ale přesto je nedílnou součástí Formule 1 a my Vám přinášíme krátké ohlédnutí za jeho historií.
Minardi vstoupilo do mistrovství světa vozů Formule 1 v roce 1985 a bylo jedním z posledních týmů, které používaly atmosférické motory v éře turbo. Po přechodu na značku Motori Moderni a jejich turbo motor V6 si tým moc nepomohl.
Další věc, která týmu ublížila, byl spor s organizátory soutěže o vstupu Alessandra Nanniniho do F1, kteří tvrdili, že Nannini není dost způsobilý na účinkování v F1. I když byl tým ve stagnaci, první body získal v roce 1989 za 5. a 6. místo ve Velké ceně Velké Británie.
1991 - Nejlepší sezona
V této sezoně se Minardi nacházelo na prahu velkých změn. Týmu se podařilo získat motory Ferrari, které patřily vždy ke špičce ve startovním poli. Co bylo ovšem nejdůležitější, byla finanční podpora od společnosti Pioneer group, která se kladně klonila ke spolupráci s Ferrari. V tomto roce tým angažoval mladého Itala Pierluigiho Martiniho, se kterým se mu podařilo získat 6 bodů, což stačilo na 7. místo v poháru konstruktérů.
1992 - Těžké Lamborghini
Po relativním úspěchu z předchozího roku, byl tým opět v situaci, která předcházela před spoluprácí s Ferrari. Ferrari se rozhodlo, že jejich motory V12 bude poskytovat pro sezonu 1992 týmu Scudéria Italia. Minardi nahradilo motory Ferrari dalšími italskými motory a to od značky Lamborghini. Lamborghini V12 měly vysoký výkon, avšak také nadváhu, což představovalo velký handicap. Tým získal jediný bod ve Velké ceně Japonska v Suzuce.
1993 - Gustav Brunner vstupuje do týmu Minardi
Vedení týmu se podařilo získat uznávaného šéfkonstruktéra Gustava Brunnera, který vyvinul nový vůz pro sezonu 1993. Tým tvořila také staronová posádka Pierluigi Martini a Brazilec Christian Fittipaldi, kterým se poštěstilo získat pro tým nějaké mistrovské body. 4. místo v Jižní Africe bylo nejlepším umístěním týmu vůbec a poté se přidaly body za 5. místo v Monaku a dvě 6. místa v Donington Parku a Imole. Tyto výsledky zajistily Minardi 8. místo v poháru konstruktérů. Minardi se ale proslavilo srážkou Christiana Fittipaldiho s dalším vozem, kdy Fittipaldi provedl salto ve vzduchu a skončil na kolech vozu. Jezdci se jako zázrakem vůbec nic nestalo a dokonce byl klasifikován na 10. místě po protnutí cílové pásky s vozem v protisměru.
1994 - Alboretovi zkušenosti nestačí
Tým se opět obklopoval profesionálními lidmi. Stále byl považován za jeden z nejmenších týmů v kolotoči F1. Následovala fúze se stáji Scudéria Italia. V roce 1994 tým angažoval veterána Formule 1 Itala Michele Alboreta, který do sezony nabízel mnoho svých zkušeností získaných dlouholetým působením ve věhlasných týmech. Navzdory těmto skutečnostem a také tím, že se tým spojil s jinou stájí, výsledky nebyly velké.
1995 - poprvé zvednutý nos v F1
Nový model vozu s označením M195 v sobě skrýval velkou naději. Byl první model se zvednutým nosem a revolučně upraveným předním křídlem. Opět tým vsadil na zkušeného Pierluigi Martiniho a nového jezdce, který přišel od Lotusu Portugalce Pedra Lamyho. Minardi v tomto roce používalo motory Ford EDV8, který ještě zdaleka neměl na špičku startovního pole. Tento rok zaznamenal také pád dvou týmů a to Simtek a Pacific. Jediný bod pro tým získal Pedro Lamy v závěru sezony na okruhu v Adelaide.
1996 - Minardi experimentuje se 4 jezdci
V tomto roce se používal přepracovaný vůz z předchozí sezony. Bylo to poprvé, kdy tým využíval služeb více jezdců mezi nimiž byl Pedro Lamy, Giovanni Lavaggi, Tarso Marques a Giancarlo Fisichella. Fisichella dokázal, že se stává vycházející hvězdou, kterou však Minardi nedokázal udržet. V boji o Fisichellu zvítezil tým Jordan. Lavaggi zase týmu přinesl dostatečný obnos na to, aby se mohl svézt v několika Velkých cenách. Mezitím tým usilovně pracoval na novém voze pro sezonu 1997.
1997 - Minardi koupeno dvěma kupci
Vzhledem k tomu, že šéf týmu Fondmetal Gabriele Rumi a Flavio Briatore z Benettonu zakoupili tým Minardi, zdálo se, že nastanou pro tým dobré časy. Tým opět sáhl do kapsy s novými talenty a vybral mladého Itala s finským jménem Jarna Trulliho, který měl povýšit akcie týmu s novým modelem M197 a motorem Hart V8. Druhý jezdec Japonec Ukyo Katayama s sebou přivedl japonského sponzora (tabákovou firmu), který pojistil finanční situaci v týmu. I přesto tým nezískal větších úspěchů a také ztratil velkou naději jarna Trulliho, který nahradil v týmu Prost zraněného Oliviera Panise. Tým byl odsouzen, aby opět skončit na posledním místě.
1998 - Minardi zbrojilo na sezonu 1999 Nové obsazení roku 1998 s jezdci Estebanem Tuerem a Shinji Nakanem neslibovalo 100% úspěch , ale spíše malé naděje. Řešili se dětské nemoci nového motoru Ford V10. Vůz M198 byl pěkný, ale tým s ním nebyl schopen konkurovat ani svému nevětšímu soupeři týmu Arrows. Po skončení sezony Tuero odešel do Jižní Ameriky, kde soutěžil v seriála TC 2000 (cestovní vozy) a Nakano debutoval v seriálu CART. Gustav Brunner měl využít zkušeností z týmu Ferrari a navrhnout nový vůz pro další sezonu. V týmu panovala tiše pozitivní nálada.
1999 - Podvozek dobrý, motor nevyhovující
Brunnerovo první Minardi 90 let bylo postaveno pro rok starý motor Ford V10, který loni používala stáj Stewart Racing. Jezdcem se stal testovací jezdec Ferrari Luca Badoer a šampion Formule Nissan, Marc Gene, který do týmu přivedl španělskou telekomunikační společnost Telefonica. Badoerovi vstup do Formule 1 nevyšel díky tomu, že se zranil a musel být nahrazen Francouzem Stephanem Sarrazinem. Ten měl velkou naději na své první body ve Velké ceně Evropy, ale jeho vůz nevydržel. Naopak Gene přesvědčil o svých kvalitách a zajistil si smlouvu pro další rok.
2000 - Tým opouští silný sponzor
Gustav Brunner navrhnul pro Minardi PS00 úplně nový podvozek, bohužel pro starý motor Ford z roku 1998, nyní pod značkou Fondmetal V10. Společnost Telefonica ukončila svoji účast v týmu s prohlášením, že odstupuje od smlouvy díky neúspěchu týmu. Minardi se podařilo výkonostně dohonit tým Prost, i když opět bez bodů. Zdálo se, že se tým na konci sezony úspěšně prodá a tím bude mít naději v příštím roce na lepší situaci. Bohužel, z koupě sešlo.
2001 - Minardi kupuje Paul Stoddart V zimě tým koupil Paul Stoddart, který měl v úmyslu dostat Minardi z nešťastné situace. Tým vsadil na evropské motory Cosworth, které ovšem byly z roku 1998. Ačkoli, tým vyvinul nový podvozek, jezdci Alonso a Marques se opět pohybovali na konci startovního pole. Alonso se dokázal několikrát prosadit ve voze Minardi, čehož si všimli v týmu Renault a v nové sezoně ho angažovali jako testovacího jezdce. Marques byl nahrazen mladým Malajcem Alexem Yoongem, který měl týmu pomoci příchodem dobrého sponzora.
2002 - Záblesky úspěchu Minardi získalo motory Asiatech, které dovolily týmu opět soustředění na zisk bodů. Šéf týmu Paul Stoddart také podepsal smlouvu s Australanem Markem Webberem, který hned v první Velké ceně doma v Austrálii získal pro tým první 2 body od roku 1995. Bohužel, byl to pro tým vrchol sezony. V ostatní závodech se oba jezdci (Webber a Yoong) pohybovali na konci startovního pole. Yoong byl dokonce na dva závody nahrazen Anthony Davidsonem, testovacím jezdcem týmu BAR. Webberovi se občas dařilo jezdit docela rychle a stabilně, byl dokonce dobrým soupeřem i bohatším týmům, nakonec ho ale zklamala technika nebo jezdecká chyba. Svými výkony si nakonec získal angažmá pro sezonu 2003 v týmu Jaguar Racing. Tým vstoupí do sezony s novým vozem PS03 a motorem Cosworth. Novými jezdci budou mladý a nadějný Brit Justin Wilson (vítěz FIA F3000 v roce 2001) a po roční přestávce navrácený Holanďan Jos Verstappen. Hlavním sponzorem bude opět jako v minulé sezoně hlavní město Malajsie Kuala Lumpur.