Rozdílné přístupy ke konstrukci difuzorů 2009

Petr Hlawiczka, 31. ledna 2009, 14:50 Google+

Nová pravidla ohledně aerodynamiky neměla vliv pouze na rozměry a umístění spoilerů a "oholení" karosérie. Změny se dotkly i méně viditelné částí na pod zádí vozu, totiž difuzoru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Rozdíly mezi loňským a letošním difuzorem

Ve snaze snížit přítlak nových vozů prošel difuzor poměrně rozsáhlými úpravami. Snahy o jeho standardizaci smazaly rozdíly ve výšce mezi střední a krajními částmi. Všechny tři jsou nyní vyšší - z loňských 125 mm povyrostly na 175 mm. Difuzor se také posunul ještě více dozadu - nyní může o 350 mm přečnívat za zadní osu kol, kdežto vloni nesměl za tuto osu přesahovat vůbec.




Odlišné přístupy v konstrukci difuzor pro letošní sezónu


McLaren, Ferrari, Renault a BMW Sauber se striktně držely nových předpisů ohledně zadního difuzoru. Všechny kanály mají stejnou výšku i délku. Stejné jsou na výšku i střední a boční kanály, jak je to na následujícím obrázku:



Naopak Toyota a Williams si vysvětlili nová pravidla trochu jinak. Proto byly nařčeny výše uvedenými týmy z porušení pravidel pro konstrukci difuzoru. Fígl je v tom, že pravidla umožňují prodloužení karosérie o 150 mm ve střední části vozu. Toyota a Williams proto chytře vytvarovali zadní nárazuvzdornou část (horní šipka na dolním obrázku) tak, že došlo k prodloužení a zvednutí střední části difuzoru. Ten u těchto týmů rovněž obsahuje velmi nízko umístěný separátor uprostřed (menší šipka úplně dole).



FIA o této rozdílné interpretaci pravidel ví. Zbylé týmy požádali o přesnější výklad pravidel. Řešení Toyota a Williamsu je samozřejmě účinnější. Pokud jim FIA nenařídí úpravu,  se dá očekávat, že ostatní týmy jejich řešení brzy okopírují.
Vytisknout

Diskuze: Rozdílné přístupy ke konstrukci difuzorů 2009

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Prost, Alain

S medailemi by historie vypadala jinak

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  4. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  5. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  6. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud