DISKUZE K ČLÁNKU Vyhrál ten nepravý? Ferrari nehraje fér
Monako vždy bude mít v kalendáři Formule 1 postavení asi jako slavná fotbalová derby, počínaje El Clásicem po duel Sparta-Slavia. A když se v oné nepředvídatelné ruletě stane ještě něco, o čem se dá hojně diskutovat, je to dar z nebes.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vyhrál ten nepravý? Ferrari nehraje fér
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001890
(Hlasovali 4 lidé)
01.06.2017 07:13
Pánové a dámy :), s malým odstupem prozatím mám… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
11:01 02.06.2017 185.149.128.XXX
Božeeee, třeba proto, že ty sám předhazuješ Maxe jako příklad, kterým se mělo řídit Ferrari? Pořád a pořád ignoruješ fakt, že Max byl rychlejší jak Bottas a Maxovi by se podseknutí povedlo, kdyby jeho pitstop netrval o 1,1s dýl.
Jasná čísla, které pochopí i malé dítě. To chce fakt hodně zarputilosti, abys to dokola ignoroval.
Jasná čísla, které pochopí i malé dítě. To chce fakt hodně zarputilosti, abys to dokola ignoroval.
mi88ki
09:04 02.06.2017 165.72.200.XXX
Já nevím co tady řešíte? Kdyby jel do boxů první Vettel, tak fanoušci Kimiho kritizují Ferrari, jak to, že nechali undercutnout Kimiho. Nevím jestli si toho ještě fanoušci Kimiho nevšimli ale Kimi je letos konzistentně pomalejší a nic na to nemění fakt, že byl výjimečně o čtyři setiny rychlejší v kvaldě.
Jenom v kole, kdy zajeli oba do boxu, ztratil Kimi jednu a půl sekundy oproti Sebovi a rozhodně to neztratil při samotné zastávce. Pokud něco ztratil v provozu, tak to jako Ferrari udělali schválně a počítali s tím?
V dalším čistém kole byl Kimi opět o sekundu pomalejší než Seb a to už Seb na to nemusel tlačit neb už věděl, že je před Kimim. Jak je možné, že byl Kimi tak pomalý, když věděl, že mu jde o vše? Porovnávám Kimiho a Sebův inlap a následující kolo a tedy oba na stejné tvrdší směsi.
Jenom v těchto dvou kolech ztratil Kimi 2,5 sekundy a to opakuji porovnáváme jízdu na stejných gumách. Celý závod byl o inlapu a následujícím kole a tam byl prostě Kimi příliš pomalý. To měl jako Seb zpomalit, aby mohl vyhrát Kimi?
Jenom v kole, kdy zajeli oba do boxu, ztratil Kimi jednu a půl sekundy oproti Sebovi a rozhodně to neztratil při samotné zastávce. Pokud něco ztratil v provozu, tak to jako Ferrari udělali schválně a počítali s tím?
V dalším čistém kole byl Kimi opět o sekundu pomalejší než Seb a to už Seb na to nemusel tlačit neb už věděl, že je před Kimim. Jak je možné, že byl Kimi tak pomalý, když věděl, že mu jde o vše? Porovnávám Kimiho a Sebův inlap a následující kolo a tedy oba na stejné tvrdší směsi.
Jenom v těchto dvou kolech ztratil Kimi 2,5 sekundy a to opakuji porovnáváme jízdu na stejných gumách. Celý závod byl o inlapu a následujícím kole a tam byl prostě Kimi příliš pomalý. To měl jako Seb zpomalit, aby mohl vyhrát Kimi?
uzivatel001890
05:07 02.06.2017 85.239.64.XXX
To já zase souhlasím s Robertinem
Sainz je navíc po tátovi srdcovka. :) Ale to právě chci říct když už se tu přeme o to kdo je dobrý... je to otázka preferencí. Pro mě také Max ještě ... ještě vlastně nic nevyhrál, a klidně by se to ještě mohlo otočit, bude záležet, kdo bude mít dříve vítězné auto a vyhraje, protože on i Ricardo by mohl být oříšek pro Maxe... a potom, se bude možné bavit vyjimečnosti, ta ještě u Maxe neni jistá a u Sainze jí nikdo zdá se nečeká, .. ale možná že je ještě čas, chvíli ještě může vládnout Ham a Seb a třeba se ještě čeká na toho nového Sennu ... Max ... (I Sainz už jezdí moc dlouhosice dobře, ale ne jako Senna :) to opět zřejmě není - to by musel být ještě o dost lepší, (třeba zrovna v Monacu) Takže to ho jako vždy Helmut trošku nadhodnotil
Jó to Kimi, to je klasa, sice nevyhraje Historické tabulky, ale je a bude nezapomenutelný, dokonce lepší než Hakinnen myslím ač ten byl precizněji rychlý a kde co ... ale Hunt a Kimi holt jsou jen dva (čím dál víc se mi to srovnání zdá místné - (ač jsou zároveň i opační, ale jsou to osobnosti a to je vzácnost) :)
Sainz je navíc po tátovi srdcovka. :) Ale to právě chci říct když už se tu přeme o to kdo je dobrý... je to otázka preferencí. Pro mě také Max ještě ... ještě vlastně nic nevyhrál, a klidně by se to ještě mohlo otočit, bude záležet, kdo bude mít dříve vítězné auto a vyhraje, protože on i Ricardo by mohl být oříšek pro Maxe... a potom, se bude možné bavit vyjimečnosti, ta ještě u Maxe neni jistá a u Sainze jí nikdo zdá se nečeká, .. ale možná že je ještě čas, chvíli ještě může vládnout Ham a Seb a třeba se ještě čeká na toho nového Sennu ... Max ... (I Sainz už jezdí moc dlouhosice dobře, ale ne jako Senna :) to opět zřejmě není - to by musel být ještě o dost lepší, (třeba zrovna v Monacu) Takže to ho jako vždy Helmut trošku nadhodnotil
Jó to Kimi, to je klasa, sice nevyhraje Historické tabulky, ale je a bude nezapomenutelný, dokonce lepší než Hakinnen myslím ač ten byl precizněji rychlý a kde co ... ale Hunt a Kimi holt jsou jen dva (čím dál víc se mi to srovnání zdá místné - (ač jsou zároveň i opační, ale jsou to osobnosti a to je vzácnost) :)
Fanda.LH
23:02 01.06.2017 37.48.1.XXX
Sainz není špatný, ale Verstapen mnohokrát dokázal, že je o level jinde.. Vždyť to byli kolegové, tedy podobné kecy fakt nechápu... Sainz má co dokazovat... Max má k Alonsovi rozhodně blíž, než Carlos... Carlose vidím spíš jako Buttona...
Easy
19:23 01.06.2017 178.209.132.XXX
To víš Tome, snažil jsem se alespoň dle vlastních možností analyzovat nedělní maranellskou situaci. Bohužel jsem došel do bodu, kdy emoce brání dalšímu přijetí alespoň těch nejzákladnějších faktů. Je sice už čtvrtek, ale rozhodně jsem to nechtěl nechat jen tak být. I když je to vlastně ničemu a každý se pak rozhoduje dle svých preferencí.
tom11
16:01 01.06.2017 77.48.94.XXX
fakt se moc bavím tím, jak se tu fandové dvou pilotů přou, zda jeden vyhrál oprávněně či nikoli. myslím, že v minulosti snad každý tým, který s někým bojoval o titul ( což dnes ferka podle všeho jsou ) se snažil preferovat svého pilota č1. zda je pak jeho vítězství zasloužené či nikoli, se historie neptá a po případném zisku titulu už vůbec ne.
v článku mě zaujala "střelba do vlastních řad". myslím tím RoBertinův povzdech nad tím, že média věnovala mnohem více pozornosti startu Alonsa v Indy, než před dvěma lety vítězství Hulka v 24LM. ruku na srdce. kolik bylo na tomto serveru článků o Hulkovi tehdy a kolik o Alonsovi nyní? myslím, že ten poměr je obdobný, jako v ostatních médiích, navíc o Alonsovi psaly i "běžné" sportovní servery, které nejsou na F1 specializované. je pravda, že to bylo ideálně načasované, byl po ruce ideální hrdina, příběh byl ideálně připravený a skvěle podaný - úplná červená ( spíše oranžová ) knihovna a nakonec i ten letos zcela stylový konec, že ano. tomu se nedalo odolat
v článku mě zaujala "střelba do vlastních řad". myslím tím RoBertinův povzdech nad tím, že média věnovala mnohem více pozornosti startu Alonsa v Indy, než před dvěma lety vítězství Hulka v 24LM. ruku na srdce. kolik bylo na tomto serveru článků o Hulkovi tehdy a kolik o Alonsovi nyní? myslím, že ten poměr je obdobný, jako v ostatních médiích, navíc o Alonsovi psaly i "běžné" sportovní servery, které nejsou na F1 specializované. je pravda, že to bylo ideálně načasované, byl po ruce ideální hrdina, příběh byl ideálně připravený a skvěle podaný - úplná červená ( spíše oranžová ) knihovna a nakonec i ten letos zcela stylový konec, že ano. tomu se nedalo odolat
Easy
14:24 01.06.2017 46.135.28.XXX
Miku, začínám mít pocit, že si z nás Odin dělá asi legraci... Nedokážu si to jinak vysvětlit. Když jedou dva jezdci v čele rychlostí v1 a ten první zajede do boxů a druhý zvýší rychlost na v2>v1, nutně byl schopen ten původně druhý pilot jet rychleji. Nebo jsem snad někde v paralelním vesmíru?
odin
14:10 01.06.2017 46.135.57.XXX
Podívej, je to sport a mně jako prasárna příjde jakákoliv dohoda. Jestliže ve fotbale hrají oba týmy na remízu, protože jim to v něčem pomůže je stejná prasárna.
Múj osobní problém není s Ferrari. Já mám osobní problémy s týmy obecně. Vychází to z toho, že vždy fandím jezdci a nikoliv týmu. A pokud tým jezdce poškodí v rámci TR a nepřizná to, mám s ním problém.
Sebovu rychlost si "nalháváš" (dal jsem do úvozovek, abys nemyslel, že tě obviňuji z lhaní). Ferrari Sebovi vyčistilo vzduch, poslalo Kimiho do provozu a dalo Vettelovi dostatek času najet potřebnou ztrátu.
Už jsem ti to tu (jinde) psal. Kdyby zajel ve stejný čas místo Kimiho Seb, tak nevyhraje a možná bude ještě níže. Rychlost, nerychlost.
Múj osobní problém není s Ferrari. Já mám osobní problémy s týmy obecně. Vychází to z toho, že vždy fandím jezdci a nikoliv týmu. A pokud tým jezdce poškodí v rámci TR a nepřizná to, mám s ním problém.
Sebovu rychlost si "nalháváš" (dal jsem do úvozovek, abys nemyslel, že tě obviňuji z lhaní). Ferrari Sebovi vyčistilo vzduch, poslalo Kimiho do provozu a dalo Vettelovi dostatek času najet potřebnou ztrátu.
Už jsem ti to tu (jinde) psal. Kdyby zajel ve stejný čas místo Kimiho Seb, tak nevyhraje a možná bude ještě níže. Rychlost, nerychlost.
Easy
14:08 01.06.2017 46.135.28.XXX
"Proč Max skončil za Bottasem, když byl tak ohromně rychlý, stejně jako Vettel?"
Jseš Odine úplně mimo mísu. Nejlepší čas Verstappena v ten den byl 1:16.329, což je o více než sekundu pomalejší než Vettelův nejlepší výkon (1:15.238). Opět neúspěšná argumentace.
"Vettel těch pět kol, kdy byl Kimi v boxech a za pomalými soupeři + zahříval gumy, jezdil v ideálních podmínkách maxima, kterých byl schopen."
A já se tě tedy už po několikáté ptám, proč těch časů na US nebyl schopen Kimi dosahovat... No protože byl pomalejší !
Jseš Odine úplně mimo mísu. Nejlepší čas Verstappena v ten den byl 1:16.329, což je o více než sekundu pomalejší než Vettelův nejlepší výkon (1:15.238). Opět neúspěšná argumentace.
"Vettel těch pět kol, kdy byl Kimi v boxech a za pomalými soupeři + zahříval gumy, jezdil v ideálních podmínkách maxima, kterých byl schopen."
A já se tě tedy už po několikáté ptám, proč těch časů na US nebyl schopen Kimi dosahovat... No protože byl pomalejší !
Mike17
13:50 01.06.2017 185.149.128.XXX
Vždyť jsem ti odpověděl!!! Protože Max měl o 1,1s delší pitstop než měl a tím se dostal za Sainze. Za kterým musel to kolo jet.
Kimi měl pitstop delší jen o 0,5s a do provozu se nedostal. Jen musel předjet Buttona. Nezdržel se skoro vůbec (+- nějaká desetina).
Tady máš časy, co našel Easy:
Kimi
1:17.105 (30)
1:17.074 (31)
1:17.663 (32)
1:17.034 (33)
1:34.039 (34)
1:19.518 (35)
1:16.114 (36)
1:16.133 (37)
1:15.606 (38)
1:15.527 (39) nejlepší
1:17.709 (40)
1:17.673 (41)
dalších x kol 1:17.xxx
Sebastian
1:16.636 (30)
1:17.166 (31)
1:17.052 (32)
1:17.188 (33)
1:16.592 (34)
1:16.446 (35)
1:16.264 (36)
1:15.587 (37)
1:15.238 (38) nejlepší
1:32.673 (39)
1:18.650 (40)
1:16.190 (41)
Na tom není co řešit. Už vím jestli to byla nebo nebyla TR. NEBYLA!!! Časy mluví zcela jasně. Kimi byl na nových RYCHLEJŠÍ než na starých. Stejně jako Max. Rozdíl byl ve 3 kolech Vettela, ve kterých dokázal najet dalších 2,38s. Prostě zajel o 1-1,8s rychlejší časy na těch starých, než jezdil Kimi. A o 0,5-1s rychleji, než Kimi na nových. TAdy už nemáš co okecávat, máš to černý na bílým.
Ale nějak předpokládám, že ti ty čísla nevoní a stejně je neuznáš, stejně jako v Číně.
Kimi měl pitstop delší jen o 0,5s a do provozu se nedostal. Jen musel předjet Buttona. Nezdržel se skoro vůbec (+- nějaká desetina).
Tady máš časy, co našel Easy:
Kimi
1:17.105 (30)
1:17.074 (31)
1:17.663 (32)
1:17.034 (33)
1:34.039 (34)
1:19.518 (35)
1:16.114 (36)
1:16.133 (37)
1:15.606 (38)
1:15.527 (39) nejlepší
1:17.709 (40)
1:17.673 (41)
dalších x kol 1:17.xxx
Sebastian
1:16.636 (30)
1:17.166 (31)
1:17.052 (32)
1:17.188 (33)
1:16.592 (34)
1:16.446 (35)
1:16.264 (36)
1:15.587 (37)
1:15.238 (38) nejlepší
1:32.673 (39)
1:18.650 (40)
1:16.190 (41)
Na tom není co řešit. Už vím jestli to byla nebo nebyla TR. NEBYLA!!! Časy mluví zcela jasně. Kimi byl na nových RYCHLEJŠÍ než na starých. Stejně jako Max. Rozdíl byl ve 3 kolech Vettela, ve kterých dokázal najet dalších 2,38s. Prostě zajel o 1-1,8s rychlejší časy na těch starých, než jezdil Kimi. A o 0,5-1s rychleji, než Kimi na nových. TAdy už nemáš co okecávat, máš to černý na bílým.
Ale nějak předpokládám, že ti ty čísla nevoní a stejně je neuznáš, stejně jako v Číně.
odin
13:34 01.06.2017 46.135.57.XXX
Co to tu zase meleš za výmysly? Všechno jde provést při ideálních okolnostech. Jenže ty většinou ideální nebývají.
Takže se tě ptám, proč tedy RedBullům podseknutí nevyšlo? Proč Max skončil za Bottasem, když byl tak ohromně rychlý, stejně jako Vettel?
Nemusíš mi odpovídat. Vím to sám. Protože Maxe poslali do provozu a za pomalejší soupeře. Stejná situace jako s Kimim. Vettel těch pět kol, kdy byl Kimi v boxech a za pomalými soupeři + zahříval gumy, jezdil v ideálních podmínkách maxima, kterých byl schopen. Čímž Kimiho podsekl. Jde mi o to, že se v tu dobu Kimouš prostě bránit nemohl. Stejně, jako se nemohl bránit Max. Tyhle věci určují stratégové, tedy tým. A to je kámen úrazu v našich diskuzích. Ty si představuješ, že si piloti jezdí k pitstopům jak se jim zamane a stejně tak, že jezdí hranu celý závod. Těžko někoho přesvědčit, že moderní f1 je o šetření nejenom gum, ale celého auta včetně paliva. Tudíž jízda každého z pilotů musí nutně podřizovat strategii, která zohledňuje "pomalejší fáze" (období šetření) a "rychlé fáze", kdy se závodí. Proto se tu do nekonečna dohaduji a vidím v jednání Ferrari TR, i když nikdo nekřičel do rádia příkazy ke zpomalení.
Takže se tě ptám, proč tedy RedBullům podseknutí nevyšlo? Proč Max skončil za Bottasem, když byl tak ohromně rychlý, stejně jako Vettel?
Nemusíš mi odpovídat. Vím to sám. Protože Maxe poslali do provozu a za pomalejší soupeře. Stejná situace jako s Kimim. Vettel těch pět kol, kdy byl Kimi v boxech a za pomalými soupeři + zahříval gumy, jezdil v ideálních podmínkách maxima, kterých byl schopen. Čímž Kimiho podsekl. Jde mi o to, že se v tu dobu Kimouš prostě bránit nemohl. Stejně, jako se nemohl bránit Max. Tyhle věci určují stratégové, tedy tým. A to je kámen úrazu v našich diskuzích. Ty si představuješ, že si piloti jezdí k pitstopům jak se jim zamane a stejně tak, že jezdí hranu celý závod. Těžko někoho přesvědčit, že moderní f1 je o šetření nejenom gum, ale celého auta včetně paliva. Tudíž jízda každého z pilotů musí nutně podřizovat strategii, která zohledňuje "pomalejší fáze" (období šetření) a "rychlé fáze", kdy se závodí. Proto se tu do nekonečna dohaduji a vidím v jednání Ferrari TR, i když nikdo nekřičel do rádia příkazy ke zpomalení.