Rozhovor s Pérezem: Nahradí Massu?

Petr Hlawiczka, 9. listopadu 2011, 06:20 Google+

Sergio Pérez hovoří o testování s Ferrari, působení u Sauberu, svém jízdním stylu, úrovni konkurence v F1 a o možnosti nahradit Felipeho Massu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sauber

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Felipe Massa je nyní ve Ferrari pod tlakem. Myslíš si, že by ses mohl stát jeho nástupcem po roku 2012? Co pro tebe Ferrari znamená?
SP: Ferrari je největším týmem v F1 a jsou skvělí. Massa je pod tlakem? To nevím. Myslím si, že odvádí dobrou práci. Já mám se Sauberem smlouvu na další rok a jsem s tím opravdu spokojený. Myslím si, že se musím zlepšit v mnoha oblastech - nezapomínejte, že jsem stále jen na počátku své kariéry. Můžu se zlepšovat a pak - kdo ví, co přijde dále?

Jak moc jsi byl nadšený z možnosti testovat Ferrari v tomto roce?
SG: Moc. Testoval jsem ve Fioranu s F60 z roku 2009 a bylo to velmi zvláštní. U Sauberu jsem ve správném týmu, abych se rozvíjel, ale u Ferrari mohu zlepšovat své schopnosti.

Je úroveň konkurence v F1 snazší či těžší, než sis myslel?
SP: Myslím, že je náročnější, než jsem očekával. Je to velmi, velmi vyrovnané. Máte tam ty nejlepší piloty a nejlepší týmy na světě, vstoupit do toho není pro nováčka jednoduché.

Když ses jakožto teenager poprvé přestěhoval do Evropy, bydlel si v Německu nad nějakou restaurací. Jaké to bylo?
SP: Když jsem poprvé přišel do Evropy, opravdu jsem bydlel nad restaurací, kterou vlastnil muž provozující můj tým ve Formuli BMW. Někdy byla restaurace docela hlučná, ale obvykle zavírali brzy - kolem devíti už byla většina lidí pryč. A dostával jsem jídlo zdarma, bylo to dost dobré.

perez
Sergio usedá do rudého vozu (foto: Scuderia Ferrari)

Co sis myslel bezprostředně před nárazem do zdi v Monaku?
SP: Moc si nevzpomínám. Jel jsem své kvalifikační kolo, poprvé jsem se dostal do Q3 a snažil se zajet skvělý čas. Pamatuji si, že jsem dal ruce pryč z volantu, protože ten první náraz docela dost bolel, takže před tím druhým jsem se snažil dát ruce na helmu. Hodně to pomohlo.

Cítíš po své nehodě v Monaku strach, když řídíš?
SP: Ne, vůbec ne. Po Monaku mi to chvíli trvalo, než jsem se dostal zpět na tu svou nejlepší úroveň, protože to ovlivnilo mé vidění a občas jsem ve voze trpěl závratí. Nebylo to jednoduché, ale nyní jsem 100% zpět v pořádku a těším se na zbývající závody.

Jak to děláš, že ti pneumatiky vydrží tak dlouho, a přitom jsi i rychlý?
SP: Myslím si, že je to dáno kombinací více věcí. Hlavně naše auto je k pneumatikám šetrné, ale také já dokážu přizpůsobit svůj jízdní styl odlišným podmínkám a neztrácím přitom mnoho času. Ale pokud si vzpomínám, vždy jsem byl v šetření pneumatik dobrý.

sergio
Se svým Sauberem C30 v Suzuce (foto: Sauber F1 Team)

Co děláš mezi závody?
SP: Připravuji se na další závod a užívám si svůj čas. Dělám normální věci, jako kterýkoliv jiný 21letý kluk. Snažím se život si užívat - někdy zapomínáme, jak jsme šťastni, že jsme zde v F1.

Kdybys byl na jeden den Berniem Ecclestonem, co bys dělal?
SP: Užil bych si všech jeho peněz (smích).

Za své rozhodnutí odstoupit z Velké ceny Kanady sis vysloužil chválu. Bylo to snadné rozhodnutí?
SP: No, bylo to velmi těžké rozhodnutí, protože jsem chtěl závodit a protože jsem si myslel, že v Kanadě můžu odvést dobrou práci. Také tým byl pod velkým tlakem. Nebyl jsem však 100 % na úrovni, kde jsem potřeboval. Závratě ve voze byly opravdu silné. Podle mě to bylo naprosto správné rozhodnutí nezávodit.

Jaké to je vycházet s nejbohatším mužem na světě - s Carlosem Slimem?
SP: Je to příjemné. On je vlastně úplně normálním člověkem - jednoduchým mužem. Samozřejmě je také nejbohatší na světě, ale také velmi příjemnou osobností. Velmi dobří přátelé jsme i s jeho synem, Carlosem Slimem mladším.

Chutná ti jakožto Mexičanovi tequila?
SP: (Smích) Samozřejmě, že mi chutná tequila - jsem Mexičan! A samozřejmě musí jít o tequillu José Cuervo, která sponzoruje Sauber!

perez
Tequilu má jako většina Mexičanů rád (foto: Sauber F1 Team)

Byl to kruté, když ti byl v Melbourne odebrán titul "Získal jsem body při svém debutu v F1." Jak ses cítil, když ses dozvěděl zprávu, že ti body byly odebrány?
SP: Bylo mi líto týmu, protože odvedl skvělou práci. Celé měsíce se intenzívně připravoval a já jsem prožil skvělý víkend, takže vše pro nás vypadalo dobře. Body jsem nedostal. Když jsme byli diskvalifikováni, byl to hrozný pocit pro všechny v týmu, ale na druhou stranu nás to hodně posílilo a motivovalo.

Asi tří hodiny po závodě jsem se dozvěděl, že jsme diskvalifikování - zrovna jsem se chystal opustit okruh a zahlédl jsem Jamese Keye [technický ředitel Sauberu] s velmi smutným výrazem ve tváři. Ptal jsem se, co se děje, a pak mi to řekl.

Jaký je tvůj vztah s Kamuje Kobajašim?
SP: Je dobrý. On je velmi upřímný kluk, velmi profesionální. Dělá svou práci, já svou a jde nám to spolu dobře. Oba jsme mladí jezdci, máme tedy mezi sebou dobrý vztah. Jsme docela dobří přátelé.

Jste opravdu nejlepší přátele s útočníkem Manchesteru United Javierem "Chicharitem" Hernandezem?
SP: No, nejsme nejlepší přátelé, ale je pravda, že jsme kamarádi. Pochází ze stejného města jako já. Je o dva či tři roky starší, ale je to velmi příjemný kluk.

Co říkáš na DRS - nemělo by být zakázáno, protože příliš usnadňuje předjíždění?
SP: V F1 je předjíždění stále obtížné, nikdy to není jednoduché. Myslím si, že to pomáhá, podle mě se jedná o pozitivní věc.

perez
Šťastná fanynka se Sergiovým podpisem (foto: Sauber F1 Team)

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Pérezem: Nahradí Massu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fry, Pat

Pat Fry: Ferrari s novým předním křídlem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

  2. Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

  4. Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

  5. Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

  6. Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud