Rozhovor s Janem Charouzem: S testy mohu být spokojený, stále se mám však co učit

Petr Hlawiczka / BPA, 18. listopadu 2011, 16:50 Google+

Český jezdec Jan Charouz absolvoval testy nováčků Formule 1 v týmech HRT a Lotus Renault GP. O svých pocitech z jízdy a rozdílech obou stájí se rozpovídal v následujícím rozhovoru.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 18.11. 23:07) Napište svůj názor
Charouz, Jan

Charouz, Jan | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

V uplynulých sedmi dnech jsi si vyzkoušel hned několik monopostů. Jak pro tebe bylo těžké přesedat z jednoho typu do druhého?
JCh: „O předchozím víkendu jsem závodil ve finále série GP2, kde jsem si vyzkoušel monopost GP2/11 a pneumatiky Pirelli. Tato skutečnost mi hodně usnadnila přestup do monopostu Formule 1 týmu HRT. Nebylo to tedy zas až tak složité, dokonce řízení bylo ve španělském monopostu lehčí. Asi tak stejně velký krok bylo přesednutí do monopostu týmu Lotus Renault GP.“

Jak na tebe zapůsobila španělská stáj [HRT]?
JCh: „Je to malý tým, hodně podobný třeba týmům startujících v GP2 Series. Atmosféra v tomto týmu byla ale velmi dobrá. Dostal jsem možnost odkroužit mnoho kol, tak jak jsem potřeboval já. Postupně jsem si zvykal na vůz a zrychloval.“

Můžeš srovnat tým HRT a Lotus Renault GP?
JCh: „Tým Lotus Renault GP je úplně někde jinde. Zde pracuje mnoho lidí a je to jako obrovská továrna. Je to jako srovnávat zázemí malosériového výrobce a velkosériové továrny. Je to naprosto odlišný styl řízení týmu a jiná atmosféra.“

renault
Jan Charouz s monopostem Renault R31, s nímž ve čtvrtek testoval
(foto: Lotus Renault GP)

V čem spočíval tvůj test u týmu Lotus Renault GP?
JCh: „Ve čtvrtek nebyl test zaměřen až tak na mě, jako na požadavky týmu. Inženýři měli připraveno několik nových dílů, a to především v oblasti aerodynamiky, které potřebovali vyzkoušet. Tudíž jsem kroužil a sbíral data. Navíc se tým spoléhal na moji zpětnou vazbu, což je určitě příjemný pocit, být u zrodu něčeho nového.“

Máš po testech nárok na superlicenci, už ji máš?
JCh: „Superlicenci zatím nemám. Splnil jsem pouze jednu z podmínek, i když hodně důležitou. Podali jsme žádost a budeme čekat, jestli nám bude vyhověno.“

Vyzkoušel jsi si také plno nových věcí jako pneumatiky Pirelli, KERS a DRS. Co k tomu můžeš říci?
JCh: „Mezi jednotlivými směsmi pneumatik Pirelli jsou obrovské rozdíly. Neuvěřitelná je super-měkká směs, která však vydrží pouze jedno kolo. Zajímavé bylo, že se tato pneumatika chovala také zcela odlišně na monopostu HRT a Lotus Renault GP.

Nejvíce mě zaujal systém DRS. Přidá opravdu hodně výkonu. Nejtěžší bylo vše najednou ovládat. Při výjezdu ze zatáčky musíte řadit, aktivovat DRS a používat KERS. Z počátku to vše nejde, ale postupem času si zvyknete.“

jan
V paddocku v Abú Zabí se svým otcem Antonínem (foto: HRT)

Jak jsi spokojený se svým výkonem na trati?
JCh: „Mohlo to být určitě lepší. Najezdil jsem ale přes 750 kilometrů, což není vůbec málo. Myslím, že jsem zajížděl celkem konstantní časy, a tak celkový pocit z testů je příjemný. Je toho však ještě hodně, co se musím naučit. Všem děkuji za příležitost, kterou jsem dostal.“

 

Fotky z testů mladých pilotů v Abú Zabí najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Janem Charouzem: S testy mohu být spokojený, stále se mám však co učit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 18.11.2011 23:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Inovace Ferrari: Výfuky s přídavnou komorou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud