DISKUZE K ČLÁNKU Vyhrál ten nepravý? Ferrari nehraje fér

Monako vždy bude mít v kalendáři Formule 1 postavení asi jako slavná fotbalová derby, počínaje El Clásicem po duel Sparta-Slavia. A když se v oné nepředvídatelné ruletě stane ještě něco, o čem se dá hojně diskutovat, je to dar z nebes.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vyhrál ten nepravý? Ferrari nehraje fér

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 103, poslední 05.06.2017 10:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 31.05.2017 18:00
proto moc nechápu hysterii ze strany mercedesu,… »
» uzivatel001890 (Hlasovali 4 lidé) 01.06.2017 07:13
Pánové a dámy :), s malým odstupem prozatím mám… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 01.06.2017 08:26
Takže fandíš těm, co TR ve prospěch hamiltona… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Proč by proboha jezdili až ve 40. a 41. kole????? Aby se před ně dostal Mercedes a oba RB???????
To už je fakt zoufalost.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Rozdíl mezi námi je ten, že já klidně přiznám, že mnou uvedená strategie preferuje vedoucího pilota, v tomto případě Kimiho. A neviděli jsme v minulosti a věřím, že ještě i v budoucnu uvidíme, takovýchto pitstopů obrovské množství?
Až Vettel pojede první a Kimi druhý a až jim Ferrari připraví pitstopy těsně za sebou, budeš se tu hádat, že byl ten druhý poškozen, neb to byla strategie preferující Vettela? Vím, že určitě ne. S tvým a Mikovým postojem si zase budete vymýšlet podobné důvody těm mým dnes. Protože jde o vašeho oblíbence a ten přeci vítězí jen díky svému umění a rychlosti.
Tak že abys netvrdil, že neodpovím na tvou otázku. Vettela by měli povolat hned po Kimim proto, že je to jedna z běžně používaných strategií týmu.
To je právě ta omáčka okolo. Já se podle chování týmů, načasování zastávek atd.atd. snažím pochopit, o co tam jde. Kdo je ten preferovaný a kdo ne. Jsou strategie, kde není tak těžké předvídat, jak dopadnou a v čí prospěch jsou. Je pořád začátek sezóny. Když preferují u Merglů Hamiltona, připadá ti to jako prasárna. Když totéž udělají u Ferrari s Vettelem, je to fér a zasloužené. S tímto tvým postojem mám problém. Mně až tolik nevadí, že Seb vyhrál. Ostatně, předpokládal jsem to už před závodem. Tak že jsem to očekával a byl s tím smířený. Jenom si nehraju na na překvapeného se špatným pocitem a pak nehledám jakési zástupné srgumenty v podobě časů celého závodu. Chleba se lámal na startu a pak při pitstopech. Seb Kimiho dojel ne proto že jel takticky, ale že Kimi nedokázal rychle předjet Buttona o kolo. Tam se zdržel a pak jej tým poslal opět za Buttona po pitstopu, kde nabral zase nějakou ztrátu. Což vidím, jako hlavní příčiny Kimiho zpomalení. Sebovu rychlost, v období mezi oběma pitstopy, nepopírám, ta je dalším, ale nikoliv jediným (jak tvrdíš ty a Mike17) důvodem změny na čele. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
To je masakr. Já už to balím. Dáš jim tu časy jednotlivých kol, kde je naprosto zřejmé, že Kimi byl na nových rychlejší, že každý byl na nových rychlejší, že Kimiho nikdo v provozu nezdržel a že Vettel prostě zajel časy, o kterých se Kimimu nezdálo ani v divokém snu, a stejně to budou ignorovat.
Jediné, čeho se drží je, že kdyby Ferrari chtělo, tak mohlo najít strategii, jak Kimiho vepředu udržet. Protože stáhnout rychlejšího pilota do boxů jen proto, aby nevyhrál je to jediné, co není TR a tak by to bylo férové a v pořádku. 12 12 12
Měj se a přeji pevné nervy v případné další diskusi. 11

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Tobě to dává smysl??? Přece kdyby se stala nehoda na SC, pak zavolám jezdce hned po ní v tom kole, ne? Proč by volali někoho k pitstopu preventivně???

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
Miku, fakt s tímto tématem končím. Mám dnes jinou práci a sice mě baví se dělit o názory s ostatními, ale tady se z toho stává perpetuum mobile. 20

Už se těším na Kanadu.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Moje citace: "Pořád a pořád ignoruješ fakt, že Max byl rychlejší jak Bottas a Maxovi by se podseknutí povedlo, kdyby jeho pitstop netrval o 1,1s dýl."

Tvoje reakce na to hned v dalším příspěvku:
"Aha, tak že Bottase vynecháme, i když vlastně je ten s kým Maxe srovnáváme."

Tak já nevím. Bavím se s 5-to letým děckem, nebo s někým kdo si reaguje na neexistující argumenty?
Kde bagatelizuji o 0,5s dýl trvající pitstop? I kdyby byl stejný jako Vettelův, pořád by vyjel Vettel před ním. Tak co řešíš jeho pitstop?
Maxovi se podseknutí nepovedlo, protože jeho pitstop trval 1,1s dýl a ještě vyjel za Sainzem. Raději připomenu, že Sainz byl v pořadí, zatímco Button Kimiho pustil (na časech žádné zdržení není).
Vždyť nemáš jeden jediný argument, který by TR dokládal. Ani jeden jediný malinkatý. Jediné na čem to celé stavíš je fakt, že se výsledek Ferrari hodil. To je vše. Nic víc. Mně by se taky hodilo nedanit 90 miliónů, ale já dluhopisy Agrofertu nekoupil. Fakt ne. Ale ty bys mne klidně odsoudil a nechal popravit, protože by se mi miliony hodily. To je prostě jasná vina. Tak se zkus nejdřív zamyslet sám. Máš tu vždy moralizující kecy o lhářích vždy, když se objeví článek někoho z RB. Ale sám lžeš o podvádění každou chvíli, aniý bys měl jediný důkaz. A ještě k tomu pořád máváš neexistujícími okolnostmi. Jako že TR loni připravili Kimiho o pozici. Cucáš si jeden nesmysl za druhým a to ti přijde normální. 02

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
Asi jste ani jeden nečetl článek:
"Před závodem nebylo jasné, která strategie je lepší, piloti to věděli," tvrdí Newey.

Hmm.. Red Bull je z toho venku, ale to zatracené Ferrari budeme pranýřovat do aleluja... 02

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
Kimi nemusel šetřit pneu na trati, kde by odjeli na US celý závod. Kimi byl jenom pomalejší........ To asi nepochopíš.
Ale jo, pro tebe je asi lepší TR ve smyslu Multi21....... 02

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001890

uzivatel001890

213.226.251.XXX
Kvůli riziku SC to je snad evidentní!!!!!!!!!

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001890

uzivatel001890

213.226.251.XXX
Kdyby totiž hrozila opačná výměna, tak by se Kimi povolal kolo před nebo po Sebovi Kvůli nebezpečí SC! PS: jedině kdyby bil Ricardo rychlejší, ale to určitě věděli, že není, jinyk by asi nestáhli ani Kimiho...
Prostě Kimiho odklidili a Sebovi řekli zkus to hochu máš pět kol :) ... proto jel rychle a jen proto, že to plánoval se docvakl těsně za Kimiho - Kimi věděl že nemůže být předjetý tak možná i šetřil pneu a nejančil ...
Bylo to prostě strategií a nikoli Sebovou rychlostí, že se vyměnili.
A je celkem jedno zda to plánovali, nebo ne, ale opačně by to být nemohlo, neb by Kimi dostal jen jedno kolo na předjetí a to by nestačilo.
Ale to se Kimimu v dobrém vrátí, má karmu i vědomí, že končit nemusí a určitě dostane nabídku od Mclarenu, jestli jim prchne Alonso a bude to super náhrada - tak snad se chytne i ta Honda nečekaně potom 01

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
Opět musím položit otázku, proč by měli Vettela povolávat do boxů hned po Kimim? Když dokázal jezdit tak rychlé časy? To bych ihned označil za TR, že rychlejší jezdec je úmyslně poškozován. Kdyby Vettel po Kimiho pitstopu jel tu samou tužku, neřeknu ani ň. Teď vlastně preferuješ Kimiho, který by měl dle tvých skautských představ vyhrát stůj co stůj jenom proto, že si s tenoučkým náskokem zajistí PP.
Ale je to pořád dokola. Když položím jasnou a jednoduchou otázku, nikdy neodpovíš. 02

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Neskromné vyjádření?
Co třeba 40. kolo Kimi pitstop, 41. kolo Seb pitstop?
Nebo 40.kolo Seb pitstop, 41. kolo Kimi pitstop? Běžná strategie v Monaku, kdy oba vedoucí piloti potřebují udržet své pozice a neztratit na soupeře. Nebo mi zase va livetimingu dokážeš, že Seb byl tak obrovsky rychlý, že by Kimiho dal? Potřeboval k tomu 5 kol a o chlup rychlejší výměnu, aby stáhl 1 sec. 02
Ferrari v době, kdy Max a Bottas zajeli k pitstopu nepotřebovalo reagovat okamžitěOba jejich piloti měli náskok a tudíž čas na analýzu chování červených na vozech soupeřů. A zastávky těsně za sebou neumožní podseknutí, pokud to tým neošetří ještě dalším podrazem.
Kimi se po své zatávce dostal za Buttona, kterého musel předjet, čímž stratil, Seb se po své zastávce dostal před Kimiho, na první místo a tím byl závod u konce.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
Kimi i Seb měli možnost před svými boxy jezdit na čistém vzduchu. Bez dalších vlivů. Co dokázal jezdit Raikkonen a co Vettel je jasné z čísel (stejné gumy, stejné podmínky). Další výmluvy jsou už jen vrcholem trapnosti. 02

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
Odine, s tebou se už o tom dohadovat vážně nebudu. Nikdy jsi ani neodpověděl na zásadní otázku, proč Kimi nedokázal jet v Monaku tak rychle, aby Sebova ztráta byla výsledkem Kimiho jezdeckého umění a rychlosti? Vettel se ho v prvním stintu držel naprosto takticky cca 3s a když už bylo zřejmé, že Kimiho časy jdou do háje a jel si pro nové gumy, na kterých zrychlil, tak Vettel najednou dokázal jezdit o hodně rychlejší kola. Ale na to mi nikdy neodpovíš, neboť v tom spočívá rozdíl mezi prvním a druhým místem.

Na závěr tvoje neskromné vyjádření:
"Troufnul bych si klidně sám udělat stratégii, která Kimimu zajistí v Monaku vítězství. Není to tak těžké. A stejně tak, bych dokázal vymyslet ještě další možnosti, jak oba piloty vyměnit."

Tady je naprosto zřejmé, že další diskuse s tebou postrádá smysl, protože ať dopadne libovolný závod jakkoli, vždy za tím budeš vidět něco jiného.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001890

uzivatel001890

213.226.251.XXX
dobře jsi to vysvětlil.
Mimochodem, já už si také začínal myslet, že Kimi neumí jezdit, ačkoli já to osobně přisuzoval tomu, že Ferrari dělá soustavně (kašle prostě na Kimiho přání - či je dělá až na posledním místě) špatné auto pro Kimiho - které však ať už z jakýchkoli důvodů sedí Alonsovi,... S Vettlem se zdá, že jim to sedí podobněji.
Ti co Odinovi (a mě) nevěří - viděli jste co dovede auto jasně na Hamovi v Monacu?
Ale někdo by z livetimingu možná jasně viděl, že Ham je pomalej a Botas rychlej ... ale ouha bylo to v autě a okolnostech=pozici na trati. (to snad uznají i zarputilí milovníci livetimingu) ... A tyhle rozdíly se někdy dějí nechtěně, ale někdy i chtěně - proto ty sváry mezi Hamem a Rosbergem - nemluvě o tahanicích kolem strategií...

Já doufám, že se Kimi ještě dostane do boje o Titul, jak letos tak ještě v dalších letech a překoná rekord ve dvou titulech získaných s odstupem.
PS: Ferrari si ho nenechali, jak tu myslím taky někdo psal, nebo někde jen tak pro nic. Seb je asi o něco lepší a proto ho mají jako třebas jen "podvědomou" ale jasnou jedničku, ale ještě uvidíme... I Seb se dá porazit 01 (Lauda je bije na poplach předem a ví to :)

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Jaký nekritický obdiv Kimiho? Kimimu fandím, ale dokážu přiznat, že i on titul získal jen díky TR a obrovské podpoře svého kolegy Massy.
Nekritické obdivovatele hledej jinde.
Za ta léta, co se o F1 zajímám vím, že to tam čisté není v žádném týmu, ani mezi komisaři, či vedením. Intrikuje se o to více, o co se svádí vyrovnanější boj o titul. Někdo na to hledí s růžovými brýlemi na očích a jásá, jak férové prostředí tam je, omlouvá polopravdy a lži zúčastněných tím, že my ostatní do toho nevidíme.
Já nejsem každodení přímý účastník tohoto divadla, ale věci mi musí LOGICKY zapadat. Pak uvěřím, že zúčastnění mluví pravdu. Pokud něco jiného říkají a něco jiného dělají, hledám v tom vedlejší úmysly.
Ferrari Kimiho podtrhlo už poněkolikáté a čím více podrazů, tím jsem zarputilejší.
S Mikem17 a Easym se budu dohadovat (pokud mi to čas dovolí) klidně donekonečna. Protože oni vychází ze statistických údajů. Omáčka okolo je nezajímá. Troufnul bych si klidně sám udělat stratégii, která Kimimu zajistí v Monaku vítězství. Není to tak těžké. A stejně tak, bych dokázal vymyslet ještě další možnosti, jak oba piloty vyměnit.
Všichni piloti ve všech týmech bohužel potřebují pomoc stratégů, inženýrů a vedení stájí, aby mohli slavit vítězství. Pokud tato pomoc směřuje jejich kolegům a jim ještě uškodí, jsou výsledky zkreslovány. A pak v rozhodujících fázích boje o titul najednou příjde jasná, neoddiskutovatelná TR. Pro Mika17 a Easyho pak tato TR je jen logickým důsledkem celého průběhu sezóny a povinností týmu. Ale už neberou v potaz drobné podrazy a to, že tým pomáhá během sezóny jen jednomu a tím tým zajistil naakumulování bodového rozdílu. Vloni postihovaly přirozené výpadky oba (KR i SV) zhruba stejnou měrou. Také jejich vzájemný bodový rozdíl byl minimální (protože se Ferrari soustředilo na toho, který zrovna nevypadl a zajistilo mu max. podporu.) Avšak závěr sezóny byl zajímavý. Seb byl dole i bodově a najednou si Kimi jezdil pro nejpomalejší pneumatiky a návdavkem dostával ještě pitstop navíc, oproti Vettelovi. Pro ty dva naprosto normální věc, neb pomohla Sebovi v cestě před Kimiho. Pro mne podraz. 03. Dokonce v době, kdy Ferari už o nic nešlo, krom o to, aby Seb získal ztracené sebevědomí. Kdo dělal někdy nějaký sport, tak ví, že když se nedaří, tak čím víc člověk chce, tím je to horší a dělá chyby. Přesně tohle Vettel prožíval na konci loňské sezóny. Tak se mu pomohlo a letos se mu pomáhá od začátku.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
myron

myron

95.173.192.XXX
A nebylo by lepší fandit svému favoritovi a nepodsouvat cokoliv ostatním ať už týmům, nebo pilotům? Vždyť údaje, podle kterých tu někdo zatvrzele a někdo vlažně hájí své názory jsou naprosto nedostatečné. Nikdo z nás nemá možnost korigovat svůj názor, protože nezná dění v týmu a úmysly všech zůčastněných. To, co se nám jako fanouškům líbí nebo nelíbí přece nemá - a ni nemůže - mít vliv na rozhodování týmových stratégů.
Nevím jak ty, ale já z dostupných dat a materiálů nedokážu posoudit, co mělo, má neboe bude mít vliv na průběh závodu jednotlivých jezdců, a troufnu si tvrdit, že to bez infa zevnitř pitlane mezi námi nedokáže nikdo. A tak to má být, protože o čem by jsme se tady taky potom přeli a dohadovali 04.
Berme to jako danost a užívejme si závody (dokud to ještě jde, může být podstatně hůř, než teď).
Zdá se mi, že tvoje potíž zřejmě spočívá v téměř nekritickém obdivu Kimiho a zatracování všeho ostatního. Pokus se situace posuzovat co nejobjektivněji, myslím že úrovni diskuzí to jenom prospěje.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Aha, tak že Bottase vynecháme, i když vlastně je ten s kým Maxe srovnáváme. A do spekulací zahrneme Vettela.
Vše završíme bagatelizací Kimiho horšího pitstopu, protože šlo pouze o 0,5 sec. oproti Sebovi. Zato Maxovo 1,1 sec oproti Bottasovi už je výrazné zpomalení a důvod proč skončil až za ním. 02
Ostatní nehodící se aspekty taktně, nebo pokrytecky pomineme a výjde nám to, co chceme donekonečna plácat.
Protože když dva dělají totéž, a i jejich výsledky vypadají stejně, není to ve vašem chápání stejné. A ještě pokrytecky tvrdíte, jak jste Kimimu přáli, ale nebyl dostatečně rychlý. Zatímco Max byl dostatečně rychlý a přesto skončil podobně jako Kimi, což zapřičinily zcela jiné okolnosti. 02
a ještě blbý kecy o zarputiosti? Zamysli se nad sebou, než něco takového napíšeš.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
myron

myron

95.173.192.XXX
Připomíná mi to Cimrmany:
Nemusí se nám to líbit, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

178.209.132.XXX
Pod článkem o náskoku 16 týdnů pro Ferrari jsem se pokusil to zdůvodnit čísly. Jinak se dál děním v Monaku nehodlám zabývat. A hlavně v tom mám jasno. 03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Kanady: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama