Tajemství unikátního zavěšení Red Bullu RB5

Petr Hlawiczka, 22. dubna 2009, 21:20 Google+

Adrian Newey v rozhovoru včera prohlásil, že nový difuzor se na jejich monopostu neobjeví před závodem v Monaku. Proč je to u Red Bullu tak obtížné a v čem spočívá jedinečnost jejich zavěšení?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Zadní zavěšení
Díky monopostu RB5 se po 20 letech v F1 opět objevilo zavěšení na principu tažné tyče (pull-rod). Protože se difuzor letos posunul kvůli novým předpisům více dozadu, rozvržení tažné tyče (2) - kde vahadla zavěšení jsou tažena spíše než tlačená pístní tyčí - usnadňuje proudění vzduchu ve srovnání s klasickým řešením tlačené pístní tyče (na obrázku v kroužku).

Zavěšení založené na tažené tyči je lehčí a spolu s převodovkou, která je nyní o 15 cm níže, pomáhá snížit těžiště vozu a tak i zlepšit ovladatelnost. Horní závěs je z jednoho kusu a je umístěn poměrně vysoko v zadní části vozu (1), vytváří navíc jakési křidélko, jež spolupracuje se spodní částí zadního křídla.

Zajímavé je zde rovněž směrování výfuků (3) k zádi vozu, které končí těsně před předním ramenem závěsu, a konstrukce zadního křídla, které postrádá střední pilíř - je přichyceno k vozu pouze bočnicemi, jež jsou připevněny přímo k difuzoru. Jeho výměna tedy u Red Bullu nebude zdaleka tak jednoduchá jako u ostatních týmů - bude zde třeba předělat unikátní řešení zavěšení a možná i mírně upravit umístění převodovky a ostatní částí vozu.



Přední zavěšení
RB5 je vozem, jenž oplývá mnohými inovacemi a ne jinak tomu je i v oblasti předního zavěšení s pístní tyčí (push-rod). Jejich nos ve tvaru U je hodně zalomený a poměrně vysoko, takže přední závěsy sdílejí téměř stejný otvor v šasi, od sebe je dělí poměrně malá vzdálenost (viz červená šipka na dolním obrázku). Takové řešení je přínosné v tom, že umožňuje proudit pod šasi velkému objemu vzduchu, čímž "krmí" zadní difuzor, který díky tomu generuje větší přítlak.

 

Vytisknout

Diskuze: Tajemství unikátního zavěšení Red Bullu RB5

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton a Sebastian Vettel v Toskánsku

Vettel by Mercedes neodmítl. Jaké Ferrari se mu řídilo nejlíp?

Carlos Sainz v závodě v Turecku

Vyhrála by v Mercedesu většina pilotů? Podle Sainze ano, ale...

Sergio Pérez a Max Verstappen po kontaktu v závodě na Monze

Soumrak Mercedesu díky novým pravidlům? Verstappen je opatrný

Sebastian Vettel a Carlos Sainz na Hungaroringu

Ferrari se podle McLarenu ještě může zapojit do boje o 3. místo v šampionátu

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas po závodě v Turecku

Poslední tři závody budou bez tlaku, těší Bottase. Dočká se vítězství?

Permane, Alan

Fernando mi řekl, že by v Lotusu z roku 2013 vyhrál, vzpomíná Permane

Lewis Hamilton s trofejí za 1. místo po GP Turecka

Hamilton přiznává, že jednal s Ferrari. K podpisu smlouvy ale bylo daleko

Tým Mclaren na Nürburgringu

Jak si stojí McLaren? Šéf týmu Seidl je realistický

Max Verstappen s Red Bullem RB16

Red Bull Verstappenovi v Turecku nastavil špatně křídlo, podle Brawna doplatil na nezkušenost

Charles Leclerc a Sebastian Vettel v závodě v Turecku

Binotto je spokojený. Kdy podle něj nastal v případě Ferrari zlom?

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mateschitz - Vettel

Mateschitz si Vettela postráži

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Fernando mi řekl, že by v Lotusu z roku 2013 vyhrál, vzpomíná Permane

  2. Hamilton přiznává, že jednal s Ferrari. K podpisu smlouvy ale bylo daleko

  3. Ferrari se podle McLarenu ještě může zapojit do boje o 3. místo v šampionátu

  4. Vyhrála by v Mercedesu většina pilotů? Podle Sainze ano, ale...

  5. Poslední tři závody budou bez tlaku, těší Bottase. Dočká se vítězství?

  6. Vettel by Mercedes neodmítl. Jaké Ferrari se mu řídilo nejlíp?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud