Bob Bell vidí vlastní podvozek a motor jako nejlepší řešení

Robert RoBertino Pavelka, 3. února 2016, 16:35 Google+

Podívat se do portfolia Boba Bella, najdeme velice pozoruhodné výsledky. Stál u devíti vítězných Pohárů konstruktérů a oslavoval deset šampionů. Takovým životopisem se může chlubit jen málokdo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bob Bell má za sebou v F2 bohatou historii

Bob Bell má za sebou v F2 bohatou historii | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Bell vystudoval Queens University v Belfastu v oblasti letecké inženýrství s hodnocením Honours, stalo se tak v roce 1979, o tři roky později získal doktorát. V letech 1982-1988 zastával různé pozice u McLarenu, ať šlo o vedoucího aerodynamické sekce, vedoucího výzkumu a vývoje či ředitele projektu Unlimited Land Speed Record. Poté se přesunul k Benettonu, kde strávil dva roky jako hlavní aerodynamik, další tři roky jeho služby využíval tým Jordan.

V roce 2001 se Bob vrátil do Enstone jako zástupce technického ředitele, ale už po dvou letech povýšil a ve funkci technického ředitele zůstal až do roku 2009. Pak následovaly krátké epizody na pozici týmového šéfa a generálního ředitele, poté přešel k týmu Mercedes, kde strávil sezóny 2011-2014.

Co obnáší vaše nová role technického šéfa?
Budu dohlížet na fungování obou našich míst ve Viry a Enstone. Primárním záměrem je zajistit konzistentní strategický přístup a optimální využití společných zdrojů, které máme k dispozici. Budu v úzkém kontaktu se šéfem každého oddělení, ať to bude Nick Chester nebo Rémi Taffin. Takže na každém z uvedených míst budu trávit polovinu času, moje činnost bude spočívat v pomoci s nastavením podvozku a vývojem motorů s cílem dosáhnout provázanosti obou pracovišť. Co se týče získaných poznatků, nemusím být s oběma technickými řediteli každodenně v kontaktu, ale vedení žádá strategický přístup k vývoji a zajištění správné úrovně komunikace. Shodli jsme se na tom, jak budeme postupovat a jaké budou naše priority. 

Jaké jsou vaše první dojmy poté, co jste se seznámil s týmem?
Existuje obrovský potenciál a lze ho využít na obou stranách rovnice. Při charakteristice obou společností začněme v Enstone, což je podnik, který v poslední době přišel o zdroje, ale strukturálně je naprosto v pořádku. Na druhé straně Viry-Châtillon lze označit za finančně zajištěný úsek, odvádějící dobrou práci, nicméně v poslední době se dostal ohledně přechodu na nejnovější pohonné jednotky do obtížné situace, což se v jeho práci nutně odrazilo. Cílem je nasměrovat ve Viry vedení k novým možnostem, které současná F1 nabízí. Zde se klade větší důraz na strukturální oblast, v Enstone je to záležitost zdrojů. Jsou nám známy minulé okolnosti a na nich odpovědně pracujeme.

Jaké jsou vaše cíle?
Sloučení dvou operačních míst do jednoho silného subjektu, silnějšího než kdykoli předtím. Pokud se podíváme na historii týmu a současně na vývoj F1 jako takový, v éře osmiválců a desetiválců bylo možné více pracovat na bázi propojení podvozku a motoru ze strany týmu, zatímco nyní budete potřebovat mnohem větší integraci s komplexnějšími motory. Tato integrace se projeví nejen výkonem na trati, nýbrž i podle toho, jak se podaří optimalizovat dostupné zdroje. Nejde o to vyhrát za jakoukoli cenu, nýbrž se naučit vyhrávat kontrolovaným způsobem. Díky našim dvěma základnám můžeme přijmout ekonomické řešení s jistotou, že obdržíme maximum a najdeme provozní efektivitu. Musíme dosáhnout podstatně větší integrity a mnohem menší různorodosti než dříve.

Jak moc vás tento projekt přitahuje?
Je nesmírně vzrušující. Vždy jsem měl obrovský respekt k tomu, co výrobci motorů v F1 produkují, je to neuvěřitelně velká výzva pro každého z nich bez ohledu, jak dobrý je jejich finální výrobek ve srovnání s ostatními. Mít možnost ovlivnit podvozek i motorovou jednotku je do jisté míry ctí, ale také náročnou odpovědností, proto se na to všechno skutečně těším. Stejný pocit asi mají všichni ostatní, protože se zapojí do závodů s novým týmem, podpořeným výrobcem, a chtějí být svědky vývoje od samotných počátků až k úspěchům. Je to něco, oč se všichni snaží a jsou na to hrdí. Je to něco jiného než koupit si motor nebo tým, který je v dané době úspěšný: náš úspěch bude výsledkem odpovědné práce každého z nás, takže nás to skutečně obohatí.

Vytisknout

Diskuze: Bob Bell vidí vlastní podvozek a motor jako nejlepší řešení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nový Renault pro sezónu 2016

Renault odhaluje nové vedení, piloty i auto + FOTO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud