Permane: Dvě DRS zóny a vlastnosti Austinu by Lotusu měly umožnit boj s Red Bullem

Petr Hlawiczka, 11. listopadu 2013, 06:40 Google+

Ředitel traťových operací Lotusu Alan Permane přibližuje očekávání svého týmu před závodem v Austinu, kde se budou muset obejít bez Kimiho Räikkönena. A nevidí důvod, proč by si to nemohli rozdat s mistrovským Red Bullem.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 11.11. 13:54) Napište svůj názor
Grosjean, Romain

Grosjean, Romain | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Jak očekáváte, že to bude E21 v Austinu jezdit?
Alan Permane: Okruh rozhodně nemá žádné rysy, které by nás znepokojovaly. Konfigurace je v mnoha ohledech podobná Koreji: změny směru za vysokých rychlostí v úvodním sektoru, dlouhá rovinka v prostředním a nízkorychlostní úseky vyžadující dobrou trakci společně s dlouhou táhlou zatáčkou v posledním sektoru. Jde o okruh, který by nám měl po všech stránkách vyhovovat.

Poprvé jsme ho navštívili minulý rok, popiš nám důležitá hlediska jeho kola.
AP: Jde o působivé zařízení. Do první zatáčky se prudce stoupá, pak se druhá, třetí a čtvrtá projíždějí sedmičkou naplno - kolem 280 km/hod, než se podřadí na pětku do páté zatáčky kolem 220 km/hod. Ty po úzké první zatáčce vytvářejí rychlý úvodní sektor.

Zatáčky 7 - 10 nepředstavují pro jezdce žádnou zvláštní výzvu, zatímco 11. nabízí dobrou příležitost k předjetí. Je však také klíčové pro slušný nájezd na dlouhou zadní rovinku. Očekáváme, že vozy zde budou dosahovat rychlostí kolem 315 km/hod s tvrdým brzděním do zatáčky č. 12 na jejím konci.

Zatáčky 13 - 15 jsou všechny pomalé, na dvojku, 16. - 18. vytvářejí dlouhou pravotočivou zatáčku, která přirozeně vyvolává hodně nedotáčivosti. Kolo uzavírají dvě relativně jednoduché levotočivé zatáčky č. 19 a 20 před nájezdem na rovinku podél boxů.

Jediným rozdílem letos bude zavedení druhé DRS zóny na startovní/cílové rovince mezi zatáčkami č. 20 a 1. Bude relativně krátká - 580 metrů ve srovnání se 700 m na zadní rovince. Může to ale podstatně zvýšit šanci na předjetí v první zatáčce.

Nalezení přilnavosti bylo pro nastavení a výkonnost loni výzvou. Očekáváš, že to bude letos ještě těžší?
AP: V předešlé sezóně bylo Pirelli ve své alokaci středně-tvrdých a tvrdých pneumatik pro tento závod velmi konzervativní. Asfalt byl při naší první návštěvě okruhu minulý rok extrémně hladký, jak byste to očekávali od nově položeného povrchu, který přirozeně představoval mírnou neznámou, pokud jde o výkonnost pneumatik, obzvlášť s ohledem na výzvu v podobě jejich zahřívání.

Tato neznámá tentokrát bude spočívat v tom, nakolik asfalt za posledních 12 měsíců vyspěl. V principu jde o to, že opotřebovávání asfaltu vede k drsnějšímu povrchu, který umožní, aby skrz pneumatiku procházelo více energie, což zmírňuje předem zmíněné potíže se zahříváním pneumatik.

grosjean
Romain Grosjean bude za absence Kimiho Räikkönena hlavním tahounem týmu
(foto: Lotus F1 Team)

Vzhledem k tomu, že jízdy začínají brzdy a sezónnímu hledisku v Austinu by teploty dráhy měly být během dopoledních tréninků relativně nízké, ale odpoledne by měly podstatně narůst, což bude dalším faktorem ke zvážení při přípravě strategií pro tréninky. Doufáme, že se nám letos dostane o něco teplejšího přivítání. A zdá se, že nám předpověď počasí nahrává.

Co bude v Austinu možné?
AP: Vzhledem k tomu, co jsme pozorovali nedávno a po analýze všech dat z Abú Zabí, není důvod prohlašovat, že bychom si to nemohli rozdat s Red Bullem.

Vytisknout

Diskuze: Permane: Dvě DRS zóny a vlastnosti Austinu by Lotusu měly umožnit boj s Red Bullem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 11.11.2013 13:54 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Räikkönen: Rád bych závodil, ale kvůli bolesti už nemůžu ani usednout do vozu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud