Zastávky v boxech byly naplánované už před závodem, tvrdí v rozhovoru Vettel

Robert RoBertino Pavelka, 29. května 2017, 18:30 Google+

Trvalo to dlouhých 16 let, než rudé oře z Maranella opět projely pod šachovnicovou vlajkou v Monte Carlu na prvních dvou místech. Ovšem v zákulisí se mohutně debatuje, jak to vlastně bylo. Dohady a spekulace možná objasní rozhovor s vítězem závodu Sebastianem Vettelem.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 30.05. 14:54) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel po kvalifikaci v Monaku

Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel po kvalifikaci v Monaku | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Německý pilot pochopitelně odmítá variantu, že by nedělní strategie Ferrari byla úmyslně nastavená tak, aby zvýhodnila jeho a ne Kimi Räikkönena, který v sobotní kvalifikaci dosáhl pole-position. Vettel vidí v podobných názorech spíše snahu o senzaci za každou cenu nebo vnutit veřejnosti dojem, že u Ferrari dochází k rozporům...

Před třemi dny jste řekl, že je načase, aby se Scuderia vrátila na vrchol. Jak sladké tedy pro vás je vítězství v Monaku?

Sebastian Vettel: To se ani nedá popsat. V noci jsem přemítal, jak bych se na startu mohl dostat před Kimiho. Ale byl to jen sen, nezafungovalo to a to mě hodně zklamalo. Bylo mi jasné, že musím být během prvního stintu trpělivý. Kromě toho mi začaly odcházet zadní pneumatiky a Valtteri se začal zezadu přibližovat, takže to byla docela těžká fáze. Bylo jasné, že zastávka v boxech bude rozhodující. Měl jsem také štěstí, že se auto postupně stabilizovalo.

img-responsive

Sebastial Vettel se raduje z vítězství po závodě v Monaku | foto: Scuderia Ferrari

Když povolali Bottase do boxů, bylo zřejmé, že na to Kimi musí reagovat a já zůstanu venku. Takový byl od samého začátku náš plán - vůz, který bude ve vedení, pojede do boxů jako první. Zůstal jsem tedy na trati a v těch kolech jsem ze sebe vydal úplně vše. Věřte tomu nebo ne, ale ty dvě nebo tři kola, co jsem kroužil ulicemi, byla lepší než ta kvalifikační v sobotu! Jel jsem absolutně na limitu - vyplatilo se to a šel jsem do vedení. Pak už to bylo jednodušší, protože jsem závod kontroloval.

Co pro Ferrari toto vítězství znamená? Maranello tu slaví první vítězství od roku 2001...

SV: Je opravdu těžké najít ta správná slova. V sobotu jsem byl opravdu naštvaný a byla jen hodně malá naděje, že se to otočí - ale dnes jsem to dokázal. Je to samozřejmě vynikající výsledek pro tým - to je hlavní věc. Jistě, v závodě z mé strany byly rozhodující okamžiky, kdy jsem zůstal na trati a kroužil rychlá kola, po nichž jsem se dostal do vedení. Safety car byl dalším bodem, pneumatiky rychle chladly a bylo těžké odhadnout, jak se budou chovat, když se trať opět uvolní, jaké budou odstupy? Najednou jsem se cítil v autě velice komfortně - od té chvíle to byl pro mě "domácí závod".

Překvapilo vás, jaký výkon jste dokázal ze svého vozu dostat?

SV: Trochu ano. Na boxovou zídku jsem hlásil, že jsem byl asi o půl vteřiny rychlejší, ale nakonec to byla vteřina. Zcela upřímně už jsem neměl jak zrychlit, byl to absolutní limit. Ale když Kimi vyjel z boxů, pneumatiky ho záhadně zpomalily. Pravděpodobně mi také pomohlo, že přede mnou nikdo nebyl, takže jsem mohl jet opravdu naplno.

Lze říci, že jste vyhrál závod v boxech?

SV: Ne, v boxech určitě ne. Tak bych to nedefinoval. Bylo to na trati se starými pneumatikami, ze kterých jsem mohl dostat maximum. V první řadě jsem závodil proti Valtterimu - dokud držely, nebyl důvod zajíždět do boxů. Co se týče Kimiho, měl před sebou asi poněkud větší provoz a možná i jiné problémy, které mu nedovolily zahřát pneumatiky na optimální teplotu. Časy, které zajížděl Valtteri, byly velmi rychlé, takže jsem byl opravdu hodně překvapen, že jsem se na trať vrátil jako první.

Kimi při vyhlašování vítěze vypadal hodně zklamaně, mluvil jste s ním?

SV: Ne, ale slyšel jsem, že byl hodně rozladěný. Chápu to, kdyby to bylo naopak, tak bych reagoval stejně. Ale jak už jsem řekl, náš plán byl takový, že první zastaví v boxech vůz v čele - a tak se to také stalo. Nikdo skutečně nemohl předpokládat, že opačná cesta dnes povede k vítězství.

img-responsive

Start závodu v Monaku | foto: Pirelli

Byl jste překvapen, že musíte "obhajovat" své vítězství?

SV: Je to pochopitelné, pokud vyrazíte z pole-position a projedete první zatáčku na vedoucí pozici, dá se očekávat - a zvláště zde v Monaku - že máte polovinu vítězství v kapse. Proto chápu, že Kimi není příliš nadšený. Jen jsem věděl, že když Kimi zajel do boxů, byl jsem na tahu - teď nebo nikdy - a jako každý jsem zkusil všechno možné. Tentokrát to zafungovalo v můj prospěch.

Snad všichni piloti říkají, že pokud by si mohli vybrat trať na které by chtěli vyhrát, bylo by to Monako. Vy jste tu zvítězil už dvakrát - jaké to je si triumf zopakovat?

SV: Něco neuvěřitelného. Když si vzpomenete na všechna esa F1, která tu už vyhrála, můžete být na sebe pyšní. Pro mě a pro tým to je fantastický okamžik - něco skutečně zvláštního. Teď je pro nás důležité, jestli dokážeme z tohoto triumfu vytěžit něco dalšího.

Vytisknout

Diskuze: Zastávky v boxech byly naplánované už před závodem, tvrdí v rozhovoru Vettel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 30.05.2017 14:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Alex Albon si musel vypůjčit vůz od týmového kolegy (ilustrační foto)

Třetí trénink rozhodly poslední vteřiny, slavit může Ferrari

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastial Vettel a Kimi Räikkönen po závodě v Monaku

Wolff komentuje strategii Ferrari: Vettelovo vítězství asi neopěvovali

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud