Která historická éra Formule 1 byla podle Alonsa nudná? Mnohé nejspíš překvapí

Robert RoBertino Pavelka, 7. ledna 2017, 17:15 Google+

Dvojnásobný pilot F1 Fernando Alonso je přesvědčen, že období, které mnozí považují za vrchol Formule 1, ve skutečnosti vůbec nebylo tak atraktivní, jak se tvrdí. On sám se na něj zaměřil poměrně kritickým pohledem.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 08.01. 17:36) Napište svůj názor
Fernando Alonso hodnotí různé oblasti F1

Fernando Alonso hodnotí různé oblasti F1 | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Mnozí z nás si ještě vzpomenou na vyhrocené bitvy Ayrtona Senny a Alaina Prosta v závěru 80. let minulého století. Jenže šampion let 2005 a 2006 Fernando Alonso je přesvědčen, že s odstupem času je jejich souboj pojímán příliš velkoryse a sám ho považuje ve své podstatě za nudný. On sám tvrdí, že Formule 1 dospěla na svůj vrchol až v novém tisíciletí. 

img-responsive

Podle Alonsa bylo závodění v závěru 80. let nudné | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

"Formule 1 v dobách Senny a Prosta byla hodně nudná. Pokud se dnes podíváte na nějaký závod z let 1985, 1988 nebo 1992, tak ho celý prospíte, protože v čele byly dva McLareny, čtvrtý pilot v pořadí byl předjet o kolo a mezi jednotlivými auty byly odstupy 25 vteřin. Navíc kolem deseti monopostů závod nedokončilo, protože se spolehlivostí to bylo tak tak. Počet televizních diváků v současnosti klesá stejně jako tomu bylo v oněch nudných osmdesátých letech, kdy Senna, Prost a všichni ostatní také šetřili pneumatiky, palivo a podobné věci," tvrdí Alonso i s malým omylem, protože v roce 1992 byly dominantní Williamsy dvojice Mansell a Patrese.

"Od roku 2000 Formule 1 hodně vyspěla. Do Formule 1 přišlo několik automobilek - v roce 2000 BMW a Toyota - a také hodně zajímavých lidí. Tehdy byla sledovanost v televizi a počty diváků v ochozech na maximu. Formule 1 se otevřela pro mnoho nových zemí - závodili jsme v Koreji, Indii, pak jsme se vydali do Singapuru, měli jsme dva závody ve Španělsku - to bylo skutečné maximum. Nejspíš jsme tu situaci pořádně nedocenili. Špičková technologie vyžadovala velmi vysoké náklady, takže některé automobilky se z F1 stáhly," komentuje Alonso dále situaci.

img-responsive

Kdo opustí F1, stane se idolem - jak tomu bylo v případě Webbera | foto: Red Bull Racing

Španěl se vyjádřil k posuzování pilotů, kteří se rozhodnou ukončit kariéru. Zdůrazňuje zvláštní rozpor a nepřímo tak naráží na situaci, která nastala po náhlém ukončení závodní kariéry současného mistra světa Nico Rosberga.

"Pokud se rozhodnete skončit se závoděním, stanete se idolem, když budete pokračovat, tak se dočkáte kritiky. Když odejdete, budete z pohledu fanoušků fantastičtí, tak tomu bylo u Felipe Massy nebo Marka Webbera. Lidé 80. let byli velkými mistry a stali se idoly. Piloti současné generace jako Hamilton nebo Vettel budou idoly pro kluky, kteří teď závodí v motokárách," myslí si Alonso.

Jako jednu z hlavních příčin vlastního zklamání týkající se předpisů platících v uplynulé sezóně označuje Alonso skutečnost, že možnosti vyplývající z dané technologie nebylo možno plně využít.

"Prostředky, rozpočty týmů a používané technologie umožňují vytvořit fantastické stroje, možná až za hranicí fyzických možností lidských jedinců. Ale v poslední době jsme ten pocit neměli. Máme auta, která jsou příliš pomalá, bez řádného přítlaku. Sedíme v monopostu, ale máme pocit, jako kdybychom řídili GT. Proto věřím, že nám pravidla pro rok 2017 přinesou lepší aerodynamiku, zrychlení a opět nám vrátí vzrušení a radost z jízdy, protože budeme cítit větší přilnavost a větší možnosti při průjezdu zatáček," dodává Alonso.

Vytisknout

Diskuze: Která historická éra Formule 1 byla podle Alonsa nudná? Mnohé nejspíš překvapí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 08.01.2017 17:36 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Situace Manoru je kritická

Osud Manoru je zpečetěn? Tým je pod nucenou správou, Fitzpatrick hovoří o …

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud