že nový difuzor se na jejich monopostu neobjeví před závodem v Monaku. Proč je to u Red Bullu tak obtížné a v čem spočívá jedinečnost jejich zavěšení?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Zadní zavěšení
Díky monopostu RB5 se po 20 letech v F1 opět objevilo zavěšení na principu tažné tyče (pull-rod). Protože se difuzor letos posunul kvůli novým předpisům více dozadu, rozvržení tažné tyče (2) - kde vahadla zavěšení jsou tažena spíše než tlačená pístní tyčí - usnadňuje proudění vzduchu ve srovnání s klasickým řešením tlačené pístní tyče (na obrázku v kroužku).

Zavěšení založené na tažené tyči je lehčí a spolu s převodovkou, která je nyní o 15 cm níže, pomáhá snížit těžiště vozu a tak i zlepšit ovladatelnost. Horní závěs je z jednoho kusu a je umístěn poměrně vysoko v zadní části vozu (1), vytváří navíc jakési křidélko, jež spolupracuje se spodní částí zadního křídla.

Zajímavé je zde rovněž směrování výfuků (3) k zádi vozu, které končí těsně před předním ramenem závěsu, a konstrukce zadního křídla, které postrádá střední pilíř - je přichyceno k vozu pouze bočnicemi, jež jsou připevněny přímo k difuzoru. Jeho výměna tedy u Red Bullu nebude zdaleka tak jednoduchá jako u ostatních týmů - bude zde třeba předělat unikátní řešení zavěšení a možná i mírně upravit umístění převodovky a ostatní částí vozu.



Přední zavěšení
RB5 je vozem, jenž oplývá mnohými inovacemi a ne jinak tomu je i v oblasti předního zavěšení s pístní tyčí (push-rod). Jejich nos ve tvaru U je hodně zalomený a poměrně vysoko, takže přední závěsy sdílejí téměř stejný otvor v šasi, od sebe je dělí poměrně malá vzdálenost (viz červená šipka na dolním obrázku). Takové řešení je přínosné v tom, že umožňuje proudit pod šasi velkému objemu vzduchu, čímž "krmí" zadní difuzor, který díky tomu generuje větší přítlak.

 

Vytisknout

Diskuze: Tajemství unikátního zavěšení Red Bullu RB5

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mateschitz - Vettel

Mateschitz si Vettela postráži

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  6. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud