Tajemství unikátního zavěšení Red Bullu RB5

Petr Hlawiczka, 22. dubna 2009, 21:20 Google+

Adrian Newey v rozhovoru včera prohlásil, že nový difuzor se na jejich monopostu neobjeví před závodem v Monaku. Proč je to u Red Bullu tak obtížné a v čem spočívá jedinečnost jejich zavěšení?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Zadní zavěšení
Díky monopostu RB5 se po 20 letech v F1 opět objevilo zavěšení na principu tažné tyče (pull-rod). Protože se difuzor letos posunul kvůli novým předpisům více dozadu, rozvržení tažné tyče (2) - kde vahadla zavěšení jsou tažena spíše než tlačená pístní tyčí - usnadňuje proudění vzduchu ve srovnání s klasickým řešením tlačené pístní tyče (na obrázku v kroužku).

Zavěšení založené na tažené tyči je lehčí a spolu s převodovkou, která je nyní o 15 cm níže, pomáhá snížit těžiště vozu a tak i zlepšit ovladatelnost. Horní závěs je z jednoho kusu a je umístěn poměrně vysoko v zadní části vozu (1), vytváří navíc jakési křidélko, jež spolupracuje se spodní částí zadního křídla.

Zajímavé je zde rovněž směrování výfuků (3) k zádi vozu, které končí těsně před předním ramenem závěsu, a konstrukce zadního křídla, které postrádá střední pilíř - je přichyceno k vozu pouze bočnicemi, jež jsou připevněny přímo k difuzoru. Jeho výměna tedy u Red Bullu nebude zdaleka tak jednoduchá jako u ostatních týmů - bude zde třeba předělat unikátní řešení zavěšení a možná i mírně upravit umístění převodovky a ostatní částí vozu.



Přední zavěšení
RB5 je vozem, jenž oplývá mnohými inovacemi a ne jinak tomu je i v oblasti předního zavěšení s pístní tyčí (push-rod). Jejich nos ve tvaru U je hodně zalomený a poměrně vysoko, takže přední závěsy sdílejí téměř stejný otvor v šasi, od sebe je dělí poměrně malá vzdálenost (viz červená šipka na dolním obrázku). Takové řešení je přínosné v tom, že umožňuje proudit pod šasi velkému objemu vzduchu, čímž "krmí" zadní difuzor, který díky tomu generuje větší přítlak.

 

Vytisknout

Diskuze: Tajemství unikátního zavěšení Red Bullu RB5

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mateschitz - Vettel

Mateschitz si Vettela postráži

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud