K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

"Brzy budeme moci vyhrát vlastní silou," chválí Marko Red Bull i Renault. O kolik zrychlili?

Petr Hlawiczka, 28. června 2017, 06:45 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se vrací k událostem z Baku a hodnotí letošní vývoj Red Bullu po osmi závodech. V nich podle něj zrychlili už o sekundu, pokrok pozoruje také na straně Renaultu, který jim dodává motory.

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 05.07. 10:07) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo na cestě za vítězstvím v Ázerbájdžánu

Daniel Ricciardo na cestě za vítězstvím v Ázerbájdžánu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Daniel Ricciardo vyhrál, Max Verstappen počtvrté odstoupil. Dva odlišné pocity v jedné mysli?
Helmut Marko:
Vítězství je vítězství, to převažuje. Maxův čas přijde, jen musí být trpělivý. Čtyři poruchy v osmi závodech, to je těžké, a pozorovat potom týmového kolegu, jak vítězí, to je určitě ještě těžší.

Proč byl Ricciardo tak brzy v boxech?
HM:
V chladicím brzdovém kanálku se mu zasekla velká karbonová část buď od Bottase nebo od Räikkönena - žel na ní nebyla žádná nálepka.

Pomohl mu safety car nebo mu ublížil?
HM:
U Ricciarda byl safety car spíše kontraproduktivní, protože byl tak brzy v boxech. Všichni ostatní pak dostali zastávku zdarma. Opět skvěle předjížděl a ke konci už jen přizpůsoboval své tempo pronásledovatelům.

Jak důležité je tohle vítězství pro Red Bull?
HM:
Po špatném vstupu do sezóny je extrémně důležité. Rychlost se postupně zlepšuje. Ukázalo se to v kvalifikaci, i když nemůžeme u motoru zvýšit výkon o tolik jako Mercedes a Ferrari. Daniel jezdil v bezpečnostním módu, nikoliv s vyšším výkonem. Byli jsme opatrní kvůli tomu, co se přihodilo Maxovi. Směr je OK. Na vítězství na tom správném okruhu můžeme dosáhnout vlastní silou.

img-responsive

Daniel Ricciardo vyhrál, zatímco Max Verstappen opět smutnil | foto: Red Bull Content Pool

Například?
HM: Hodně toho čekáme v Silverstone a v Budapešti. V Baku se ukázalo, že i když jsme jezdili s nejmenším křídlem, tak jsme v zatáčkovitém sektoru byli úplně vpředu. Po stránce šasi jsme dosáhli skutečného pokroku - od začátku sezóny jsme našli už sekundu. Ale Renault také učinil významný pokrok. Pouhé dvě desetiny na rovince se nezdají být moc, ale poznáte to.

Kolik vám toho ještě schází na Mercedes a Ferrari?
HM:
Už jsme na úrovni vozu č. 2. Na Hamiltona a Vettela nám v normálním módu schází tři až čtyři desetiny. Když zvýší výkon, tak to je o něco více. Ale ubíráme se správným směrem. Musíme teď jen perfektně zvládnout svůj domácí úkol.

Proč ve vás Red Bull Ring vzbuzuje obavy?
HM:
Hodně zastavování a rozjezdů, spousta rovinek, krátké zatáčky a akcelerace do kopce. Je tam jen málo místo, kde bychom tohle mohli dohnat s naším šasi.

img-responsive

Domácí okruh Red Bullu sedět nebude, hodně toho ale čeká v Británii a v Maďarsku | foto: Red Bull Racing

Dělají vám starosti početné poruchy?
HM:
Samozřejmě, tohle musí přestat. A také proto, že k nim dochází ve všech oblastech. Ve Španělsku způsobil nehodu Bottas. V Kanadě to byly baterie a v poškození motoru v Baku jde na vrub Renaultu, za brzdy v Bahrajnu může naše konstrukční oddělení.

Poškození motoru bylo zřejmě zapříčiněno jeho přehřátím. Po třech podnicích vzrostly teploty. Také jsme našli karbonové úlomky, které blokovaly chladiče. Když jsme chtěli povolat Maxe do boxů, tak ta část odletěla. Potom selhal tlak oleje.

Jak jste viděl akci Vettela proti Hamiltonovi?
HM:
Hamilton před Vettelem zabrzdil, ten se naštval a sáhl k odvetě. Oba byli potrestáni. Mercedes se o to postaral svým způsobem, když neměl řádně upevněnou opěrku hlavy. Šlo o vyrovnání spravedlnosti.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Brzy budeme moci vyhrát vlastní silou," chválí Marko Red Bull i Renault. O kolik zrychlili?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 05.07.2017 10:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

Renault donutil Red Bull ultimátem k dřívějšímu odchodu k Hondě, Abiteboul je spokojený

Kevin Magnussen ve Velké ceně Kanady skončil třináctý, stejně jako v Monaku nebo v Baku

"Ani soupeři nechápou, jakou máme smůlu," diví se Haas

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Monaku

McLaren reaguje na kritiku svého bývalého šéfa Whitmarshe, který je ochoten se vrátit

Turbomotor Renaultu

"B-specifikace dělá to, co jsme čekali." Šéf motorů Renaultu už hovoří také o další verzi

Lewis Hamlton se po Kanadě propadl v šampionátu za Sebastiana Vettela

Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

Renaulty ve Velké ceny Kanady

"Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean se s brzdami u Haasu trápí už od počátku loňského roku

Riziko a strach o život. Jak vážné jsou Grosjeanovy problémy s brzdami u Haasu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

  2. Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

  3. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  4. "Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

  5. Kde nám to drhne, milá F1?

  6. Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud