"Jeden z finančně nejsilnějších" - Lotus, objevil konstrukční chybu v šasi, už ji neopraví

Petr Hlawiczka, 9. září 2014, 06:55 Google+

Šéf Lotusu Gerard Lopez přiznává, že v průběhu letošní sezóny objevili v šasi konstrukční chybu, kterou již letos nebudou schopni vzhledem k omezeným zdrojům a testování opravit. Z pohledu financí na tom podle něj patřím "mezi jeden z nejlepších týmů."

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 15.09. 06:22) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Gerarde, Lotus čelí každý závodní víkend dramatickým okamžikům. Kdy skončí ty špatné dny?
Gerard Lopez: Jakmile získáme lepší výkonnost. Měli jsme na počátku spoustu problémů s pohonným ústrojím a pak jsme nějak uprostřed sezóny přišli na to, že máme některé další potíže s šasi. Ty jsou pro nás letos celkem obtížně řešitelné. Ale je fajn, ž jsme na ně přišli před tím, než jsme začali s vývojem příštího auta. Ve zbytku sezóny se tedy pokusíme zachránit, cokoliv se bude dát. Ano, bude to těžká sezóna až do konce.

Při pohledu z vnějšku se dá předpokládat, že má Lotus tři problémové oblasti: motor, jezdce a finance. Která je nejpalčivější?
GL: Začněme u té poslední: u financí. My v podstatě každý rok zveřejňujeme výsledky a letos to máme v podstatě vyrovnané, dokonce jsme mohli dosáhnout zisku. Řekl bych tedy, že jsme z pohledu financí jedním z nejlepších týmu. Tato část je na odpověď tedy nejjednodušší. Jen počkejte, až za jeden či dva týdny zveřejníme naše čísla.

K pilotům: nejsme s nimi nespokojeni, jen jsme jim dali auto, které se těžko ovládá. Jak už jsem řekl, přibližně v polovině sezóny jsme přišli na problém s šasi, který se projevuje obzvlášť v pomalých zatáčkách. Auto proto není dobré.

To se přenáší do jejich sebevědomí, které postrádají, což práci ztěžuje. Loni jsme viděli, že byl Romain [Grosjean] na úrovni Kimiho [Räikkönena] a nikdo jej nezpochybňoval. Pastor [Maldonado] je jedním z mladých pilotů, kteří vyhráli velkou cenu. Jezdci jsou tedy dobří - my jsme jim zkrátka nedali dost dobré auto na to, aby podávali výkony na svých úrovních. Hodně klademe důraz na příští rok, takže uvidíme.

maldonado
Pastor Maldonado byl Lotusem pro sezónu 2015 již potvrzen, totéž se očekává v případě Romaina Grosjeana, pokud se nerozhodne kvůli slabším výsledkům odejít jinam (foto: Lotus F1 Team)

Hodně se psalo o tom, že Lotus bude příští rok závodit s pohonnými jednotkami Mercedesu. Máte smlouvu podepsanou? A co to bude znamenat z pohledu pracovní zátěže přes zimu?
GL: K tomu nemůžu nic říci.

Překonal Red Bull mnoho nedostatků pohonné jednotky Renault díky finančním zdrojům, zatímco se Lotus propadl?
GL: Myslím, že to souvisí s několika věcmi. Ta první se týká šasi. Red Bull je v posledních letech - včetně tohoto roku - tím nejlepším týmem.

Lotus byl ale po stránce šasi loni dobrý - přišli jste o všechno během jedné zimy?
GL: Ano, byli jsme dobří, ale dopustili jsme se chyby. Udělali jsme jednu konstrukční chybu, o které jsme doufali, že nám vlastně pomůže. Jsme ve stejné situaci jako před třemi lety, kdy jsme přišli s výfuky ústícími vpředu a prožili příšernou sezónu.

Situace se opakuje: učinili jsme rozhodnutí, a to se nevyplácí - vlastně má úplně opačný účinek. Šlo o špatnou volbu, která vede ke špatné sezóně - bez ohledu na motor. To, že má Renault nyní tým číslo jedna [Red Bull] - a nyní to oficiálně přiznávají - je také součástí našeho problému.

Tvrdíš, že jedničkou Renaultu je Red Bull, navíc dodávají také jejich sesterskému týmu Toro Rosso. S pozicí "třetího týmu" nemůžete být spokojeni, obzvlášť když nevíte, nakolik se v roce 2015 zlepší. Nenutí vás to k hledání alternativ?
GL: Nebudu to komentovat. Ale ano: je pravdou, že jiné motory vedly v případě jiných týmu k úspěchu.

Co znamená nejistota v oblasti motoru pro vývoj příštího vozu?
GL: Jak už jsem řekl, nebudu o motoru hovořit, ale naše auto pro rok 2015 jsme začali vyvíjet už v polovině května. Poučili jsme se z problémů, které jsme měli s šasi. Ale to, co budeme mít na zádi našeho vozu, nebudu komentovat (smích).

grosjean
Romain Grosjean s balíkem pro nízký přítlak v Monze (foto: Lotus F1 Team)

Takže se v této sezóně musíte držet vozu, který máte, přesto že jste ho postavili špatně?
GL: Ano, v podstatě je to tak. Jste omezeni v oblasti času, který můžete trávit v aerodynamickém tunelu, nejde však o ten hlavní rozhodující faktor. Tím je testování - čas na dráze. Pokud bychom byli omezeni tak, že by nebyl možný žádný šílený vývoj, ale pouze měřitelný vývoj a dobré testování, pak by měřitelný vývoj představoval dobrý vývoj.

Momentálně nasazujeme kolem 20 balíků za sezónu. To je hodně - a také to hodně stojí. A my stále nemáme dobré výsledky. Důvodem je to, že když něco přivezete, přijdete až v pátek během závodního víkendu na to, jestli to funguje - což je kontraproduktivní.

V šampionátu jste osmí. Při vynaložení velkého úsilí byste mohli skončit sedmí - to není skvělá situace.
GL: Jak už jsem řekl, rok 2014 je takový, jaký je. Nejsme v pozici, ve které jsme byli očekáváni. V továrně máme 470 lidí, takže jde stále o velký tým. Máme dva roky starý aerodynamický tunel, dva roky staré CFD - veškeré věci, které potřebujete k soutěžení.

Do současného stavu nás dostala ta chyba na straně šasi a my ji rozhodně nechceme udělat znovu. Netvrdím, že příští rok budeme bojovat o titul, měli bychom se ale dostat tam, kde jsme byli v předchozích dvou letech.

Podržíte si své dva piloty pro příští rok?
GL: Existuje vysoká šance na to, že tomu tak bude. Jeden - Pastor - už byl potvrzený, a Romain má svou smlouvu. Není tajemstvím, že od ní může vzhledem ke špatným výsledkům odstoupit. Jsem si ale dost jistý tím, že zůstaneme u toho, co máme.

Vytisknout

Diskuze: "Jeden z finančně nejsilnějších" - Lotus, objevil konstrukční chybu v šasi, už ji neopraví

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 15.09.2014 06:22 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Prost: Hamilton a Rosberg spolu můžou u Mercedesu ještě tři roky vydržet

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud