Rozhovor s Hemberym: Jak se Pirelli snaží zatraktivnit závody

Petr Hlawiczka, 2. března 2011, 13:45 Google+

Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery na oficiálních stránkách Renaultu F1 hovoří o výzvách, s nimiž se dodavatel pneumatik pro vozy F1 musí vypořádávat, a o tom, jak se snaží zatraktivnit závody.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 02.03. 17:18) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Čím začíná vývoj nových druhů pneumatik?
Paul Hembery: Existuje logický proces, kterým musíte projít. Začínáte definováním profilu, což je základním výchozím bodem. Pak pracujete na směsích a konstrukci. Po rozsáhlém modelování a počítačové analýze nalezneme nejlepší teoretické řešení a poté si výsledky ověříme v praxi testováním na okruhu. Existuje obrovské množství různých parametrů, které je třeba zvážit, v podstatě se ale jedná o vyvážení výkonnosti, trvanlivosti a ovladatelnosti ve velmi široké škále podmínek.

Nakolik se letošní pneumatiky budou lišit od těch předchozích?
PH: Pravidla týkající se pneumatik pro rok 2011 zůstávají převážně stejná jako minulý rok, což má týmům poskytnout technickou stabilitu. Naše pneumatiky se přesto vyznačují jedinečností Pirelli díky odlišným vlastnostem ve srovnání s předchozím dodavatelem. Letos máme za cíl vyrobit pneumatiku, která potěší jak piloty, tak i diváky. Účelem je pomoci vylepšit zážitek a ocenění pro Formuli 1 v průběhu sezóny pro všechny.

Jak náročné je pracovat s dvanácti novými týmy?
PH: Spolupráce s 12 novými týmy není vůbec žádný problém, problém spočívá v práci s 12 odlišnými vozy, které mají všechny své individuální vlastnosti. Mnoho motoristických šampionátů má své vlastní jednotné formule, což představuje mnohem jednodušší scénář než šampionát, v němž každý využívá odlišná řešení ve snaze získat konkurenční výhodu. Naši prací je zařídit, aby naše pneumatiky dobře fungovaly na všech těchto různých vozech.

pirelli

Všechny týmy souhlasily s podobným rozložením hmotnosti - usnadnilo to Pirelli práci?
PH: Myslím, že to spíše usnadnilo práci týmům spíše než Pirelli, protože mají o další proměnnou méně. Možná nám to usnadňuje naši výpomoc týmům, ačkoliv rozložení hmotnosti je pouze jedním faktorem ve složité rovnici, která od sebe odlišuje všechny vozy.

Může Pirelli přinést více vzrušení do Formule 1?
PH: To je naší prioritou, ačkoliv nás na začátku čeká určitý proces učení, kterým musíme projít. S přibývajícím časem budeme v silnější pozici pro ovlivňování podívané. Budoucnost Formule 1 záleží na tom, zda bude vzrušujícím sportem, na který se lidé budou chtít dívat. Věříme, že v této oblasti můžeme hodně pomoct.

Naším cílem je učinit docela velké rozdíly mezi směsmi, abychom podpořili zajímavé strategie týkající se pneumatik. Máme při tom samozřejmě možnost ovlivnit množství přilnavosti, pokud si to lidé budou přát. Jsme vždy otevřeni každému názoru a jsme rádi, že můžeme nabídnout škálu různých řešení, jejichž cílem je specificky vylepšit show.

Jak vidí Pirelli budoucnost Formule 1?
PH: Budoucnost v nás vyvolává vlnu nadšení, protože představuje fantastickou příležitost pro výrobce vozů i pneumatik - mohou prozkoumávat oblasti technologie, z níž nakonec budeme mít v každodenním provozu užitek všichni. Chceme hrát aktivní úlohu při formování budoucího vývoje sportu a vylepšování podívané F1 pro veřejnost. Jsme odhodláni úzce spolupracovat s týmy, abychom na dnešní trhy přišli s nejvhodnějšími produkty.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Hemberym: Jak se Pirelli snaží zatraktivnit závody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 02.03.2011 17:18 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Jak si vedly akcie Williamsu první den na burze?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud