Räikkönen: Ferrari je nejlepší tým, zůstal bych i po roce 2016. Na titul stále mám

Petr Hlawiczka, 30. října 2015, 06:50 Google+

Není pochyb o tom, že Kimiho Räikkönena letos zastínil Sebastian Vettel. Ve Formuli 1 by ale nechtěl skončit ani po příští sezóně - stále věří, že má na titul, jen musí dělat méně chyb a odvádět lepší práci. U Ferrari je velmi spokojený se změnami, podle něj se jedná pro závodního pilota o ten nejlepší tým, jak uvádí v rozhovoru pro oficiální stránky F1.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 30.10. 13:24) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen v Austinu

Kimi Räikkönen v Austinu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Kimi, stále se tady držíš. Dokázal by sis jen na minutu představit, že by sezóna 2015 mohla být tvou poslední v kariéře F1?
Kimi Räikkönen: Ha, nemyslím si, že by označení "držíš se" bylo reálné. Samozřejmě dělám věci správně, jinak bych tady nebyl - tohle není charitativní ples.

Ano, jsem sám sebou zklamaný kvůli tomu, že to v určitých chvílích nefunguje tak dobře, ubíráme se ale správným směrem. Děje se spousta dobrých věcí a výsledky to celkově ukazují - i když ty mé osobní nejsou z mnoha důvodů ideální. Jsem si jistý, že je příští rok dokážeme všechny napravit.

Nyní když je o všem rozhodnuto, můžeš nám prozradit, jak blízko bylo Ferrari k tomu, aby si vybralo někoho jiného?
KR: Na to se budete muset zeptat Ferrari.

Ale ty máš určitý dojem ze své osobní situace.
KR: Když se ale nakonec jedná o vašem kontraktu, tak je to v F1 vždy stejná situace. Koluje spousta pověstí, lidé vás zapisují, odepisují - pozoruji to už léta. Pokud byste chtěli být cyničtí, tak byste mohli říci, že pověsti začínají s prvním závodem. Já jednám s týmem a to je jedna věc - zbytek nechávám na křišťálovou kouli čtenářů.

img-responsive

Kimi Räikkönen je u Ferrari spokojený | foto: Scuderia Ferrari

Mohl bys zvážit závodění za jiný tým po Ferrari?
KR: Když závodíte v F1, pak je Ferrari tím nejlepším týme, kde můžete být. Když jsem odcházel poprvé, tak jsem řekl, že to bude Ferrari nebo nic - a nyní říkám: půjde o poslední tým v F1, se kterým budu. Ale nakonec, nikdy nevíte. Život je poněkud nepředvídatelný.

V posledních několika letech tě týmoví kolegové vždy překonali - ať už to byl Fernando [Alonso] nebo teď Sebastian. Co z toho vyvozuješ? Je to o štěstí, odhodlanosti, o tým soustřeďujícím se více na tvého týmového kolegu? Čím to je?
KR: Určitě to není ideální - kdo by to měl vědět lépe než já? Je to však součástí hry. Musím odvádět lepší práci. Minulý rok byl hodně bídný, tato sezóna je podstatně lepší - ale stále se ani zdaleka neblíží tomu, kde bych chtěl být. Děláte chyby, a tak už to chodí.

Jsi na sebe někdy hodně naštvaný, když děláš hloupé chyby?
KR: Nejsem na to pyšný, ale z určitých důvodů se to stává. Toť vše. Žijete s tím a jdete na další závod.

V posledním průzkumu jsi byl zvolen nepopulárnějším jezdcem F1 - co z toho usuzuješ? Tvůj šéf řekl, že tvá popularita se podobá klukovi, který jedná s holkami škaredě, ale přesto za ním stále běhají.
KR: To se mi líbilo. Jestli jsem byl překvapený? Nikdy jsem o tom nepřemýšlel. Dělám své vlastní věci a nikdy se nesnažím nikoho potěšit. A když se to lidem líbí, fajn. Jsem hrdý na to, že mám fanoušky. Ale pokud jde o to, proč přesně jsem mezi fanoušky populární, na to se raději zeptejte jich (smích).

img-responsive

Letos zůstává Kimi opět ve stínu svého týmového kolegy | foto: Scuderia Ferrari

Michael Schumacher je jediným mužem, který v závodech zajel více nejrychlejších kol než ty. Oplakáváš ty dny, kdy jsi je zaznamenával?
KR: Ne, ani ne. V F1 se toho ale hodně změnilo od doby, kdy jsem začínal. Mnoho rekordů toho dnes opravdu moc neznamená. Kdysi tyto věci byly příjemné, ale opravdu nejsou vším.

Ferrari v době Sebastiana Vettela - co se změnilo? Ze čtvrtého místa v roce 2014 na druhé letos - to je docela velký skok.
KR: Máme nového šéfa - správného kluka na té správné pozici. A pak došlo i k dalším změnám v týmu, které byly správné, tedy nejde jen o ty na špici. A hlavně, k žádné změně nedošlo bezdůvodně. Dobré výsledky pomáhají, atmosféra je mnohem lepší. Společně jsme se posunuli a dále se posouváme tím správným směrem.

Změnil se pracovní režim?
KR: Všechno se změnilo. Když se mění atmosféra, tak ji všechno ostatní kopíruje. Nyní je to mnohem větší zábava.

Mnoho let jsi byl "šíleným Kimim." Co se změnilo od té doby, co ses stal otcem kluka? Vypadá to, jako bys hodně vyspěl.
KR: To s tím vyspěním, to záleží na tom, koho se zeptáte (smích). Ne každý by se s tím ztotožnil. Ano, samozřejmě mám rodinu a rád se věnuji jejímu budování, ale stále jsem tím, kým jsem.

Takže jsi vyspěl z poloviny?
KR: Jak už jsem řekl, záleží na tom, koho se zeptáte.

img-responsive

Kimi už vyspěl - asi tak z poloviny | foto: kimiraikkonen.com

Pokud by si Kimi Räikkönen mohl vybrat tři přání, co by to bylo?
KR: Nemyslím si, že bych si toho musel moc přát. Jsem šťastný. A opravdu bych svůj život neměnil, kdybych mohl. Myslím si, že pro všechno je důvod. Ano někdy to není tak vlídné, ale takový už je život. Nemyslím si, že bych něco měnil. Se svými rozhodnutími jsem spokojený a žiji s nimi - někdy pohodlněji, jindy méně - ale jde o má rozhodnutí.

Dokážeš si představit, že bys v F1 strávil ještě další rok po sezóně 2016?
KR: Proč ne? Stále zbývá nějaký čas. Užívám si to tady - a budu si to užívat ještě více, když získáme lepší výsledky. Být na špici z toho dělá větší zábavu. Jsem moc rád se svým týmem a rád bych s nimi bojoval o šampionáty.

Myslíš si, že stále můžeš získat titul?
KR: Nebyl bych tady, kdybych tomu nevěřil. Dělal bych něco jiného.

A nakonec - Mexico City se nachází 2200 m nad úrovní moře. Působí ti jízda ve velké ceně v této výšce, v řidším vzduchu, obavy?
KR: Ne, ani ne. Nemám starost o sebe, protože žádnou změnu necítím. Včera jsem dokonce hrál fotbal, aniž bych omdléval nebo by my změkla kolena (smích). Více starostí si dělám o auta. Ztrácíme více přítlaku, proto nemáme tolik přilnavosti jako obvykle. Samozřejmě máme své propočty - ale vše zítra odhalí realita. Změny se tedy budou více týkat aut než lidí.

Vytisknout

Diskuze: Räikkönen: Ferrari je nejlepší tým, zůstal bych i po roce 2016. Na titul stále mám

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 30.10.2015 13:24 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean již v spolupracuje s Haasem

Grosjean už spolupracuje s Haasem, ve všech 1. trénincích ho nahradí Palmer

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud